Flap oortjes laten opereren?

Discussie in 'De lounge' gestart door mysteriousgirl1, 11 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

flaporen opereren?

1. ja, op zeer jonge leeftijd zodat t kind t niet merkt

2. ja, maar op oudere leeftijd als het kind dit wil.

3. nee, er wordt niet gesneden in mijn kind.

4. nee, andere reden.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Ja, snap ik ook. 1.45 is heel erg klein en bovendien is er later waarschijnlijk niets meer aan te doen, wat bij flaporen niet het geval is.

2. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Wat heeft het houden van je kind nou met zijn of haar uiterlijk te maken?!? Ik vind het best wel heftig dat mensen zo zeggen dat ze 'flaporen nou eenmaal lelijk vinden', of een waardeoordeel hangen aan bepaalde uiterlijke kenmerken. Als ik om me heen kijk zie ik maar weinig 'perfecte' mensen :p Leuke mensen zijn in mijn optiek vrolijke, gelukkige en tevreden mensen. Dus voor mij persoonlijk is het belangrijker om dat te bereiken voor zowel mijn kinderen als mezelf.

Als flaporen het geluk van mijn kinderen in de weg staat en er kan wat aan gedaan worden, ja natuurlijk zou ik het dan niet tegenwerken. Maar de schoonheid van (mijn) kinderen is relatief. Ik hoop echt van harte dat ze tevreden kunnen zijn met wat we ze genetisch hebben meegegeven en dat ze daar het beste van maken.

3. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Afplakken in de kraamweek, niet mijn keus.
    Opereren, ook niet mijn keus.
    Ze kunnen later, op een wat oudere leeftijd, altijd zelf nog bepalen of ze een operatie laten uitvoeren, of niet.
    Nichtje van mij heeft 1 flapoor. De andere oor staat gewoon goed.
    Kind is nu 15 en nooit er mee gepest. Ze ligt goed in de groep, heeft een horde aan vrienden/vriendinnen etc etc.
    Soms staan flaporen gewoon erg leuk bij een kind.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113

Maar als je kinderen slechte ogen krijgen laat je dat toch wel direct laseren hè? Want een dikke bril vind ik echt heeel erg lelijk....

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Mooi gezegd.

6. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Ach kom op...
    Iedereen heeft toch wel dingen aan mensen die je niet mooi vind? !
    Heeft echt niks met houden van te maken. ..

En ts ... Toen ik wist dat ons kindje een schisis zou hebben was ik ook bang voor een jan jaap van der wal... nee het maakt je echt geen slechte moeder dat je hoopt dat jouw kindje geen flapoortjes heeft. ..
    Maar echt. .. als je baby'tje er is boeit het je gewoon niet meer. .. dan vind je het hoe dan ook het mooiste kindje! !!

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou ik vind Jan Jaap van der Wal niet eens lelijk ofzo.

8. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

jammer dat dit weer zo'n topic is waarin men niet de mening van een ander kan respecteren.
    de een doet het wel en de ander niet. nou jammer dan ieder zijn mening dacht ik zo

9. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

En ik dus wel hahaha
    Niet door zn schisis trouwens. .. want ik ken er een hoop die prachtig zijn en waarbij het gewoon bij zijn/haar gezicht hoort...
    Ik ken ook hele mooie mensen met flapoortjes maar ook hele lelijke. ....

10. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Wat een mooie meid !
    Ik vind haar oortjes juist erg schattig !!
    Ik vind iets unieks dan ook iets om trots op te zijn .

Het is toch normaal dat meningen verschillen , gelukkig !
    Sommige mensen vinden een donkere huid minder mooi andere houden niet van krullen en andere vinden flapoortjes weer wat minder mooi en de ander vind het juist heel mooi .
    Vind het wel apart dat er geopereerd wordt alleen maar om meningen van andere te voorkomen . Maarja iedereen moet het zelf weten.
    Als we aan een ideaalbeeld van iedereen moeten voldoen al vanaf jonge leeftijd wordt het wel heel lastig ? . De ene kant van ons haar maar stijl maken dan ander krullend , 1 flapoortje en 1 geen flapoortje , een lange been en een korte zo weten we zeker dat er voor elke verschillende mening iets goeds tussenzit :eek: . Maar meningen verschillen nou eenmaal je kan je kind wel laten opereren maar wie zegt dat hij/zij dezelfde mening draagt als jij ? Misschien vind hij/zij het zelf wel mooi .

11. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ik vind dit toch een behoorlijke heftige uitspraak. Hetzelfde geld voor Pluis. Julie stellen schijnbaar hoge eisen aan het uiterlijk van je kind. Dan ben ik stiekem wel erg benieuwd naar hoe jullie kindjes eruit zien.

12. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Ik heb alleen eerste pagina gelezen, maar flapoortjes laten opereren om persten tegen te gaan zou ik dus nooit doen.
    Als je kind slachtoffer wordt van pesten, vinden ze altijd wel een reden...

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

En ja, ik word ook wel erg moe vaak van dat hele 'alles wat afwijkend is, daar moet maar iets aan gedaan worden'.
    Als ik kijk naar welke kinderen er gepest worden, dan heeft dat niets met uiterlijk te maken. Van de kinderen die gepest wordt, wordt uiterlijk meestal meegenomen in de pesterijen. Maar da's wat anders dan dat je automatisch gepest wordt als je uiterlijk afwijkt.
    En het is in ieder geval al helemaal niet zo dat als je uiterlijk niet afwijkt, je dan niet gepest wordt. Spelen zoveel factoren in mee... :(
    Ik ben zelf gepest omdat ik zo goed kon leren. Zat een jongen bij mij in de klas voor wie iedereen bang was, en die wilde later meester worden, maar hij kon niet heel vreselijk goed leren, dus dat ideaal was een beetje buiten bereik voor hem, (zo leek het op dat moment althans, hij heeft uiteindelijk een HBO-opleiding afgerond, dus hij had het wel degelijk in z'n mars :)). Maar die pikte mij eruit, was jaloers dat ik die barrierre niet had en ik kon het dus ontgelden. En omdat de hele klas bang voor 'm was, sleepte hij een hoop kinderen mee.
    Was dan ook nog bij een meester in de klas die daar totaal onhandig mee omging en eea enorm versterkt heeft.
    Dat gaat tegenwoordig meestal wel anders, met allerlei goede pestprogramma's op school enzo. Dus die oortjes.... het zal allemaal wel. Als Caitlyn hier eenmaal aan haar hart geopereerd moet worden en ze wil zelf iets aan die oren laten doen: prima. Maar een aparte operatie daarvoor? Nee, niet zo nodig.

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Volgens mij worden ouders die voor een flapoorcorrectie kiezen helemaal niet veroordeeld. Ouders die aangeven dat ze het EN heel lelijk vinden bij hun kind en daarbij aangeven dat dat dan zo in de weg gaat zitten dat ze het maar laten verhelpen: DIE ouders worden aangesproken daarop. En dat lijkt me terecht. Als een uiterlijk kenmerk van je kind zo in de weg gaat zitten dat het jou hindert in de dagelijkse omgang met je kind, dan moet er niets aan die oortjes gebeuren, dan moet je gewoon eens naar jezelf kijken en iets doen aan hoe je naar andere mensen kijkt. Want zo'n manier van kijken, (en dan wel nadrukkelijk de combi van de dingen die ik hierboven noem!), dat is gewoon een ander afwijzen. En dat is heel erg niet OK. En al helemaal niet als het je eigen kind betreft.

Ik vind de flaporen van Caitlyn nou ook niet direct 'mooi' als in esthetisch gezien mooi. Maar het past wel bij haar op de een of andere manier. Alsof haar oren zijn gaan staan naar wie ze van binnen is: beetje eigenwijs en een klein elfje (kan dat niet zo goed uitleggen, maar ze heeft iets fragiels en toch heel sterks, wat zich voor mij goed uit laat drukken in dat elfachtige). En vooral het guitige wat ze ook heel erg sterk heeft.

15. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Pardon?? Wat een bizarre belediging...en dan nog sorry zeggen ook :$
    Laat die sorry dan maar achterwege want het heeft geen enkele waarde.

16. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    En dan heb ik nog iets...
    Iedereen wordt woest en wild als het gaat om embryoselectie om bijvoorbeeld blauwe oogjes te kiezen voor je baby...
    Want ja, dan laat je de natuur z'n gang niet gaan, bla bla bla... Maar waarom dan wel kiezen voor een operatie van een volledig gezond kind?
    Eigenlijk bepaal je dan toch ook, hoe je kind er uit ziet, al is het dan niet met embryoselectie...

Nouja verder ga ik er maar niet op in...

17. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Tja,ik vind het belangrijk. Wat jij daar van vindt maakt me eigenlijk niet zo heel veel uit.. Mijn kind ziet er echt niet uit als een Barbie ofzo hoor,of is dat niet wat je denkt?

18. tuc

tuc Niet meer actief

oke, je mag dus wel zeggen dat je een flapoor operatie doet, maar je mag niet zeggen dat je het doet omdat je het lelijk vind..wat moet je dan zeggen: omdat je het grappig vindt??

19. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Thnx Tuc,aardig van je :)

20. Islah

Islah Niet meer actief

Snap ik ook niet, kennelijk is het ná de geboorte geen taboe meer.

Deel Deze Pagina