hoevaak?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Music Mama, Jul 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

Jun 4, 2012
    1,440
    0
    36
    Hallo,

Ik heb een prachtige gezonde dochter van 13 maanden en willen heel graag een tweede kindje.

Nu ben ik van onze dochter zwanger geraakt d.m.v. clomid, omdat er in 2012 pcos is vastgesteld bij mij.. nu zijn we dus eerst aan het proberen of we zonder clomid in verwachting kunnen raken omdat mijn moeder van mij ook zwanger is geworden met clomid maar van mijn broertje was ze binnen 3 maanden zwanger zonder clomid!
    Vorige maand heb ik eerst gekeken of ik nu zelf een eisprong kan aanmaken door mijn temp op te nemen en ovulatietesten te gebruiken.. en ja hoor.. dag 19,20 en 21 van mijn cyclus had ik positieve testen en daarna ging ook mijn temp omhoog!
    Ik ben dus super blij dat mijn lijf het nu blijkbaar zelf kan! Op het moment zit ik op 21 en heb nog geen eisprong gehad.. (deze maand gebruik ik geen ovulatietesten maar neem ik wel mijn temp op) mijn temp is wel heel mooi tot nu toe en gister en vandaag heb ik rekbaar slijm! Dus ik denk dat mijn eisprong eraan komt!

Nu mijn vraag.. toen ik zwanger wilde worden van onze eerste en we bij de gynaecoloog liepen hebben ze het sperma van mijn man ook onderzocht. Zijn sperma is van goede kwaliteit maar ze zwemmen niet zo snel... ik vroeg me daarom af, hoevaak kunnen we nu het beste doen tijdens mijn vruchtbare dagen? Elke dag? Om de dag? Om de 36 uur?

Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden. We hebben het gisteravond 'gezellig' gemaakt. Dus ik zou graag weten of we het nu vanavond weer gezellig moeten maken voor het beste resultaat (een positieve test!)

Ik wacht het antwoord af!

2. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

Jun 4, 2012
    1,440
    0
    36
    jammer dat er niemand reageert... is de vraag niet juist voor dit forum topic?

3. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedemiddag,

je zit helemaal goed hier met je vraag. Soms duurt het even voor je vraag beantwoord wordt, vooral als het veel vragen zijn. We beginnen altijd bij de eerste vraag die niet beantwoord is. Dat is de vraag die helemaal onderaan staat. Uiteindelijk kom je vanzelf aan de beurt. Wij doen het beantwoorden in onze vrije tijd, dus als we kunnen geven we zo snel mogelijk antwoord. Dat is wel ons streven.
    Ik zou nu je vraag beantwoorden. Om de kwaliteit van het zaad zo optimaal mogelijk te maken, is het aan te raden gemeenschap te hebben om de dag rond de eisprong. Zaad kan 72 uur overleven in de baarmoederhals, dus als je 3 dagen voor de verwachte eisprong (dus bij de eerste symptomen van ovulatie) begint met vrijen tot 1 dag na de eisprong en dan om de dag, dan heb je het beste resultaat! Succes en ik hoop snel voor jullie op positief resultaat!

Groetjes Monique

PS vanavond zou ik het maar gezellig maken, als dat gisteren nog niet gebeurd is ;)

4. Music Mama

Music Mama Fanatiek lid

Jun 4, 2012
    1,440
    0
    36
    Hallo Monique,

Bedankt voor je antwoord! Sorry ik weet dat jullie het druk hebben.. ik was denk ik een beetje te ongeduldig ;)

We hebben het zondag avond en vanmorgen gezellig gemaakt.. ik verwacht morgen mijn eisprong..(maar weet het niet zeker..) is donderdag ochtend dan weer het beste om te doen?

5. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedenavond,

Als je morgen je eisprong verwacht, zou ik je adviseren het morgenavond gezellig te maken. Een eitje moet binnen 24 uur bevrucht worden, dus als je morgenochtend de eisprong hebt, dan ben je donderdagochtend mogelijk te laat. Succes!

Groetjes Monique

Share This Page