volgende week gaan wij in ons nieuwe huis en we willen graag een dier erbij een hond of een kat.. maar ik wil er 1 die we een goed huis kunnen bieden of mensen die het dier weg moeten doen door omstandigheden. Ken of heb jij zo dier laat het me weten Dacht zet het hier neer want zijn genoeg mensen die een dier hebben
Geen dier in de aanbieding. Maar wel een tip. Twee weken terug stonden ze bij het tuincentrum te folderen voor asieldieren. Er schijnt op dit moment echt een overschot te zijn. Dus als hier niemand reageert...bezoekje aan het asiel?
Ik dacht ook meteen aan dat topic. Wie weet is dat katje iets voor jullie? En volgens mij is er nog een lid van hier die voor 2 katten een tehuis zoekt..
Ik zoek voor 2 honden nog een goed huis. 1 is een soort herder ( opvangertje geweest ) en 1 is een rottweiler . Beide zijn dames. Ze zijn van mijn zwager die na zijn scheiding niet genoeg tijd heeft voor de meiden. We willen ze heel graag bij elkaar houden dat wel, dit omdat ze zo gehecht zijn aan elkaar. ze zijn 3 en 4 jaar. Stuur maar een pb als je meer info wilt.
Deze bedoelde ik: http://www.zwangerschapspagina.nl/diversen-verzamel-verkoop/407135-onze-2-perzische-poezen-moeten-weg.html
ken ook nog 2 katten die ene tehuis zoeken saampjes hn baasje is overleden.... mocht je nog neit voorzien zijn?!
Ik vind het verschil tussen een hond en een kat wel erg groot. Een dier neem je niet zomaar even, je verplicht je tot een heleboel en je bent echt een stuk minder vrij in je dag indeling. Verdiep je eerst in wat je wil en wat je verwacht. Kies dan of je een hond of kat wil en wat voor een ras bij jullie en je gezin past. Ik zelf zou nooit een dier in huis nemen zonder me er eerst goed in te verdiepen. Mijn intentie is namelijk dat een dier voor het leven is en dan wil ik zeker weten dat ze bij ons passen en ik ze nooit meer hoef weg te doen.
Goed idee hoor dat je een beestje uit de herplaatsing wil hebben... Maar beslis eerst of je een hond of kat wil. En wat voor soort je dan wil. Wat verwacht je van het beestje.... Wat zijn de dingen die jullie kunnen bieden... Bij een hond is dat helemaal noodzakelijk... Wil je een rustige hond een actieve, een waakse, een baasgerichte, een zelfstandige, een werkhond of een gezellige huishond, wil je een pup of een volwassen hond, wil je investeren in een cursus of niet, wat voor vacht wil je een langharige, kortharige, ruwharige, krullen... Heb je al ervaring. En zo kan ik nog wel ff doorgaan. Ga ook eens in het asiel kijken... Daar zitten niet alleen maar probleem honden zoals veel mensen denken maar ook zat leuke gezellige dieren die er zelf niks aan kunnen doen dat ze daar zitten... Ik vind deze oproep een beetje impulsief klinken en zou persoonlijk dan ook niet (als ik al een te herplaatsen dier heb) m zomaar naar jullie doen... Sorry..
Ik zou ook eerst even uitzoeken wat je wilt.. Meestal hoor je meer van een kattenmens of een hondenmens.. Ik heb bijvoorbeeld niks met katten, vind het onvoorspelbare dieren, waar ik ook nog eens allergisch voor ben.. Maar honden vind ik wel echt mooie trouwe dieren.. Maar ook niet alle honden, zo heb je van die adhd honden, jack russels bijv. Wordt ik gewoon geirriteerd van Dan heb je nog de verschillende vachten, dit geld voor katten en honden.. De ene heeft veel verzorging nodig, de andere weinig.. Maakt het uit of je veel brokken moet kopen? Groot/Klein etc. Gr. Carlien
wij zijn nog steeds opzoek naar een nieuw baasje voor onze poes, als we voor de 27ste niets gevonden hebben, zal ze naar het asiel moeten, ben er erg verdrietig om maar zoonlief kan er niet tegen, daarnaast mogen we in het huis wat we particulier huren geen poezen houden, (anders hadden we voor nood een poezen kamer gemaakt tijdelijk), het is niet anders, ze is gesteriliseerd en 9 jaar oud. erg aanhankelijk, komt wel graag ook buiten, ze leefde bij ons de laatste paar jaar vooral buiten, (ivm zoon) bij onze oude woning kon dat ook, we hadden grote schuren en daar een lekker plekje voor der gemaakt, en ze vond het prima zo. maar nu in een woonwijk kan dat niet meer, heb al eens een oproep hier geplaatst, maar werdt via pb voor alles uitgemaakt dat ik die heb laten sluiten, erg verdrietig, nou goed ik hoop dat je in iedergeval een dier vind die een huisje verdiend, oja wij hebben een rode poes, met witte voetjes en witte buikvlek,
Ik ben ook voor iemand op zoek die een goed tehuis zoekt voor haar 2 katten. Het zijn 2 vrouwtjes, ingeent en gesteriliseerd en het zijn binnen katten. Ze wil zelfs een vergoeding geven van 100 euro per kat als ze daardoor goed terecht komen. Zijn hele lieve zindelijke katten. meer info via pb. (asiel zit vol en andere asiels nemen alleen uit de regio) de vrouw zit in een verzorgingstehuis en de oppas vertrekt ook 4 januari naar het buitenland dus we zoeken dringend iemand voor ze. Ze zitten nu daar in het lege huis (natuurlijk wel met eten en drinken maar na 4 januari moeten we echt iets vinden)
Pfffff ik lees de laatste tijd zovaak dat mensen hun huisdier weg moeten doen om een probleem waar misschien wel een heel simpel oplossing vor bestaat. Er wordt er zo makkelijk over gedaan, hup naar een ander baasje of naar het asiel. Daarom durf ik mijn gevonden kat ook niet weg te geven aan een ander, ookal had ik zelf in eerste instantie ook geen kat in huis gewild
wij hebben een kat hier. En hij is een beetje van slag door de verhuizing en het feit dat we geen kattenluik meer hebben. Ook mist hij de aandacht die hij vroeger kreeg. We zijn op zoek naar een nieuw goed baasje voor hem. En echt niet dat hij naar he asiel gaat! Hij is echt heel erg lief, komt vaak bij je zitten enz. Ook goed met kinderen.
Mee eens AleV84! Ik weet sinds 2 maanden dat onze zoon allergisch is voor katten, er lopen hier 3 rond maar no way dat die weggaan hoor! Met medicatie en gezond verstand is het prima leefbaar voor mijn zoon en kunnen wij lekker blijven genieten van onze 3 donderstralen. Het kan dus wèl!
Ik vind ook dat het een groot verschil is hond of kat. Ik zou eens goed na denken welke vd 2 je wilt aangezien het echt een groot verschil is tussen die 2! Een kat kun je wat meer op zich zelf laten ( wel lekker knuffelen en aaien natuurlijk en eten geven schone bak.) En hond daar in tegen daar gaat echt tijd in zitten uitlaten veel aandacht (vaak) denk ook aan hondenbelasting etc. Ik zou toch echt even goed na denken!