Twee vragen!

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Baco, 16 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baco

Baco Actief lid

24 jul 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Baco, 16 apr 2011
    Laatst bewerkt: 16 apr 2011
    Hallo dames,

Onze zoon heeft een rood plassertje, zeg maar bij het topje. Dit is gisteren begonnen maar vandaag is het roder geworden. Ik heb er voor nu zinkzalf opgesmeerd.
    Wat zou dat kunnen zijn? Maar het mooiste is: "hoe komt hij er weer vanaf?"
    Hij heeft wel andere luiers nu, misschien dat het probleem? Deze luiers blijven wat natter dan de vorige. Voor de rest geen luieruitslag, ook niet met deze luiers.
    We blijven uiteraard van zijn voorhuidje af!

Nog een vraag.
    Hij heeft grote moeite met ergens anders slapen. Nu ik weer moet werken is dit helaas aan de orde....hij vind het slapen in een vreemd bed maar niets; zet grote ogen op en begint erg te huilen.
    Hoe kunnen we het voor hem wat makkelijker maken, nog tips?
    Ik hoor het graag!
    Thuis geen enkele moeite en slaapt hij als een roosje (ff afkloppen ;))

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Goed zijn plasser schoon houden is het beste wat je kunt doen. Het kan zijn hoor dat het van de luiers komt. Dat is eenvoudig te controleren. Even terug weer naar de andere luiers en kijken of het dan overgaat. Van de voorhuid kun je beter af blijven. Als het echt ontstoken is, dan kun je dat beter door een huisarts laten doen. Ik heb het zelf ook wel eens gehad met een van mijn zoons, en ben er mee naar de huisarts gegaan, die heeft het voorhuidje losgemaakt en schoongemaakt.

Tja, dat ergens anders slapen is lastig. Hij snapt er niets van natuurlijk. Is gewend aan zijn eigen bedje. Probeer zoveel mogelijk om het te laten lijken op thuis, zijn eigen knuffel, slaapzak, desnoods een tshirt van jezelf erin voor de geur. Het klinkt hard, maar het is even een kwestie van doorbijten denk ik. Het kan ook zo maar zo zijn, dat hij als jij er niet bent, goed gaat slapen. Slaapt hij in een ander bed, of in een campingbed? Als het een campingbed is, dan zou je kunnen proberen om hem bij jou thuis daaraan te laten wennen.

Succes in ieder geval.

Groetjes Adrienne

3. Baco

Baco Actief lid

24 jul 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij slaapt dan in een ander bed. Hij zou dan in twee soms 3 verschillende bedjes slapen...we kijken het wel aan...;)
    Bedankt alvast voor de tips! Altijd fijn om te krijgen als nieuw gebakken mams!

Deel Deze Pagina