Hoi, Ik ben flauw gevallen op het toilet, ik voelde me niet lekker en ben naar boven gegaan, toen hoorde mijn man me vallen en vond me schokkerig naast de wc, Ambulance gebeld, hebben alles nagekeken en de verloskundige gebeld Hebben het hartje gelukkig weer gehoord. Hebben dat meerdere vrouwen gehad?
ik heb gehoord/gelezen dat het voor kan komen met een lage bloeddruk. Drink bouillon en luister goed naar je lichaam!
Mijn man had de ambulance gebeld omdat ik er vreemd bijlag toen hij me vond, ze hebben alles nagekeken en de bloeddruk is idd heel erg laag 100 / 70 we hebben ook nog de verloskundige gebeld en we hebben het hartje horen kloppen maar het was echt schrikken,
ben idd ook al een keer flauw gevallen maar dat was een week voor ik wist dat ik zwanger was.. liep in de keuken en ineens lag ik tegen de kastjes aan
Jep, ik heb daar mijn gehele zwangerschap last van gehad. Ik heb van oorsprong al een lage bloeddruk, maar door mijn zwangerschap werd deze nóg lager. Hierdoor viel ik dus regelmatig flauw. Niet schadelijk voor de baby, wel erg vervelend voor jou zelf. Ik mocht op een gegeven moment daardoor ook niet meer werken.
Je lijf krijgt ook meer bloed te verwerken in je zwangerschap, dus je hart moet harder werken om het rond te pompen. Als je dan al een lage bloeddruk hebt, is het niet zo vreemd dat je hersenen af en toe net te weinig zuurstof krijgen. Kan me voorstellen dat je er wel van schrikt en je zorgen maakt, ik heb het zelf gelukkig nooit gehad. Gelukkig zijn jij en je beeb verder in orde!
dank jullie wel voor de reacties, ben ik echt blij mee nou ja ik heb er zelf niet veel van gemerkt, alleen mijn man is heel erg geschrokken toen hij me vond, gelukkig is alles in orde met de baby en mezelf
Houd er wel rekening mee dat ze je niet op je rug leggen, met je benen omhoog... Dit moet je normaal doen als je flauwvalt.. Maar als je zwanger bent, mag dat dus niet. Wat je wel moet doen, weet ik zo niet.. (sorry)
Ik heb het bij mijn tweede zwangerschap gehad toen ik 22 weken zwanger was. Het gebeurde om mijn werk. Ik weet nog dat ik het heel warm kreeg en mijn hoofd tintelde en ik viel als een plank van mijn bureaustoel. Ik heb zo'n tien minuten liggen schokken en trillen. Ik kwam pas bij op de brancard van de ambulance Ik heb er weinig van meegekregen. Mijn collega's heb ik aardig getraumatiseerd . Ik ben naar het ziekenhuis vervoerd, omdat er bij mij werd gedacht aan epilepsie. Maar gelukkig was alles goed. Dus exterme vorm van flauwvallen volgens de arts, mogelijk door hyper of hypoventilatie. Ik vind het nu wel spannend merk ik. Ik voel het nu wel beter als het niet helemaal goed gaat. Dat zeg ik wel direct even tegen iemand die vlakbij is. En ik ga rustig zitten en let op mijn ademhaling. Sterkte!
oei dat klinkt ook niet best is het vanaf toen wel beter gegaan? ik had echt een veel te lage bloeddruk en eet nu veel drop en drink heel veel mijn bloeddruk is nu weer 124 / 84 maar blijf toch in mijn hoofd rond spoken stel dat er niemand thuis is en het gebeurd dank je wel voor je reactie groetjes Patricia
100/70 is overigens niet een heel lage bloeddruk? Is een vrij gangbare bloeddruk voor 1e trimester zwangerschap. Is je bloeddruk van nature meestal vrij hoog juist? Dat het een flinke daling is? Want anders vind ik de bloeddruk eigenlijk geen goede verklaring voor het flauwvallen...
Ik heb altijd al een lage bloeddruk gehad, erg lastig maar er is goed mee te leven.. Toen ik 5 weken zwanger was ben ik 's nachts een keer flauw gevallen van de trap, moest naar de wc en ben waarschijnlijk te snel opgestaan. Niet echt slim, maar we hebben er niks aan overgehouden. Zorg er nu gewoon dat ik altijd kan gaan zitten wanneer ik me een beetje flauw begin te voelen. Verder eet ik om het uur iets, en probeer langzaam op te staan en genoeg te slapen. Meer kun je niet doen volgens mij. Groetjes Laura
Dank je wel voor jullie reacties Mijn bloeddruk was, toen het gebeurde, 93/ 53 dat was echt het dal maar ik eet nu drop en drink heel veel en het gaat goed, tot nu toe, moet echt op mezelf en de kleine letten vind het wel fijn om dit te kunnen delen
Ik heb het daarna niet meer gehad, maar zat er af en toe wil dicht tegen aan. Gisteren ook controle gehad bij de vk en bloeddruk is 101/53 dus ik start alweer aan de lage kant.
Hoi, Ik heb even stukjes meegelezen, ben pas net zwanger, maar wel al vanaf mijn 14de ongeveer lage bloeddruk, ijzer te kort etc. Ook weleens flauw gevallen toen. Laatste jaren niet meer. Mij is gezegd elke dag een boterham met appelstroop, of twee. Vitamine B12, je mag elke dag een halve kop bouillonsoep en je aanwennen een liga of sultana iets mee te nemen als je weggaat. Ik weet van mezelf dat ik om de zoveel tijd wat moet eten. Misschien heeft iemand er wat aan. Ik had er vaak last van als ik ongesteld was(erge menstruatie) Bij iedereen is het ook verschillend wat laag is, als je normaal bovendruk hebt van 140 en je hebt nu 110, dan is het laag ja. Als je normaal 120/115 hebt, en nu 110, dan noem ik dat niet veel lager. Daar kan je lichaam wel tegen, mits je niet op tijd of goed eet natuurlijk.