Flauwvallen/duizeligheid tijdens zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Username, 5 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Username

Username Niet meer actief

Een week of vijf geleden had ik t voor t eerst. Ik werd heel duizelig op t station en ben maar op een bankje gaan zitten. Gelukkig was m'n man bij me, we reizen vaak samen. Na een minuut of vijf trok het weer bij en kon ik verder. Heel vervelend gevoel.

Vanochtend werd ik onwel in de trein. Zó duizelig dat m'n oren suisten, ik zwarte vlekken voor m'n ogen zag en niet meer kon lopen van de duizeligheid. Doodeng. Ditmaal hield het een half uur aan. Gelukkig was ook dit keer mijn man bij me. Uiteindelijk zijn we door een paar conducteurs in de taxi gezet naar t ziekenhuis.
    Daar hebben ze van alles gecontroleerd. Ze dachten even dat t aan m'n hart lag, maar uiteindelijk bleek dat t niet te zijn. De (vage) conclusie was uiteindelijk dat m'n bloeddruk daalt en ik daardoor dan zo duizelig word.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben heel blij dat het niks ernstigs is. Maar voor een flauwte vind ik een half uur wel heel erg lang. En dat waren ze ook met me eens. Maar dit is de enige verklaring.

Ondertussen ben ik heel erg geschrokken. Dit is de tweede keer al, vandaag was erg eng. Daarbij heb ik epilepsie en een insult begint bij mij met hetzelfde gevoel als flauwvallen. Dubbel spannend dus. Straks durf ik niet meer alleen te reizen :(

Ik weet niet wat ik met dit topic wil. Van me af schrijven en ervaringen delen. Wellicht heeft iemand tips?

Naast deze klachten heb ik ook al vanaf t begin bloedingen. Zwanger zijn ervaar ik als erg pittig en het levert me ontzettend veel stress op. En ik ben pas op de helft :(

2. Username

Niemand die ook duizelig was/is tijdens de zwangerschap?

3. Daphne1990

Daphne1990 Actief lid

25 apr 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben zelf ook vaak duizelig waarbij ik zwarte vlekken voor de ogen krijg t zweet breekt me dan uit en ik moet dan ook even gaan zitten. Het kan komen doordat je lichaam meer bloed aanmaakt en dit ook moet rondpompen of door een ijzertekort.

4. Username

Ja dat hele erge zweten herken ik. M'n shirt was helemaal nat van t zweet. Mijn Hb was prima en m'n bloedsuiker ook. Ik denk dat het idd komt door de extra hoeveelheid bloed die rondgepompt moet worden.

Maar wat vervelend dat jij vaak duizelig bent, heb je het dagelijks?

5. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Ik denk dat inderdaad je bloeddruk even zakte. Zorg ervoor dat je dubbelzoute dropjes bij je hebt voor zo een moment.

6. Username

Maar ik kan het even zakken van mijn bloeddruk niet rijmen met het feit dat het een half uur (!) duurde voor het weer een klein beetje bijtrok.
    Edit: ik zat het grootste deel van de tijd maar er nam niet af, ik verloor steeds net niet m'n bewustzijn. Heel eng!
    Duizelig ben ik wel vaker, maar dat trekt vlot weer bij. Dit niet. Ik ben echt heel erg geschrokken.

7. Within

Within Niet meer actief

Duizelingen ken ik ook, al valt het de laatste tijd mee. Dinsdag ben ik wel flauw gevallen. Moest die avond toch naar de VK toe, dus meteen voorgelegd. Bloeddruk veel te laag..

8. Daphne1990

Daphne1990 Actief lid

25 apr 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik ben dagelijks wel duizelig, ik heb vooral last met mn werk omdat ik daarbij ook best wat moet bukken. Lang staan lukt ook niet want dan slaat t ook toe. Ik ben nooit echt flauw gevallen maar t voelt soms wel alsof ik dan bijna weg val

9. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik had het laatst ook op mijn werk, niet zo erg, maar kan het geen vermoeidheid zijn? kan je je ook erg naar van voelen en dat het zich uit in duizeligheid?

10. Username

Pcomiep, vermoeidheid is t niet. Ik slaap als n roosje en gemiddeld 9 uur per nacht. Voel me ook niet moe gelukkig.

Bedankt voor jullie reacties dames, wat vervelend dat jullie er ook zo'n last van hebben!

11. april2012mama

april2012mama Actief lid

27 aug 2011
    345
    0
    0
    Ik ken het ook. Had tevens een wat lage bloeddruk en ijzer. Ik heb het ook gehad als ik plat op mijn rug lag. De vlk zegt dat er dat een of andere ader wordt dichtgeknepen, dus bij echo's moest ik ook altijd iets scheef liggen.
    Heel naar gevoel idd!

12. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Ik heb lage bloeddruk, tijdens de zwangerschap was het extreem. Zorg ervoor dat je je benen beweegt als je stilstaat en altijd dropjes op zak hebben! Vervelend dat het op de symptomen van epilepsie lijkt. Hopelijk zul je ze snel van elkaar kunnen onderscheiden!

13. Username

Bedankt voor de reacties dames.

Winterbird, dat hoop ik ook :)

14. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    mijn advies(ik had hetzelfde): gravitamon

15. Username

Dat is toch een multivitamine?

16. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ik had ook een heel lage bloeddruk tijdens de zwangerschap. Op momenten dat ik het warm kreeg...begon het bij mij ook flink te duizelen. Soms moest ik echt op bed liggen om het onder controle te krijgen. In mijn geval hielp het om er voor te zorgen dat ik het niet te warm kreeg. Dan verwijden je aderen zich en daalt je bloeddruk nog verder. Misschien heb jij dat ook?

17. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik had ook een erg lage bloeddruk en daardoor vaak duizelig en het gevoel flauw te gaan vallen. Ik had altijd een flesje water bij me, zoute dropjes en crackertjes; wanneer ik me slap en duizelig voelde worden, at en dronk ik wat, dat werkte wel.

18. Arnoe

Arnoe Bekend lid

1 sep 2010
    869
    1
    0
    Ik kreeg juist na mijn zwangerschap last van flauwtes. Nu zes maanden na de geboorte nog steeds af en toe. Maar wel minder dan voorheen.

Tijdens mijn zwangerschap mocht ik ook gewoon drop eten. Dus zondigde ik een keer per week en at ik wen zal leeg. Verder at ik wel super gezond overigens ;) lekker twee keer per week vis, drie keer per dag fruit en s avonds lekker groente.

19. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    ik heb het ook (alleen geen half uur), vooral bij het te snel op staan en bukken. Ook ik heb helaas al de hele tijd last van bloedingen. Dacht eerst zelf dat het daar mee te maken zou hebben ???

Vrijdag ga ik naar de VK en ga ik dit ook bespreken. Heb idd altijd zoute drop bij me...

20. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Het heeft vaker niks te maken met bloeddruk!!
    Ik ben sportief volledig gezond en met ideale bloeddruk!
    Toch sinds week 18 ben ik 3-4 keer duizelig geweest. Ik krijg zwart voor ogen en geluid in oren als ik niet gelijk ga liggen dan ga ik echt bijna flauw vallen en als reactie op die spaning geef ik over. Ik moet ook vaker gelijketijd poepen dan (sorry hoor;)
    Ik had het paar keren thuis maar ging liggen en ging wel weer. Meestal in in de ochtend. Ik ontbijt goed, slaap goed etc.
    Laatste keer gebeurdr het in de wachtruime van de vk- waarop vk ze ah het zal bloeddruk zijn- ik zei nee hoor want ik heb ideale bloeddruk meet maar- meet ze en ja gewoon perfect. Ook ba het overgeven ging het gewoon goed gelijk kon ik marathon lopen.
    Vk zei nou dat heb je iets verkeerd gegeten- ik zeg niet at altijd wat ik at. Dsn zegt ze heb he weinug gegeten. Ik werd daar echt mie van en ze ja hoor prima.
    Daarna binnen 4 weken weer paar keer duizelig ineens.
    Bij de bloedafname voor glugose vroeg ik verpleegkundige wat kan het zijn als ik duizelig wordt tijdens zwangerschaap en ze ze gelijk dat je moet bloed afnemen voor ijzer.
    Tja die domme koe van vk heeft het natuurlijk niet aangekruisd dus kon het niet. Ga maandag naar conttole vk en vraag bloed prikken voor ijzer.
    Nu probeer ik ijzerrijke producten eten. Ik maak daar zich niet druk want voor de rest ben ik totaal fit en voel mij erg goed voel mij niet erns zwanger want geen rugpijn geen hoofdpijn geen maagzuur etc.
    Baby zelfs weekje groter dan zal moeten zijn.

Als je heb goed bloeddruk en altijd heb gehad en geen andere ziektes ofzo dan vraag vk voor ijzer onderzoek!!
    Ps: vitaminen: ik slik al een jaar compleetmama maar dat heeft niks ermee te maken niks met bloeddruk niet met ijzer want ijzer binnen krijg je alleen met ijzerrijke producten. Suplement helpt wel maar het is een super kleine gedeelte die je organisme ervan opneemt daarom zegt vaker gyniacoloog dat je kan het drinken maar kan netzogoed het niey doen. Wel gevarierd eten helpt!

Deel Deze Pagina