Ons dochtertje is 14 maanden, ze heeft pas 4 tandjes. Er moet dus nog een hoop doorkomen! Ze slaapt 's avonds en 's nachts bijzonder slecht en wij vermoeden dat ze pijn heeft in haar mondje. De arts op het consultatiebureau adviseerde om 3 avonden achter elkaar een zetpil te geven bij het slapen gaan. Dat hebben we gedaan en die avonden sliep ze veel beter en rustiger. Wat ons vermoeden van pijn bevestigt. Maar nu mijn vraag, mag ik avond aan avond een zetpil geven tot de tanden zo'n beetje door zijn? Dat kan natuurlijk nog weken zo niet maanden duren! Ik ga het ook nog wel navragen bij de cb arts, maar was benieuwd of iemand hier dat weet/er ervaring mee heeft. Vast bedankt!
Er zijn mensen die chronisch paracetamol krijgen ivm pijnklachten. Dus erg slecht is het niet om het langdurig te gebruiken. Wel adviseren ze na 5 dagen paracetamol te geven, te overleggen met een arts. Gewoon om na te gaan of het wel verantwoord is.
Volgens mij mag dat wel hoor. ik zou het zelf niet zo snel doen en na een paar dagen kijken of ze zonder zetpil kan. overigens heeft D ook pas net der 4e tand en komt nu alles achter elkaar door Nummer 5 zie je al zitten.
Ja zou ik zeker wel doen. Geef je er alleen s avonds 1? Dan zie ik daar helemaal geen kwaad in. Denk altijd maar zo, als we zelf pijn hebben nemen we ook paracetamol. Ik zou wel na een paar dagen is een x zonder proberen om te kijken of het dan al beter gaat!