Helaas is van de week mijn derde miskraam en mijn tweede missed abortion vastgesteld. Morgen krijg ik een curettage. Als voorbereiding moet ik morgen ochtend vast 3 tabletten cytotec innemen omdat ik nog geen bloedverlies heb. Afgelopen april ben ik ook gecuretteerd en toen ben ik ook gecuretteerd maar toen geen voorbereidende cytotec gekregen (overigens toen ook geen bloedverlies) ik ben zelf een beetje huiverig voor de cytotec omdat ik deze heb gehad bij het overlijden van mijn zoontje bij 20 weken. Daarna was ik hormonaal helemaal ontregelt en hield ik tussentijds bloedverlies. Na de afgelopen curettage was dit weg en ik ben bang dat dat nu weer terugkomt. Ik zit dus te twijfelen om dit in te nemen maar om tegen doktersadvies in te gaan is ook zoiets. Wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb 1x cytotec moeten gebruiken voor een curretage. Helaas was de curretage te laat gepland en heb ik die dus helemaal niet gehaald, want na het inbrengen van de cytotec ben ik 5 uur later het kindje al verloren (was bij 12/13 weken) en de curretage zou een halfuurtje erna zijn. Sindsdien gebruik ik eigenlijk altijd cytotec. Ik moet zeggen dat het bij een termijn van 12 weken en 21 weken echt heftig is, maar dat het mij bij de laatste 2 miskramen bij 8 weken reuze is meegevallen. Ik weet niet wat je termijn is, maar het zou nog een overweging kunnen zijn om het alleen met cytotec te doen. Zeker als je nog voor de 10 weken zit. Bij een curretage loop je toch weer risico op verklevingen.
Hoeveel weken zwanger ben/was je? Misschien zit hierin het verschil? Want ik hoefde namelijk maar 1 pilletje in te brengen een uur voor de curretage (en had trouwens ook helemaal geen last van bloedverlies). Sterkte ermee trouwens!
Na een MA bij 9 weken heb ik vorige week Cytotec genomen. Dag 1 vier pilletjes, erge pijn/weeën gehad maar niks verloren. Dag 2 vier pilletjes, weinig pijn en dacht dat het geen effect had. 's avonds toch het vruchtzakje met het kindje erin verloren. Hoe heftig het ook was, ik ben blij dat ik het op deze manier heb kunnen afsluiten. Hoe het zit met het weer op gang komen van de cyclus en tussentijdse bloedingen weet ik nog niet. Maar ik vraag me af of het verschil maakt bij curretage of pillen of dat het gewoon per persoon/keer anders is. Heel veel sterkte met het verlies in ieder geval.
Persoonlijk wil ik geen miskraam dmv cytotec omdat het me teveel herinnert aan het verlies van mijn zoontje. Ik vond bevallen van een overleden kindje heel traumatisch en daarom wil ik graag curettage, ik kan het niet zien. De curettage in april was goed gegaan en had daardoor geen angsten. Nu preventief cytotec brengt die angst mee dat het komt voor de curettage en dat vind ik eng daarbij ben ik bang hormonaal te ontregelen net als na mijn zoontje
Ik zou dit met je gynaecoloog bespreken. Als het mogelijk is om het zonder cytotec (wat bij mij wel het geval was bij 11 weken) lijkt me dit een hele goede reden om het zo te doen. Sterkte
Er zijn net nieuwe richtlijnen uit voor curretages.. Het blijkt dat je minder schade doet aan de baarmoedermond als je vooraf ( 1 uur is optimaal) cytotec gebruikt. Dit is dus met het oog op toekomstige zwangerschappen.
Ik heb zelf 1,5 wk geleden cyotec gekregen om een MA op te wekken maar t mocht niet baten bij mij had er alleen maar bijwerkingen van zoals misselijkheid en diarree en enorme krampen maar geen bloedverlies...uiteindelijk ben ik nog na twee dagen gecuretteerd...voor mij nooit geen cyotec meer iig!!