Voel hem veel minder

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door LailiejLoe, 11 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LailiejLoe

LailiejLoe Niet meer actief

Hi verloskundige,

Wat ben ik blij met dit topic! Ik hoop dat jullie snel mijn vraag kunnen beantwoorden want ik maak me een beetje zorgen. Ik durf niet zo goed de verloskundige te bellen omdat ik toch volgende week een afspraak heb staan en niet te snel aan de bel wil trekken.

Vanaf week 20 voel ik de kleine ontzettend goed. Zeker 15 a 20 keer per dag voel ik hem schoppen, draaien, bewegen. Heerlijk gevoel en ik geniet er echt van.

Nu ben ik 29 weken zwanger en voel de kleine veel minder. Sommige dagen niet en op sommige dagen tussen de 1 en 5 keer op een dag. Kan dit komen omdat hij groter wordt en minder ruimte heeft om te bewegen? Of moet ik me zorgen maken? Vindt u dat ik de verloskundige hier over moet bellen?

Mijn buik is voor de rest erg hard en voel de vormen van zijn lichaam aan de buitenkant van mijn buik. (voetje, kontje etc). Ik voel hem alleen niet bewegen.

Sorry voor het lange verhaal. Ik hoop dat u mij gerust kunt stellen.

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Vanaf 28 wkn moet je de baby dagelijks voelen bewegen, zo niet moet je de verloskundige bellen.

Groetjes Ineke

3. LailiejLoe

LailiejLoe Niet meer actief

Bedankt voor uw bericht. Ik voel de baby bijna dagelijks, maar wel minder vaak als de richtlijn die ik vaak op dit forum voorbij hoor komen (9x per dag)

Kan het niet zijn dat het kindje wat groter is en dat ik hem daarom minder voel? Ik heb hem namelijk al die tijd extreem vaak en veel gevoeld.

Alvast bedankt!

4. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Bij dit termijn heeft die kleine nog ruimte genoeg om te bewegen. Voel je die kleine minder dan 8x per dag en dan is elke draai en schopbeweging een beweging, moet je de verloskundige bellen zodat ze een hartfilmpje in het ziekenhuis kunnen laten maken.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina