Flashbacks... iets niet verwerkt blijkbaar... en nu?

Discussion in 'De lounge' started by 1981Mama, May 16, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niicci

Niicci Fanatiek lid

Apr 1, 2013
    2,700
    49
    48
    Nederland
    Heftig zeg!

Wat betreft dingen die terugkomen in dromen/nachtmerries heb ik ook heel erg.
    Niet alles, maar 2 dingen die ik bewust eigenlijk alwel verwerkt had voor mijn gevoel, want het een is van (schrik niet) 16 jaar geleden, en het ander 3,5 jaar geleden.

Eigenlijk lang geen last van gehad maar ineens kwamen de nachtmerries, waardoor ik hevig zwetend, trillend en angstig wakker wordt, om vervolgens amper weer in slaap te kunnen komen.

Zelf tot nu toe nog nooit actie ondernomen moet ik heel eerlijk bekennen, omdat ik mij soms wel "schaam" om als volwassene over zulke dingen nachtmerries te hebben.

Het eerste betreft een grote woningbrand van een vriendin toen. Ik liep er dagelijks, en was na de brand de enige de wat met hun hond kon die in paniek was.
    Het had allemaal een behoorlijke impact omdat het zo dichtbij was.
    Als nu ergens in de buurt brand is, of er wordt over gesproken op het nieuws kan ik er vanuit gaan die nacht weer nachtmerries te krijgen.

Het tweede is mijn vriend die mij destijds bedrogen heeft. Hij heeft geen andere dames aangeraakt, maar wel andere dingen via de app geflikt wat mij erg geraakt heeft. We zijn ook uitelkaar geweest maar zagen toen in dat we niet zonder elkaar konden en er weer voor gegaan, wat super gaat hoor!
    Alleen toch.. Toch komen die nachtmerries soms opzetten.

Blijkbaar kan je dingen bewust verwerkt hebben voor je idee, maar zodra je er "geen invloed" op hebt je gedachten er toch mee gaan "spelen".
    Op dit moment heb ik dus nog geen tips helaas..

Share This Page