Ik las laatst ergens dat iemand vertelde dat meiden met pcos altijd/vrijwel altijd een positieve ovulatie test hebben. Kan dit ergens kloppen of is het volkomen onzin?
Daar ben ik deze cyclus idd ook achter, gehele cyclus is er een licht streepje te zien (Trouwens ook wel de eerste maand ovutesten)
Echt positief nee (even donkere streepjes), maar een licht streepje ja die is vrijwel altijd wel te spotten, al is het soms wel goed turen. En ik ben een echt goed voorbeeld van pcos zoals ze het altijd zeggen, een mooi kralensnoer is te zien op de echo`s (helaas)
Dat kán ja, omdat sommige vrouwen met pcos een verhoogd lh hebben. Maar dat hoeft dus niet. Als je niet altijd positieve ovulatietesten hebt, wil dat dus niet automatisch te betekenen dat je geen pcos hebt. Lichte streepjes kan iedereen sowieso de hele maand door hebben, omdat je altijd wel wat lh in je urine hebt.
Bij sommigen wel, bij sommigen niet. Ik heb ook PCOS en bij mij werkten ovulatietesten wel goed. Ik denk dat het ervan afhangt hoe de balans in je hormonen is. Ik denk dat je bij PCOS verschillende manieren hebt waarop je hormonen in onbalans kunnen zijn. Bij de een is het ene hormoon hoger dan het andere en daar zullen de testen op reageren.
Ik heb ook altijd een streepje. Cd geeft niet altijd een smiley. Je hebt altjjd wat lh in je lichaam het schint dus vrij normaal te zijn dat ke altijd een licht streepje hebt.
Altijd een licht streepje is inderdaad normaal, dat kan iedereen hebben. Want je hebt altijd LH in je lichaam. Een test is pas positief als de streep even donker of donkerder is. Met PCOS kun je altijd een positieve test hebben.
Hmm schijnbaar hangt het toch per persoon er vanaf of het wel of niet werkt..! Ik heb geen idee, want er is bij mij nog geen diagnose gesteld waarom ik zon lange cyclus heb. Weet dus niet of ik pcos heb. Heb drie keer tussendoor een ovu test gedaan op willekeurige dag. En geen van alle keren was er iets op te zien. Maar vind het wel een interessant thema
Bij mij is dit wel zo, heb m'n ovulatietesten allemaal weggegeven want ik krijg er geen duidelijkheid door.
Ik weet dat eigenlijk niet! Alleen ik ben van plan om het deze ronde in de gaten te houden. De fertiliteitsarts gaat mijn eitje volgen, dus ik kan de echo met de ovulatietesten vergelijken. Ik ben benieuwd!
positief is een streep gelijk aan teststreep. iedereen heeft altijd wel lichte streepjes omdat iedereen het lh in zn urine heeft. dus dit komt niet door PCOS
Precies! Ik moet alleen even kijken wanneer ik moet starten met de ovulatietesten. Ik ga het namelijk voor het eerst doen!