Hallo, ik weet sinds kort dat ik drager ben van de gbs bacterie en in het ziekenhuis moet bevallen met antibiotica infuus. nu moet het kindje waarschijnlijk 48 uur ter observatie in het ziekenhuis blijven, mij is verteld dat als ik wil blijven samen met de kleine dat dat mag. maar nu hoorde ik van verschillende mensen dat dat een duur grapje kan gaan worden als ik zelf ook 48 uur in het ziekenhuis blijf. ik ben cz basis aanvullend verzekerd. kunt u mij hier miss iets meer over zeggen? ik neem aan dat ik voor de bevalling in het ziekenhuis nu wel een medische indicatie heb? groetjes anique
Hallo, Het klopt dat je nu een medische indicatie hebt voor de bevalling. Wat ik weet van verzekering en opname na de bevalling. Is dat als jullie kleintje in het ziekenhuis moet blijven jij 8 dagen mag blijven en dat dit vergoed word door de verzekering. Vraag het anders voor de zekerheid bij het CZ na, maar ik zou het heel raar vinden als jij naar huis moet en het anders zelf moet betalen. Groetjes Ineke