Hoi meiden, Ik heb een vraag aan jullie, ik heb binnen een paar dagen mijn eisprong, maar ik heb nu heel veel witverlies/vochtig. Wil dit zeggen dat dit een symptoon is van een aankomende eisprong? Liefs Vuurtorentje
Naarmate de eisprong dichterbij komt, wordt de baarmoedermond zachter en de opening wijder. Intussen wordt het slijm vloeibaar, elastisch, minder zuur en helder, kortom: zaadvriendelijk. Het helpt de zaadcellen om naar boven te klimmen, de baarmoederhals en verder de baarmoeder in. Vlak voor de ovulatie ziet het eruit als rauw eiwit. Je kunt er draden van trekken. De ene vrouw merkt dit heel duidelijk, de andere nauwelijks. Maar als ze er bewust op letten, zullen de meeste vrouwen merken dat een of meer dagen voor de eisprong hun schaamlippen vochtiger zijn. Er blijft dan wat glibberig slijm aan het wc-papiertje zitten. Daaraan herken je de vruchtbare dagen. De dag dat het baarmoederhalsslijm het meest overvloedig, draderig en dun is, valt meestal een dag voor de eisprong.
Dus als je zegt dat het vandaag veel is....zou ik maar gaan klussen vanavond Kans dat morgen je eisprong is.
Bedankt voor je reactie! Het zou voor mij veel te vroeg zijn, als ik nu mijn eisprong heb of zou kunnen krijgen. Mijn eerste ongesteldheidsdag was op 20 juli en mijn ei zou dan rond 3 augustus moeten zijn, want mijn cyclus is gemiddeld 28 dagen. Als mijn ei nu zou komen, dan zou ie volgens mij niet rijp zijn. Ik had vandaag op braakneigingen (sorry ) en heel veel pukkeltjes en mijn mood is wisselvallig.
als je ei morgen zou zijn, is het op dag 11 van je cyclus (uitgaande van 20 juli 1e ongesteldsheidsdag). Een eitje heeft 8 dagen nodig om te rijpen volgens mij.
Ik heb het altijd rond mijn eisprong en vaak zelfs iets meer erna. Mijn zus heeft het altijd, eisprong of niet, dus het kan iets met je eisprong te maken hebben, maar dat hoeft niet.
Hoi, ik had het ook, ik denk rond mijn eisprong, maar dat weet ik nog niet zeker, dit is mijn eerste cyclus na het stoppen met de pil. Ik ga vanaf maandag testen, dan laat ik het je weten of dit inderdaad een teken van mijn eisprong is geweest, met positief resultaat natuurlijk
Bij mij lijkt het erop alsof die draden (rekbaar) juist net na m'n eisprong naar buiten komen en dat het de dagen ervoor heel vloeibaar en doorzichtig is...
Dank jullie wel voor jullie reactie's! Ik merk bijna altijd wel of er vruchtbaarslijm is, dat merk ik meteen als het doorzichtig rekbaar is. Je kan er zeg maar draden van maken Ik vroeg mij dus alleen af, wat het witte inhoud (achtige afscheiding) Ik ben gisteren naar de huisarts geweest en aangegeven dat wij bezig zijn voor onze eerste wondertje. Hij heeft het gezegd dat het minimaal een jaar duurt. De raken 80% zwanger in dezelfde jaar! Hoe lang zijn jullie bezig? liefs,