Flauw of terecht om pakketten te weigeren?

Discussie in 'De lounge' gestart door missle, 10 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.875
    5.163
    113
    Home
    nee echt niet

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Waarom hulde? Hoort gewoon bij hun werk. Ik ben ook regelmatig niet thuis als de pakketbezorger komt, dan ben ik namelijk naar school om de kinderen te brengen/halen of naar sporten van de kinderen of de kinderen bij vriendinnetjes aan het ophalen. Doe echt wel mijn best om thuis te zijn maar sommige dingen kom je niet onderuit ;)

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Dit dus!

Ik neem van 1 buurvrouw ook geen pakketjes meer aan, maar dat is omdat het soms 2 weken of langer duurde voordat ze het kwam ophalen. Eerst bracht ik het dan nog wel langs tot dat ik besefte dat het eigenlijk belachelijk was dat ik dat deed.

4. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Daar ben ik het dus echt niet mee eens dat dat bij hun werk hoort. Dat ze onnodig naar een adres rijden en vervolgens nog naar een pick up point omdat iemand gewoon maar besteld en niet thuis is. Laat het dan gewoon bij een pick up point bezorgen.

dreumesje, Lieke1989, twoboys en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier leveren ze het dan gewoon af bij de buren, kleine moeite. Maar anders hoort het ook gewoon bij hun werk. Ze rijden de hele dag al rond en dan zou nog even langs een pick up point een probleem zijn?

6. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Je mag er anders over denken hoor geen probleem maar ik vind dat het niet bij hun werk hoort en kan me goed voorstellen dat dit 1 van de grootste ergenissen van een pakketbezorger is.

Chocolat vindt dit leuk.
  7. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Nee, ik zou het zeker niet aannemen voor zulke buren!
    Ik neem thuis alles aan en dat doen de buren ook allemaal. Kleine moeite hoor.
    Heb een keer wel gelachen r. Buurvrouw vertelde dat er een kippenhok geleverd zou worden en of ik dat aan wilde nemen. Geen probleem.
    Tot het geleverd werd, was een enorm bouwpakket in een heleboel delen, ik moest over de dozen heen klimmen om in mn woonkamer te kunnen.
    Ben op de trap gaan staan en heb een foto gemaakt en geappt met de tekst ‘je kippenhokje’ is geleverd. :roflmao::roflmao:
    Met het schaamrood op de kaken kwam ze het later ophalen hahaha.

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Makkelijker gezegd dan gedaan.
    Bij heel veel webwinkels weet je niet exact op welke dag ze gaan bezorgen of op welke tijd ze het gaan bezorgen.
    Als je nou bij elke webwinkel zelf je bezorgdag zou kunnen kiezen.
    Zou een hele hoop schelen.

9. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Voor zo iemand zou ik het ook niet meer doen.

10. Hommeltje

Hommeltje Niet meer actief

Ik wel. En dan regelrecht de sloot in.

Marchella en Zara75 vinden dit leuk.
  11. Manque

Manque Niet meer actief

Waarschijnlijk zou ik de pakketten wel aannemen. Om die bezorger een beetje te helpen en wie weet creëert het nog wel goodwill bij de moeilijke buurvrouw. Maar ik snap het ook wel dat jij het niet doet, hoor.

MaMa vindt dit leuk.
  12. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Ik zou het dus mooi niet aannemen. Dikke doei. Eerst ff normaal kunnen doen.

Hier nemen we ook pakketten voor elkaar aan. Ik haal ze tegenwoordig op bij een pick up point. De bezorger komt als ik de kinderen van school haal.

13. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    H
    Mm tuurlijk sta je in je recht om pakketten te weigeren
    Persoonlijk zou ik consequentie meer in de lijn van de misdragingen zoeken net als je bij een kind zou doen:p
    Maar liever dat je haar niet te vaak ziet als ze je uitschelden natuurlijk

14. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Onze buren doen er altijd super lang over voordat ze een pakket ophalen (meerdere weken ook als ze niet op vakantie zijn) kwam de postbode laatst met een enorme doos aan
    Ik heb toen nee gezegd
    Zag het al voor me dat dat enorme ding weken in de weg zou staan

15. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Buren hebben ook wel eens pakket van mij aangenomen en buiten voor hun deur gezet.. neem het dan gewoon niet aan dan komt de postbode de volgende dag weer

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik begrijp uberhaupt niet waarom je het je afvraagt na bovenstaand verhaal.....

Uiteraard niet! Al had ik denk ik nog 1x een pakje voor haar aangenomen en hem bij haar langsgebracht met de melding dat dit kutwijf, moeder van dat kutjong géén pakjes meer aan neemt voor haar in het vervolg.

Is ze nu helemaal???? :evil:

Marchella vindt dit leuk.
  17. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Natuurlijk niet aannemen. Ik wil dat soort mensen ook gewoon niet aan mijn deur hebben.
    En als ik het dan toch had aangenomen, had ik het over de schutting gekieperd, zoals verwacht mag worden van een 'kutwijf' en moeder van een 'kutjong'.

Marchella vindt dit leuk.
  18. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.182
    10.729
    113
    Ik werk voor een grote werkgever en woon vlakbij mijn werk in een flat. De kerstpakketten worden per post bezorgd, ergens in een tijdvak van twee weken (moet je maar zorgen dat je thuis bent, nietwaar?). Briefje, pakketje voor je op nummer zoveel. Heeft die arme buurman daar minstens 25 dezelfde dozen staan!

spruitje80 vindt dit leuk.
  19. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

En wat wil je nou zeggen?

Dat we maar van iedere buur het pakket aan moeten nemen omdat jouw bedrijf de kerstpakketten per post verstuurd?

Nee dus he. Dan moet jouw bedrijf het maar op vrijdag middag in de lobby uitdelen.

Je kunt je buren niet opzadelen met jouw zooi. Dat is gewoon niet netjes. Ik wil niet eens dat ze mijn pakketjes bij de buren bezorgen.

20. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Nou nou overdrijven is ook een vak. “Opzadelen met je zooi” Er bestaat ook zoiets als graag iets doen voor een ander, behulpzaam zijn. Lastig in deze individualistische maatschappij, ik weet het! Als ik thuis ben vind ik het prima om pakketjes aan te nemen. Ook als m’n gang even geblokkeerd wordt het is maar tijdelijk. Heb ik de buren weer geholpen. En ik vind het ook prettig als ze het voor mij aannemen.

Dat gezegd hebbende: ik haal altijd direct mijn pakketjes op en probeer uiteraard zoveel mogelijk op onze vrije dagen te bezorgen. En buren die het steevast na 2 dagen of laat ophalen zou ik er op aanspreken en dan bepalen of ik nog wil aannemen.

In jou geval ts, zou ik het pakje niet meer aannemen. Zij is ook niet behulpzaam naar jou, eerder asociaal en het is geen geven en nemen. Doei buurvrouw!

Zara75 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina