Hallo allemaal, Ik wil graag aan een bekende vragen om een look a like koeka maxi cosi hoes te haken. Wat voor garen kan ik daar het beste voor kopen? Ben eventueel ook nog op zoek naar het patroon. In het kader van durftevragen# alvast bedankt!
Eerlijk is eerlijk leuk dat je een eigen deken wil maar wol is duur en ik denk dat je uiteindelijk goedkoper uit bent als het na laten maken. Verder ben ik fan van bio katoen en duurdere wol soorten zoals alpaca en merino.
Ik zou eerlijk gezegd ook niet voor de goedkope zeeman/ wibra varianten gaan, maar....er zit een binnenhoes in dus de hoofdprijs zou ik ook niet betalen. Verder zou ik naar een uitgebreide wol/katoen winkel gaan en eerst neuzen, welke stylen en % zijn mooi, beetje katoen erin of juist Acryl. Op fb in de groep haken en haakpatronen staan hij bij de bestanden, misschien is je vraag daar al gesteld! Succes!!
Ik zou die bekende ook even vragen waar ze graag mee haakt. Ikzelf heb mijn duidelijke voorkeuren. Phildar Coton 4 is een mooi, iets dikker garen wat een mooi resultaat zal geven bij de maxicosi zak in wafelsteek. Maar zo heb je meerdere merken die daar wel op lijken. En ja voor een merkgaren ben je meer kwijt dan garen van de zeeman, wibra of action, maar de kwaliteit is vaak wel stukken beter en dan blijft het op de lange termijn ook veel mooier.
als je het lang mooi wil houden zou ik ook voor katoen gaan. wol en acryl heeft toch de neiging te gaan pluizen. katoen is wel zwaarder maar het blijft langer mooi
Wol is met wassen ook lastiger, als je het verkeerd was gaat het vervilten of pluizen. Voor iets dat je toch goed wil kunnen wassen zou ik gaan voor katoen.
ik ben zelf ook bezig met een maxi cosi voetenzak. Ik haak hem in de wafelsteek en ik heb, na veel wikken en wegen, gekozen voor acryl (van Stylecraft). Wil er dan nog een voering in maken met een leuk katoenen stofje. ik zal even voor je kijken of ik het patroon kan vinden
Ik haak het volgens dit patroon: https://drive.google.com/file/d/0B2A4uDLynEJBVkZsZkpGdTJ6a0U/view?pli=1 en heb het gezien op deze facebook pagina: https://www.facebook.com/hipenstoerhandmade/ Ben nu op ongeveer 1/3 dus nog lang niet klaar haha, ben zelf ook heel benieuwd naar het eindresultaat