stink-broek, tips gevraagd

Discussie in 'De lounge' gestart door Ons Kleintje, 23 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Hoi, ik heb een hele mooi (rib) broek, die 1 nadeel heeft,
    hij stinkt als hij uit de was komt. Totdat hij is opgedroogd. Nu merk ik dat hij opgedroogd begint te ruiken, dus ik doe hem liever niet meer aan.
    Het is een hele vieze geur. Hebben jullie tips?

2. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Schoonmaakazijn (en dan wel veel erin gooien als hij echt stinkt) in het bakje doen ipv wasmiddel. Ruikt ook niet zo lekker misschien, maar staat er wel om bekend dat het vieze luchtjes af kan breken. Daarna zou je 'm dan weer gewoon moeten kunnen wassen met wasmiddel.

En anders.. met biotex wassen?

3. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ja inderdaad. En wat je ook zou kunnen proberen: een nachtje laten inweken in een emmer water met azijn. Vervolgens gewoon wassen. Ik gebruik altijd gewone azijn trouwens.

4. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Zoals al gezegd, laten weken in een emmer met azijn.
    Ik weet niet wat ik doe, maar mijn t-shirts stinken altijd naar kattepis (niet direct, maar als ik ze een uur aanheb).
    Eenmaal om de zoveel tijd kieper ik ze allemaal in een emmer en laat ze weken, en dan ook azijn in het wasveerzachterbakje en meestal helpt dat

5. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Bedoel je zo'n zurige lucht? Dan doe ik altijd een scheut ammoniak bij de was, dat helpt echt!

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

bedankt voor de tips! ik denk dat ik dan ga wassen met veel een halve fles schoonmaakazijn erdoor. ben benieuwd!

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Of gewoon natuurazijn, ik vind azijn echt super werken tegen vieze luchtjes. Mijn man's sportkleding was ik er ook altijd mee, doe ik dat niet dan ruikt het nog steeds niet fris als het uit de was komt, maar met azijn zijn alle luchtjes weg.

Deel Deze Pagina