Rijstebloem door de fles

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Minime2, 3 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minime2

Minime2 Actief lid

22 apr 2017
    148
    18
    18
    Vrouw
    hallo allemaal

Even een vraagje deden jullie al rijstebloem door de fles met bijna 5 maanden ?? om bijv. de darmpjes te laten wennen aan een papfles die ze met 6 maanden krijgen?.
    Mijn dochter is bijna 5 maanden maar is kwa gewicht goed alleen kwa lengte loopt ze achter dus nu is ze zeg maar te dik voor haar lengte.
    Ze is in de nacht onrustig en ik weet niet goed waarom, nu zat ik te denken om evt. in de avond fles wat rijstebloem te doen om te kijken of dat helpt maar word ze daar niet dikker van?

2. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Misschien heeft ze snachts meer honger dan voorheen? of ben je al met vaste voeding begonnen, dat ze daar misschien last van krijgt snachts?

Hier heeft rijstebloem niets opgeleverd behalve een hoop gezever met een passende flesspeen. Het vulde voor geen meter en hij werd gewoon wakker snachts iig.

de 6mnd pap hebben wij vanaf precies 6mnd gegeven (terwijl we net over waren van pepti op normale voeding) en daarvan sliep hij door :)

3. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Bij de 1e vanaf 4 maanden door de laatste fles gedaan. Begon toen met doorslapen.

4. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Nooit gebruikt, nou heeft mijn dochter ook nooit een papfles gehad.
    Ze had hele onrustige darmen. We zaten al vroeg aan de lactulose. Met 6 maanden rustig gestart met bijvoeding en dat is goed gegaan.

5. misscoco

misscoco Actief lid

29 sep 2015
    233
    10
    18
    Rijstebloem deed hier helemaal niets. Hij ging er niet langer van slapen. Pap van 6 maanden maakte ook niets uit, hij is nu 6,5 maand en sinds een aantal weken heeft hij honger om 5.00. Het was een tijd 4.00, toen 5.00 en nu heeft hij al 2 nachten de 6.00 gehaald. Hij eet brood, fruit en groente naast zijn melkflessen.

6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Die van ons kreeg jhbpm, ze sliep al door en ik zag t nut niet van rijstebloem. T voegt niks toe aan dr voeding dus vond t obstipatie risico hoger opwegen dan t zogestelde voordeel.

Ze krijgt nu ook nog geen pap overigens en is inmiddels wel van de jhbpm af. Weet ook nog niet of ze dat gaat krijgen, t gedonder met dr darmpjes is nog steeds aan de gang, ben al blij dat groente en fruit goed gaat. Dus hier ook een beetje huiverig met een fles/lepeltjes pap.

7. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Ik heb nooit rijstebloem gegeven en vanaf 6 maand gelijk pap uit een bordje, niet uit de fles.

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier nooit rijstebloem of een papfles gegeven.

9. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.276
    25.746
    113
    Mijn twee oudsten kregen wel rijstebloem in de laatste fles en daar sliepen ze goed op. Mijn zoontje werd er alleen maar onrustig van dus meteen gestopt. Kan per kindje verschillen of ze er lekker op slapen of niet. Bij mijn zoon moest ik gewoon geduld hebben en bij onrust 's nachts kreeg hij nog een flesje, dat hielp beter dan rijstebloem. Dochters sliepen wat sneller door dan zoon. Was een kwestie van mazzel.

Pap kreeg zoontje een paar keer als ontbijt, maar hij vond het niet te eten, dus wij gaven al snel brood 's morgens naast de fles.

10. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Ik heb het alleen bij mijn oudste geprobeerd, maar ze sliep er geen seconde langer op. Rijstebloem heeft totaal geen voedingswaarde, dwz het zijn calorien (dus in theorie word je er 'dikker' van) en het vult maar verder zit er weinig van nut in. Ik geloof er ook niet in, al zal het bij sommige babies vast werken hoor. Als ik zwaar tafel 's avonds en later dan normaal dan slaap ik juist minder goed. Onrust in de nacht is niet altijd het gevolg van honger je zou het kunnen proberen natuurlijk, tenzij ze echt 'te' zwaar is zou ik me om dat gewicht tov lengte niet echt druk maken. Mijn kinderen zijn gemiddeld alledrie zwaarder dan ze lang zijn, bij mijn oudste (2,5) heb ik het afgelopen jaar de babyspekjes echt zien verdwijnen.

Hier ook vanaf 6 maand granenpap in een bordje. Dat krijgen de meisjes nog steeds nu.

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.196
    23.280
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier hetzelfde.

12. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Rijstebloem heeft qua voedingswaarde weinig toe te voegen hoor, dat is echt loze vulling.

Hier trouwens nooit papflessen gegeven maar gewoon uit een bordje met een lepeltje of de handjes zelf laten doen. En dan pap die vult, dus 7-granenpap of havermout.
    Tot 6 mnd exclusief borstvoeding.

13. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Heb even meegelezen, want mijn dochtertje van 4 maanden slaapt al weken goed door (puur geluk) maar ze wordt nu soms weer wakker met trek (niet iedere nacht). Ze mag alleen niet meer flesvoeding hebben. We dachten ook aan die rijstbloem maar wil haar liever niks geven dat geen voedingswaarde heeft. Misschien eens kijken naar voeding voor hongerige baby's als dit doorgaat. Ze is qua grafieken juist meer in de lengte aan het groeien dan in de rondte...

14. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Gewoon lekker geven. Die paar keer dat ze dan evt komt. Nederland is er enige land wat zich aan de 1L regel houd.

Zelfs mijn KA zei dat ik het niet zo nauw moest nemen als M. Een x erover heen ging.

15. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    CB hier deed ook praktisch: je zal toch de nacht door moeten, fles onthouden helpt je niet. Als ze honger heeft, heeft ze honger. t barst van de sprongen en groeispurten en wij hebben ook soms ineens trek in een boterham buitenom de maaltijden. Komt t incidenteel voor dan gewoon aangelengde fles geven. Wanneer t elke nacht feest werd dan moesten we wel even een seintje geven om naar de voeding te kijken en/of te herleiden of t een gewoonte ding was.

Deel Deze Pagina