Flauw of terecht om pakketten te weigeren?

Discussie in 'De lounge' gestart door missle, 10 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou helaas voor de buren dus niet doen.

Bij mn oude huis (tot twee weken terug) kon ik dan oprecht wel 30 pakketten aannemen. Dat deed ik niet.

Nu neem ik het aan van mn directe buur. Verder niet. Je mag dat asociaal vinden prima. Ik vind, dat het aan jouw buren is om te zorgen dat ze óf thuis zijn óf een plek afspreken met de postbode waar het dan neer gelegd mag worden. Zo doen wij dat ook. Ben ik niemand tot last.

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.763
    113
    Ook goedemorgen, verkeerde been uit bed?
    Ik vertelde een anekdote ;) mag dat?

Mijn werkgever kenmerkt zich door personeel dat onregelmatig werkt omdat het werk 24/7 doorgaat, werk dat het lang niet altijd toelaat even langs de lobby te gaan, personeel dat gedetacheerd is in andere centra soms 100 km verderop... Dus zelfs met drie middagen in de lobby red je dat niet. Het is een jaarlijks terugkerende discussie, en dit blijft de goedkoopste en meest praktische oplossing. En hey, de werkgever van die pakketbezorgers zegt echt geen nee tegen een order van 10.000 pakketjes :p

Meer algemeen: ik bestel juist online omdat het niet alleen vaak goedkoper is. Maar ook omdat ik geen tijd heb om te gaan winkelen. Als ik een tijdvak kan kiezen of bij weinig tijd een pick-up point kan kiezen (ook niet ideaal voor grotere pakketten, lopend met 2 kleine kinderen is dat een uitdaging, en de realiteit midden in de stad is niet dat je moet verwachten te kunnen parkeren vlak bij de pick-up points bij ons in de buurt)

Ik ben blij dat jij mijn buur niet bent. Wees jij maar lekker de buur die niet opendoet voor de pakketbezorgers, dan ben ik wel de buur die meestal niet thuis is doordeweeks overdag (sommigen van ons moeten werken) maar als ik na mn nachtdienst wakker word gebeld, wel een pakketje aanneem, omdat ik toch al wakker ben.

Marchella, Bubblez, Sado en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.763
    113
    Met de postbode (wie dan? Hier komen minstens 4 pakketjesdiensten met steeds wisselende bezorgers, en al wil je iets doorgeven aan een bezorger via de centrale dan is dat vaak onmogelijk) een plek afspreken (waar dan? Centrale hal? Is ie weg. Portiek? Mag niet van de VVE. Andere plekken? Geef me inspiratie ;) )
    Interessante optie.

4. Betsy

Betsy Niet meer actief

Maar je bent toch niet iemand tot last als ze een pakketje voor je aannemen. Ja als je het vervolgens een week niet ophaalt misschien wel. Maar als jij 's avonds na je werk het pakketje ophaalt ben je ze toch niet tot last..
    Of we hebben een andere definitie van iemand tot last zijn. Dat kan natuurlijk ook.

fafa, Sado, Zara75 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik heb geen sloot:roflmao:

Marchella vindt dit leuk.
  6. Betsy

Betsy Niet meer actief

Bestel er 1 online
    En dan afleveren bij die buurvrouw :D

paula1984, fafa, Marchella en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Manque

Manque Niet meer actief

En hoppa! Weer iemand van de wal in de sloot geholpen :D

Marchella en Betsy vinden dit leuk.
  8. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Haha, kan aan mij liggen, maar ik lees niks raars in het bericht waar jij zo fel op reageert. Puur een anekdote. ;)

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Oh ik lees nu pas de reactie van madeinUSA lol

Bubblez vindt dit leuk.
  10. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Ik ben maar wat blij dat mijn buren wel allemaal pakketjes aannemen.
    Die tijdvakken dat je thuis moet zijn heb je niet altijd voor het kiezen.
    DHL afhaalpunt zit in een andere plaats dan waar ik woon. Superonhandig.
    Het is toch juist fijn als buren elkaar helpen en serieus, als dit al gerekend wordt onder 'iemand tot last zijn' vraag ik me echt af in wat voor maatschappij we leven. Al staat mijn gang vol, who cares.

Sado, Hopsatee en Betsy vinden dit leuk.
  11. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Dit ook dus.
    Gisteren toevallig nog een Sinterklaascadeau gekocht en wordt geleverd binnen 3-5 werkdagen.

12. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.238
    1.892
    113
    Vrouw
    Daarom laat ik pakketjes altijd bij mn man op het werk bezorgen. Hij is daar 5 dagen in de week en er is altijd iemand aanwezig. Heb ooit eens een pakketje kunnen halen 3 straten verderop.
    Mn pakketje ophalen bij de buren vind ik prima maar vind het niet zo'n tof idee dat het bij een wildvreemde in huis ligt...
    Al probeer ik t ook te voorkomen dat het bij onze buren in huis ligt... (heb ik zo mn redenen voor)

Ontopic. Absoluut geen probleem om een pakketje aan te nemen en wil'm ook nog wel komen brengen. Maar als ik zo behandeld werd door mn buurvrouw, zou ik hem ook niet aannemen. En zou ik ook niet willen dat mijn pakketjes daar worden afgegeven.

13. Manque

Manque Niet meer actief

Als ik grote pakketten heb laat ik die bij de bar van mijn ouders bezorgen. Die is ook van 10 tot 22 open. Ik moet 1x per maand namelijk een paar grote dozen met luiers bestellen en daar zadel ik mijn buren ook liever niet mee op. Handig he, zo'n connectie ;)

Zonnestralen vindt dit leuk.
  14. Chai

Chai Actief lid

16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Zoals de eerste reactie luidt: "dikke doei"

paula1984 vindt dit leuk.
  15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.326
    17.229
    113
    Achter de garage of in het speelhuisje is het dan hier.
    Maar ik ben me er van bewust dat dat niet overal kan. In ons boerengat gelukkig wel

16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.326
    17.229
    113
    Maar voor de buren van ts zou ik ook niks meer aannemen

17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou me dan wel bezwaard voelen ja. Il voel me zelf dan ook verplicht om het pakket bij de buren te krijgen door thuis te zijn of het te brengen en het staat me in de weg.

Dus ja. Ik vind dat lastig.

18. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.750
    646
    113
    Gelderland
    Bij dat soort mensen neem ik altijd bewust de pakketjes wel aan, dan moeten ze wel aan de deur komen en ga ik mooi het gesprek aan, voor ik het pakket pas pak.

19. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Jeetje, nee...daar zou ik inderdaad geen moeite voor doen. Laat haar het zelf maar uitzoeken.

Maar was het ook al zo'n herrie toen ze nog samen was met haar partner? Klinkt namelijk alsof ze na de breuk zo met haarzelf in de knoop zit dat ze helemaal losgeslagen is.

Ik ben ook het pakketpunt van de straat :p Hoewel ik voor één knul niet meer aan ga nemen. Die komt zijn grote bestellingen gerust pas na een paar dagen ophalen bij ons. En in de tussentijd heb ik dan ook al diverse keren aan zijn deur gestaan :rolleyes: Laatste keer was hij overduidelijk thuis, maar te beroerd om open te doen. Dus ik liep maar terug naar huis (incl. grote postdoos), zag ik hem een paar minuten daarna in zijn auto stappen :confused:

Dus toen had ik ook zoiets van dooooei :roflmao: Ammehoela! :p

20. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Heel veel webwinkels bezorgen niet bij een pick Up point en dan zou he al fulltime werkende dus niets kunnen mogen bestellen online?

Hopsatee vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina