Beste verloskundigen, Sinds een paar dagen heb ik het gevoel dat mijn gehele buik (dus echt van onder mijn ribben) enorm gegroeid is. (zie evt foto in album) Kan dat met deze termijn zo snel gaan en is dit niet abnormaal? Vind het leuk een buikje te krijgen, maar het moet niet abnormaal snel gaan! Tevens heb ik, vooral 's avonds na het eten, last van een harde buik en dan vooral net iets onder mijn maag. Hier zit dan een duidelijk voelbare verdikking. kan dit met de zwangerschap te maken hebben? Heb wel last van prikkelbare darm zo nu en dan.
hoi, ja je kunt zeker een groeispurt hebben nu. Ik snap dat je dat misschien niet helemaal leuk vindt maar daar kun je verder niks aan doen. Dat je na het eten last hebt heeft te maken met de hormonen. Door de hormonen bevatten je darmen meer lucht en reageert je maag ook anders. Dat geeft niet. Als je er last van hebt kun je beter wat vaker kleine beetjes eten ipv in 1 keer heel veel. Mirjam
Ik vind het harstikke leuk dat ik een buikje krijg! Vond het gewoon raar dat het met deze termijn al was en was benieuwd of dat normaal is. Nu ik jouw antwoord gelezen heb, kan ik er meer van genieten!