Goedemiddag, Vorige week zaterdag (4wk+1) een positieve zwangerschapstest gehad na IVF. Zondag toch ongesteld geworden. (2 dagen bloed verloren, normaal 4 a 5) Ik test nog iedere dag en de teststreepjes worden ook niet lichter. (eerder donkerder) Heb gisteren het ziekenhuis gesproken en ze feliciteerde me met de zwangerschap, aangezien de testjes nog steeds positief zijn en niet lichter worden. Volgens haar zijn er zoveel vrouwen die menstrueren tijdens de zwangerschap. Is het niet zo dat het hcg nog in mn lichaam zit en daardoor de testen nog steeds positief zijn, terwijl ik dus misschien helemaal niet meer zwanger ben??? De fertiliteitsarts kan me wel feliciteren, maar ik durf echt nog niet blij te zijn. Er werd me aangeraden om volgende week weer een test te doen en 7 november staat de 1e echo gepland. Is het nou echt nodig om ons zo lang in onzekerheid te laten zitten? Alvast bedankt!
Hallo, Het kan inderdaad zijn dat je nog zwanger bent. En dat die bloeding een innestelingsbloeding is geweest. Het kan ook zijn dat je nog HCG in je bloed hebt waarop je positief test en dat helaas toch niet goed is. Dat kan ik zo niet zeggen. Ik snap dat je snel wilt weten waar je aan toe bent. Wat je kan laten doen is HCG laten prikken en dan na een paar dagen nogmaals en als dat stijgt ben je nog steeds zwanger. Succes. Groetjes Ineke