hoi hoi youame heeft dus flapoortjes en niet zo'n klein beetje ook als ze staartjes in heeft zie je het echt goed en de kindjes willen nu al niet met haar spelen omdat ze er raar uitziet waarschijnlijk ook door haar schisis nu hebben we in februari een afspraak bij de plastisch chirurg maar wordt dit vergoed wie heeft dit al eens meegemaakt en moest je het zelf betalen of werd het vergoed? groetjes marline
Hi meid, Toen ik 14 was ben ik er ook aan geopereerd (ik had 1 flapoor), toen werd het nog vergoed, maar volgens mij is het nu uit de verzekering. Waarom vraag je het niet even na bij je eigen verzekering, wel ze makkelijk
Ik heb even bij mijn eigen verzekering gekeken: http://www.vgz.nl/default.asp?pagina_id=584 En hier wordt het vergoedt t/m 12 jaar!
Och meid zou je dat nou wel doen! Ik vind flapoortjes eigenlijk heel schattig. Mijn dochtertje had het ook, maar bij haar is het in de loop van de tijd wel minder geworden ze is nu 4. Ik maak staartjes niet pal achter het oor maar net 2cm verder er achter dan zie het elastiekje niet maar precies het bolste stuk staart erachter vandaan komen dan valt het minder op.( hoop dat je het snapt). Want als je precies het dunste stukje staart erachter vandaan laat komen dan tonen ze groter. Je moet het helemaal zelf weten maar mijn moederhart roept nee. Maar aan de andere kant snap ik jou leeuwen en beren wel hoor. Je ben bang dat je dochtertje later geplaagd ga worden. Ik weet dat ik dat ook had bij die van mij vooral toen ze naar de kleuterschool ging. Op de peuterspeelzaal had ze ook geen vriendinnetjes maar daar is de leeftijd ook nog niet zo naar hoor, er zijn wel kinderen die gelijk een vriendje hebben vandaar dat ik het zo jammer vond dat zei niemand had. Mijn dochter heeft dan geen schisis maar een bril met dikke glaasjes en flapoortjes. En wat zeiden ze op oudergesprek twee weken geleden. Dat iedereen in de klas met haar wil spelen en dat ze zo leuk sociaal is terwijl ze op de psz met niemand speelde. Dus ik zou zeggen kan ook aan de leeftijd liggen hoor. En ik heb zoiets knappe mensen zijn er al genoeg, maar gezellige mensen zijn er altijd te weinig.
hey meid ja dat snap ik wel ze heeft ook zoveel moeten door staan ik zal even een foto plaatsen van haar oortjes kon alleen geen betere foto vinden maar het is alleen de bovenkant van der oortjes wat uit steken als ze der haren erover heen heeft steekt haar oortjes daar ook nog door heen heb de foto verwijdert omdat ze er toch wel erg naakt opstaat en wil niet dat ze de foto gaan kopieren
achhhh een lief bloot meisje. Oh ik zie het al mijn dochtertje heeft al haartjes tot op haar schoudertjes en dat heeft zij volgens mij nog niet dus dan kunnen die twee staartjes die ik bedoelde nog niet. Ze heeft het echt aan de bovenkant zie ik, maar moet eerlijk bekennen dat ik het wel bij haar gezichje vind passen maar snap nou wel beter wat je bedoel. Hier staan de oortjes helemaal een beetje wijd maar het word steeds minder gek genoeg. Hier is het echt van schoonma, die heeft echte flaporen. Even een nieuwsgierig vraagje. Heeft iemand bij jullie het ook in de familie of heeft het met haar schisis te maken? Even offtipic. Ik vind het wel heel mooi dicht gemaakt zeg, alleen jammer dat je kindje al die operaties heeft moeten ondergaan.
hey meid dank je ze heeft nu wel haar haar tot haar schouders is al een oude foto toen was ze net 9 maand ofzo haha maar het komt ze heeft in mijn buik steeds haar oortjes vastgehad zeg maar nee bij mij in de familie en mijn vriend z'n knat komt het niet voor ze was 1 van de 1000 kindjes die het heeft zeg maar ja het past wel bij haar maar de kindjes zeggen nu al dat ze er raar uit ziet en dat breekt mijn hart ook natuurlijk door haar mondje maar ze zal wel vaker gepest worden na mater ze ouder wordt maar zelfs de kinderarts vond dat ze het best wel erg had
Heb je het al aan de kinderarts gevraagd wat hij er van vind om er wat aan te doen? En zoals ik al heb gezegd je moet het zelf weten als je denk dat het beter voor haar is moet je het niet laten. Grappig dat ze haar oortjes in je buik heeft vast gehouden, nog nooit gehoord. Moeilijk af en toe moeder zijn vind ik, je wil allemaal zo graag het beste voor je kindertjes en dat ze gelukkig worden. Poeh wat word ik weer zwaarmoedig, maar je snap het me wel. Verstandig dat je die foto weg heb gehaald, je hoort tegenwoordig van die idiote dingen.
haha ja idd ik heb het van de week gevraagt en die zei dat ik een afspraak moest maken bij de plastisch chirurg om te kijken wat hij er van vindt ja ik vindt het ook best wel lastig hoor maar krijg er zoveel commentaar op en dat ben ik nou wel een beetje zat nu is het niet meer haar mondje waar ze overfluisteren waar je bij zit maar haar oortjes
ik zou het laten doen. Het is best een kleine ingreep. Het zou idd niet leuk voor haar zijn dat ze buitengesloten word alleen vanwege haar oortjes. En later als ze ouder is zal ze er nog meer last van krijgen ( kinderen kunnen erg gemeen zijn )
Ik heb zelf net zulke oren als jouw dochter. Vroeger vond ik het vreselijk en toen heb ik overwogen om er iets aan te laten doen. Was toen een jaar of 11/12 denk ik. Dit durfde ik toen niet, omdat ik dan 6 weken met een band om mijn hoofd had moeten lopen. Daar zag ik vreselijk tegenop. Nu heb ik eigenlijk geen last meer van m'n oren. Ze zijn niet anders geworden, maar ik ben eraan gewend denk ik . Als mijn ouders de keus voor mij hadden gemaakt toen ik een peuter was, dan had ik nu geen flaporen meer gehad, maar ik was er geen ander mens van geworden. Je moet de keus zelf maken en dat is volgens mij verschrikkelijk moeilijk! Je wilt het beste voor je kind, maar wat ís het beste? Uiterlijk is ook niet alles... Het gaat er toch om wie je bent. Succes met je keuze
Je kan makkelijk zeggen dat uiterlijk niet alles is, maar uit ervaring kan ik zeggen dat het NIET leuk is als je flapoortjes hebt en in de pubertijd zit. Ik heb het mijn ouders altijd kwalijk genomen dat ze me niet eerder hebben laten helpen, na de operatie, die idd maar een kleine ingreep is met 2 weken nasleep, ging een wereld voor me open. Ik heb ook altijd gezegd dat als Iman flaporen zou hebben zou ik haar daar zo vroeg mogelijk aan laten helpen. Succes met je keuze meid!
Ik zou het doen hoor. Kinderen zijn ontzettend hard en gepest worden heeft zeker invloed op wie je later wordt. Ik spreek helaas uit ervaring. En nu krijg je het vergoed en herinnert ze zich waarschijnlijk weinig ervan, terwijl dat anders is als je langer wacht. Zeker omdat ze ook al schisis heeft. Zoals ik zeg, zelf kun je er overheen kijken, maar kinderen doen dat meestal niet.
hey meid je hebt helemaal gelijk ik ben zelf ook jaaaren gepest ik kan alleen niet zien op internet of CZ het vergoed kan niks downloaden op deze pc
Ik heb het even voor je gekeken, maar als je alleen al aanvullend basis verzekerd bent dan krijg je het 100% vergoed tot een leeftijd van 18 jaar!
Ik ben zelf geopereerd toen ik een jaar of 7 was. Ben mijn ouders eeuwig dankbaar. Zou het zelf niet zo jong al doen, maar wachten tot ze het begrijpen. Als ze wat kleiner zijn staat het best wel schattig toch? Ik zou wachten tot je dochtertje echt klachten krijgt, misschien pesten op de basisschool? Ik vond mijn leeftijd toen een goede leeftijd, omdat ik het zelf toen ook snapte.... En toen werd het wel vergoedt, nu weet ik niet.
ja ik wou dan ook vragen of het mischien kon bij de volgende operatie als ze dan toch bezig zijn ze is dan ong 9
Ik zou het ook laten doen hoor, kinderen zijn tegenwoordig bikkelhard tegen elkaar en als ze er nu al mee gepest wordt kan dat alleen maar erger worden, en juist in deze leeftijd zijn ze zo kwetsbaar, hoe vaak lees je wel niet verhalen van mensen die in hun jeugd verschrikkelijk gepest zijn waar ze nu nog steeds last van hebben en wat hun hele karakter heeft bepaald (verlegen.angstig etc etc) tuurlijk schoonheid zit van binnen maar een niet noemenswaardige operatie als deze zou ik toch echt niet achterwege laten als je daarmee kunt voorkomen dat je kindje gepest wordt of er een minderwaardigheidscomplex aan over houd want daar lopen er al genoeg van op de wereld, dus bij deze veel succes meis