door rood,geflitst,maar kon niet anders.En nu?

Discussion in 'De lounge' started by erlida, Aug 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. erlida

erlida Fanatiek lid

Oct 2, 2006
    1,999
    0
    0
    Ik reed net van mijn werk naar huis.Op de 4 baansweg stond een auto met gevarenlichten aan stil op de streep voor het rechterstoplicht.Het rechterstoplicht stond op groen en daar ik geen andre keus had ben ik er linksom langsop gegaan.Nu staat daar een flitspaal die flitst bij rood licht voor rechtdoor.Aangezien ik over de stopstreep van rechtdoor moest om de stilstaande auto te ontwijken ,ben ik geflitst.Heb er buikpijn van,kost 160,-!Maar ik kon niet anders.Wat moet ik nu doen?Melden vooraf of afwachten tot ik die boete krijg en dan pas wat melden?En kunnen ze het zien op de foto?Ben een beetje misselijk hiervan....Heb ik weer...........

2. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Heh wat een vervelende situatie!!! Ik zou het vooraf gaan melden! Kan soms weleens lang duren voor een bekeuring komt en dan zit je er de hele tijd mee in je maag. En misschien kunnen ze hem wel schrappen voor je? Ik hoop het wel!

3. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    En ze zullen het wel zien denk ik hoor op de foto

4. 4days

4days Niet meer actief

Normaal gesproken wordt je bekeuring gewoon weer ingetrokken in dit soort gevallen hoor. Ik denk niet dat je er nu al iets aan kunt doen, maar als je de bekeuring krijgt staat er ook op hoe je bezwaar kunt indienen.

5. Romaira

Romaira Fanatiek lid

May 23, 2008
    4,067
    0
    0
    ik weet niet beter dan eerst betalen en dan bezwaar maken .

6. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Eerst bezwaar maken, dan wordt sowieso betaling uitgesteld.
    Het is te hopen, dat ze op de foto kunnen zien dat die andere auto stilstond

7. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    ik ook
    zou er wel ff melding van maken.
    voor dat je iets hoort over je bezwaar kan ook nog heel lang duren.

8. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    is dat zo? Ik weet niet beter als dat je bij boetes toch eerst betalen moet ondanks dat je bezwaar gemaakt hebt en je bezwaar nog in behandeling is.

9. Babbs

Babbs Niet meer actief

Lexie,

Volgens mij geldt dat alleen als je in beroep gaat, dan moet je zekerheid stellen door vooraf te betalen. Bij bezwaar geldt dat volgens mij niet. Ik heb ooit ook zoiets aan de hand gehad.

10. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Mijn man heeft bezwaar gemaakt voor een parkeerboete, werd ook de betaling uitgesteld....meen ik, nu begin ik te twijfelen haha

11. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    even opgezocht

Procedure

Wanneer u in beroep gaat, hoeft de sanctie nog niet betaald te worden. Zodra het beroep is ontvangen, krijgt u een ontvangstbevestiging van de Officier van Justitie. De Officier van Justitie moet binnen 16 weken na ontvangst van het beroepschrift een beslissing nemen. Wordt de indiener van het beroepschrift om nadere informatie gevraagd, dan gaat de termijn van 16 weken pas in op de dag waarop de Officier van Justitie die informatie binnen heeft. De Officier van Justitie mag die termijn nog eens met 8 weken verlengen. Hiervan krijgt de indiener bericht. De Officier van Justitie meldt schriftelijk of het beroep wel of niet gegrond verklaard wordt, en of de beschikking eventueel verlaagd of vernietigd wordt. Ook kan de Officier het beroep niet ontvankelijk verklaren.

12. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

Nov 9, 2009
    2,144
    0
    0
    NULL
    Vrienden van mij hebben ooit eens precies zo'n situatie gehad, zij hebben gewacht op de bekeuring (misschien komt ie wel niet, ik wacht nog steeds op een bekeuring van door rood rijden van 2 jaar geleden :)) en hebben bezwaar aangetekend met bijbehorend verhaal. Dit kunnen ze dan ook zien op de foto en dan wordt de bekeuring ingetrokken. Geen zorgen dus!

13. buddy

buddy Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    1,004
    12
    38
    Noord-Brabant
    en vooral niet eerst betalen,want dan beken je inprincipe al schuld en kun je naar je geld fluiten....

14. Rosado

Rosado Niet meer actief

Zie de link van de ANWB voor een stappenplan om bezwaar aan te tekenen.

ANWB - Rechtshulp - Bezwaar maken bij verkeersovertredingen

Overigens dien je eerst een bezwaarschrift in bij de Officier van Justitie en pas als dar wordt afgewezen dien je een beroepschrift in. Het beroepschrift moet je indienen bij de rechtbank.

15. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Meestal worden dit soort boetes niet eens verstuurd omdat ze op de foto al zien wat er aan de hand is, neem aan dat je niet de enige bent die geflitst is daardoor.
    Dan zien ze vanzelf de situatie.
    Ik gok dat je de boete niet eens te zien krijgt.
    Zo wel dan bezwaar aan tekenen en desnoods de foto opvragen dat je zelf kunt zien wat erop staat.

16. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

May 28, 2010
    3,719
    22
    38
    Het kan altijd lonen om bij welke boete dan ook, bezwaar in te dienen. Ik heb inmiddels al twee boetes vrijgesteld gekregen omdat het ministerie niet in staat bleek om mijn bezwaar binnen de gestelde termijn te behandelen :)

Wel beetje flauw want eigenlijk wil je dat ze zeggen:
    'mevrouw Zinaa u hebt gelijk en wij zaten fout'.
    Maar goed, je ken niet alles hebben he en het resultaat is hetzelfde, de boete werd kwijtgescholden.

17. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb het ook eens gehad, maar dan voor te hard rijden. Ik kreeg de bekeuring binnen, en die was best behoorlijk, maar ik (of mijn man) was daar nooit geweest. Het was ook op een plek die voor mij helemaal uit de richting was. Ik heb gebeld met het nummer dat op de brief staat en van hun kreeg ik weer een nummer van de politie van die regio. Ik wilde namelijk de foto als bewijs dat ik het echt was geweest.

Ik heb even met die agent aan de telefoon gezeten, hij heeft de foto opgezocht en de gegevens van mijn auto en toen bleek dat het een heel ander kenteken en auto was! Ik was het dus duidelijk niet geweest!

Wat blijkt nou... Die foto's worden gelezen door een computer. Soms is het nummerbord onduidelijk en maakt de computer er iets anders van dan dat er staat. En dan krijg jij dus een bekeuring! Die agent heeft er meteen een aantekening van gemaakt en een week later had ik een brief thuis waarin stond dat de boete kwijtgescholden was.

Sindsdien zoek ik echt goed uit of een bekeuring idd klopt. Want stel dat dit gebeurt was op een weg waar ik regelmatig rij, had ik gewoon betaald in de veronderstelling dat het klopte.

Overigens hebben vrienden van mij ooit eens precies het tegenovergestelde gehad. 2 bekeuringen voor snelheid in een uur tijd. 1 in nijmegen en 1 in rotterdam. Die in Nijmegen hadden ze idd zelf veroorzaakt, maar in Rotterdam waren ze nooit geweest. Uiteindelijk moesten ze wel betalen, want ze konden niet bewijzen dat ze niet in Rotterdam waren geweest. En je kunt, volgens het CJIB, in een uur van Nijmegen naar Rotterdam rijden, vooral als je te hard rijd!

18. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ja dat klopt wel hoor.

Ik kreeg ook een keer een boete voor - in hun ogen - fout parkeren. Heb toen een bezwaarschrift ingediend en het te betalen bedrag werd toen uitgesteld.

(Ben er overigens onderuit gekomen en hoefde die 60 euro niet te betalen...:p)

Maar wel vervelend TS dat je er eigenlijk niks aan kon doen.

19. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    Jeetje, das rot ja. Heb ook een keer zoiets gehad. Zag een stoplicht en sprong op oranje. Ik zag het wel, maar dacht: die haal ik nog wel. Totdat ik in mijn ooghoeken een flitspaal zag staan. SHIT, met piepende banden remde ik. Manlief schrok zich dood. Maar omdat het wegdek erg glad is slipte ik door, zo over de stopstreep heen. Ik was toen denk een week of 31 zwanger. Oh me hart zat in me keel zeg. Heb overigens geen bekeuring gekregen hoor, ik ben gestopt, en dan wordt het automatisch geseponeerd.

Afijn even antwoord op je vraag. Ik werk bij de politie en weet wel hoe dit in zijn werk gaat. Op het moment dat jij de boete binnen krijgt moet je bezwaar aan tekenen. Hierbij leg je de situatie uit en vraag je om de foto's (dit kost je niets). Bij rood licht is het namelijk zo dat er 2 foto's gemaakt worden. 1 voordat je door rood rijdt, en 2 seconden later de 2e foto waarbij je ziet dat je het stoplicht gepasseerd bent. Ze bekijken de foto zelf ook, en als ze zien dat jij inderdaad rechtsaf gaat, dan zal deze geseponeerd worden en krijg jij een brief thuis met het antwoord dat hij geseponeerd is en je niet meer hoeft te betalen.

Vooraf reageren heeft echt geen zin, want de meeste palen zijn nog met fotorolletjes, en dit duurt langer om alle foto's uit te lezen. Dus zolang dat rolletje daar nog in de flitspaal zit, krijg jij je bekeuring nog niet binnen. Als dit een digitale paal is (wat ik niet denk) dan wordt het digitaal uitgelezen en ontvang je binnen 2 weken je bekeuring thuis op de mat.

Achterop de bekeuring staat hoe je bezwaar kunt aandienen bij het CJIB.

Succes, zal vast goed komen!

20. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    Klopt dat het word uitgelezen door en computer. En als je ziet hoevaak dit fout gaat, best vaak hoor. Helaas wordt dit vaak gewijzigd en krijg de persoon die de echte overtreding gemaakt heeft, alsnog zijn bekeuring binnen.

Share This Page