Moet het even kwijt... We stonden zaterdag na de carnaval te kijken en ik werd niet lekker. Me moeder zo goed in ademen en weer uit... maar ging echt niet en ging vrij snel binnen 2 min... ik gaf me vriend de paraplu en ging bij hem aanleunen... hij keek me gek aan omdat ik dus zo niet ben. En goed 7 min later kwam ik weer bij op de grond met een hoop mensen om me heen. Snapte er totaal niets van omdat ik nergens last van heb gehad. Gelukkig mocht ik bij zeer lieve mensen naar binnen waar ik meteen van alles kreeg... cola.. suiker.. dextro.. Meteen ziekenhuis gebeld en ben ook meteen gegaan.. benen als va-doekjes... Suiker en bloedspiegel waren goed...maar moest nu iets meer gaan eten 6 xper dag.. en donderdag weer controle. Ben zo geschrokken hier van... En vroeg me toch af of meer dames dit hebben gehad en wat er bij hun toen uit kwam. Puur omdat ze niets hebben kunnen vinden. Ik denk zelf de suikerspiegel maar goed hun zeggen niets. Ps: met de kleine is gelukkig alles goed.
Ik ben wel vaker 'flauwgevallen' toen ik tussen de 8 en 20 weken zwanger was.. Ik heb van nature een vrij lage bloeddruk en voelde het flauwvallen dan ook altijd aankomen, waardoor ik nooit echt viel. Maar ik heb me toch heel vaak moeten zetten, hoewel er ook niets mis was met me. Maar dat is ondertussen veel beter. Niet te lang rechtstaan, zei mijn gynae...
Ik heb het ook een paar keer gehad. 's Ochtends in de douche als ik me stond aan te kleden. Ik heb een lage bloeddruk en ook een laag hb, de combinatie hiervan zorgt ervoor dat je je vaak duizelig voelt en af en toe ook echt van je houtje kan gaan. Vooral die lage bloeddruk is de boosdoener. Ik voel het nu redelijk aankomen, dus kan ik me voorbereiden. Neem af en toe een kopje bouillon of een dropje, en probeer het rustig aan te doen. Niet te veel inspannen en laat je lekker verwennen Liefs, Nicootje
Ben blij dat ik niet de enige ben. Ik eet nu om de 2 uur even iets. En zorg dat ik altijd wat bij me heb.... Maar ze konden toen niets vinden dus ik zit nog met ? wat het kan zijn... bedankt voor jullie antwoorden
Hoi weethet wel, Je bent zeker niet de enige hoor. Het is trouwens vrij normaal, duizeligheid (en als je pech hebt flauwvallen) tijdens zwangerschap. Je bloedvaten verwijden zich onder invloed van hormonen om meer bloed aan te kunnen (je krijg een hoop meer bloed erbij tijdens je zwangerschap), maar dat proces kan je bloeddruk vooral in de eerste helft van de zwangerschap behoorlijk verlagen. En dan heb je nog je bloedsuikerspiegel inderdaad. Ik heb es mijn ervaringen en tips over flauwvallen neergetiept hier. Wie weet kun je er iets mee? http://www.zwangerschapspagina.nl/about74289.html D.
Heb het gelezen.... dankje wel... Ik werd dus niet duizelig...maar nu ik echt anders eet moet ik zeggen dat het beter gaat. Suiker zit in mijn familie dus we verdenken dat dat er mee te maken heeft gehad. Me oudste zus heeft het ook gehad zwangerschaps suiker. bedankt....
Ik heb vanaf week 7 veel last van duizelingen en voel soms aankomen dat ik ga flauwvallen. Ik ga dan op de grond zitten, desnoods op straat omte voorkomen dat ik flauwval. Het gebeurt vaak bij mij wanneer ik in een rij sta, of moet wachten. Ik heb al als tip gekregen dat ik moet wiebelen op mijn voeten, helpt nog niet echt!
Ik stond die bewuste keer dus ook stil... te wachten op de optocht... Dus het komt wel overeen allemaal.
In die periode van je zwangerschap daalt je bloeddruk inderdaad. Ik geloof dat het er mee te maken heeft dat je meer bloedvolume krijgt ofzo. Met een te lage bloeddruk kun je duizelig worden, een licht gevoel in je hoofd krijgen en flauw vallen. Door beweging en inspanning stijgt je bloeddruk. Staan zal dus waarschijnlijk het tegenovergestelde doen. Bovendien moet je hart dan al dat bloed uit je benen en tenen omhoog zien te pompen, is een zware klus als je niet beweegt en je beenspieren niet aan spant. Maak je er geen zorgen over. Over een paar weken stijgt je bloeddruk vanzelf weer langzamerhand tot aan de bevalling.
Dankje wel... ik zou blijven bewegen zo veel mogelijk... heb de dagen op een rij gezet en ja die dag heb ik dus echt stil gestaan en dat doe ik anders nooit.. ... dus denk wel dat het dat geweest zou zijn.. bedankt voor al jullie antwoorden.. word mij meer duidelijk