Ik maak me zorgen op de buikgroei en voedingsstoffen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door gekkies, 5 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gekkies

gekkies Actief lid

21 feb 2012
    242
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik maak me een beetje zorgen. Hier even kort mijn verhaal. In een eerder topic had ik verteld dat bij 21 weken een cyste in het hoofdje was gevonden en het hoofdje ook aan de kleine kant was. Bij 16 weken liep alles nog prima op schema, alleen bij 21 weken zat het hoofdje op 19 weken.

Het probleem waar ik me nu zorgen om maak is als ik mijn buik meet op navelhoogte mijn buik nog maar 7 cm is gegroeid en ik dus het idee heb dat mijn buik vanaf week 20 stil staat en ik nu 24 weken ben. Daarnaast ben ik ook pas 1 kilo aangekomen.

Ik ben heel misselijk geweest en kan nog steeds geen aardappels en bruin brood eten. Ik leef dus vooral op wit brood en pasta's. Ik heb het idee dat mijn kindje dus te weinig voedingsstoffen binnen krijgt en dus niet groeit.

Iemand ervaring? Tips?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

het feit dat je niet veel aankomt zegt zeker niet direct dat je kindje niet goed groeit, het kindje neemt alle voedingsstoffen die het nodig heeft, eventueel ten koste van jou. Jouw buikomtrek is ook geen referentie voor groei. Het gat om de groei van je baarmoeder, en die wordt opgemeten bij elke controle.
    Als je twijfelt of je genoeg gezonds binnenkrijgt neem dan een zwagerschapsmultivitamine en een visoliecapsule erbij.
    Heb je al een wit brood met vezels geprobeerd? en eet je wel groenten en fruit?
    Dat kleinere hoofdje komt echt niet door wat jij wel of niet eet!

Mirjam

Deel Deze Pagina