Flap oortjes laten opereren?

Discussie in 'De lounge' gestart door mysteriousgirl1, 11 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

flaporen opereren?

1. ja, op zeer jonge leeftijd zodat t kind t niet merkt

2. ja, maar op oudere leeftijd als het kind dit wil.

3. nee, er wordt niet gesneden in mijn kind.

4. nee, andere reden.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

ja en als ik morgen oversteek dan kunnen ik en mijn zoontje ook aangereden worden:( Risico's zijn er altijd.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, en ook dat is volgens mij niet cosmetisch, zoals nelta wel aangeeft.
    Mijn moeder zag scheel, maar zag daardoor ook dubbel. Door geopereerd te worden, werd haar zicht dus ook enorm verbeterd.
    (Operatie die nu bij kinderen uitgevoerd wordt. Bij mijn moeder als kind ook al wel gedaan, maarja, toen konden ze nog lang zoveel niet als nu).

Een schisis, zelfs als een operatie daarvoor enkel cosmetisch is omdat het om een milde schisis gaat, vind ik nog wel weer heel anders dan flapoortjes. Dan gaat het wat mij betreft allang niet meer om een speling van de natuur, zoals ik dat met flaporen wel vind.

3. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Het sluiten van de lipspier is de hoofdreden en dit is ren medische niet cosmetische ingreep

4. raspberry

Nou, als je je verdiept in de risico's van een narcose, en je zet dat af tegen flaporen, dan vind ik wel dat er door een hele groep mensen (niet perse in dit topic trouwens) behoorlijk luchtig gedaan wordt over zo'n operatie. Het is en blijft een operatie en het is de vraag of je voor flaporen die risico's nou echt op moet zoeken...

5. Krissie85

Nou ja zeg dat vind ik wweliets heel anders dan willens en wetens zonder noodzaak een bepaald risico willen lopen. ..

Als een flapooroperatie kan in jou (algemene jou) ogen... wat kan dan niet? Ik zie genoeg niet zo mooie kinderen moeten die dan ook maar allerlei correcties??
    Liposuctie bij jonge kinderen? ?

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Ja, maar je hoeft ze natuurlijk niet op te zoeken.

7. raspberry

Bij jou misschien niet, maar pluis81 omschreef het wel degelijk zo dat je grote vraagtekens kunt zetten bij haar stelling van onvoorwaardelijke liefde.

8. tuc

tuc Niet meer actief

en dan is dat nog ieders keuze...ik begrijp ook niet waarom mensen kinderen in bed laten liggen wanneer ze oudere kinderen van school halen, of waarom baby's veel te snel in een grotere autostoel vervoert worden, of waarom baby's veel te snel op de fiets meegenomen worden. Ook geen kleine risico's en dat is alleen maar omdat de ouders het leuk vinden.
    Bij de flaporen heeft het kind er tenminste iets aan.

9. raspberry

Zware dag gehad Tuc? :(

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    En juist al die mensen die voor flapoorcorrecties zijn met als enige reden dat ze het niet mooi vinden, zijn naar mijn mening de reden dat dit soort operaties bestaan. Je zou namelijk ook kunnen accepteren mdat iedereen mooi is op zijn/haar eigen manier flaporen of grote neus of wat dan ook.

Als het kind er zelf om vraagt omdat hij/zij er geestelijk of lichamelijk last van heeft, ok, maar als ouder omdat je het niet mooi vindt? Wat voor boodschap geef je je kind dan mee?

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Ook allemaal keuzes die ik niet zou maken, maar wie zegt dat het kind er altijd wat aan heeft. Misschien heeft het kind er wel veel meer aan als het wordt opgevoed met het idee dat hij/zij mooi is, met of zonder flaporen.

12. tuc

tuc Niet meer actief

jeetje...je kan ook overdrijven! Ja flaporen is absoluut hetzelfde als liposuctie hoor:(:(

Nee natuurlijk vind ik dat niet goed...ik vind flaporen echt heeeel erg lelijk (persoonlijk mening) en alle foto's die hier geplaatst zijn staan stuk voor stuk, leuke knappe guitige kindjes op. Maar de oren vallen mij echt als eerste op en dat vind ik persoonlijk zonde. En flaporen hoeft niet DE reden te zijn om een kind te pesten, maar als dit een kind is met wat minder zelfvertrouwen of die minder snel iets terug durft te zeggen is dit wel een makkelijke reden.

13. tuc

tuc Niet meer actief

nee hoor, ik vind het vervelend dat ouders die dit wel doen/gedaan hebben zo veroordeeld worden.

14. Krissie85

Waarom zou liposuctie zo anders zijn dan? ? Als je kind gewoon vet heeft op plaatsen waar dat niet mooi is terwijl het na een dieet wel weer een gezond gewicht heeft? ?

15. tuc

tuc Niet meer actief

er is volgens mij helemaal niemand die tegen zn kind zeggen: jeetje jij bent lelijk met je flaporen, laten we jou maar gauw opereren dan ben je weer mooi???

Ik was (en ben nog maar 1.60) als kind erg klein. Mijn ouders hebben zich in laten lezen over groeihormonen...niet omdat ze mij een lelijke dwerg vonden, maar omdat het op dat moment best heftig was (uiteindelijk klein groeispurtje gehad) en zich afvroegen of het niet zielig was om zo klein te zijn. Is dus ook een soort cosmetisch. Uiteindelijk niet gedaan, maar puur en alleen omdat die toen erg nieuw waren en ze die gevolgen/risico's niet konden overzien. Waren die wel bekend geweest hadden zij daar ws wel mee doorgegaan.

16. Krissie85

Even voor mij... ik veroordeel helemaal niemand. .. ik heb er zelfs begrip voor. ..
    Ik vind het belachelijk om gevoel voor schoonheid en onvoorwaardelijk van iemand houden met elkaar te vergelijken. .. heeft echt helemaal niks met elkaar te maken naar mijn idee. ..
    Maar ik ben wel benieuwd waar de grens ligt...

17. tuc

tuc Niet meer actief

gewoon gezond te eten geven, dat is nl 1 van de grootste oorzaken....flaporen is buiten plakkertjes plakken weinig aan te doen.

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Volgens mij doe jij dat toch zelf ook weleens, zoals bijv laatst in dat topic over die hotelkamer?

19. Krissie85

En dus mag jij het ook? !
    .....
    ;)

20. tuc

tuc Niet meer actief

ook pluis81 houdt echt niet meer van haar kinderen als ze aan flapoortjes geholpen zijn hoor. Dus dat bedoel ik ook....dat zij haar kindjes wel zou laten helpen aan flapoortjes betekend niet automatisch dat ze niet onvoorwaardelijk van haar kindjes houdt. Denk dat we hetzelfde bedoelen.

Deel Deze Pagina