Flauwvallen

Discussion in 'Zwangerschap' started by Fleur1, Jul 20, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Vandaag ben ik 3x flauwgevallen 1x vanmorgen en 2x vanmiddag.
    Aangezien ik me best ongerust maakte voor de baby heb ik de VK gebeld ik mocht gelukkig gelijk komen ik heb een te lagen bloedruk 110/75. Hebben heir nog meer mensen last van of tips waardoor ik me weer wat lekkerder in mijn vel ga zitten.
    Want zou daar mijn vermoeidheid ook vandaan kunnen komen??
    Allemaal vragen waar i te suf voor was toen ik bij de VK zat.

2. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Huh? 110/75 is toch juist prima? Ik heb me laten vertellen dat er sprake is van een te lage bloeddruk als de bloeddruk lager is dan 90/60. Nu snap ik het niet meer....

3. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    De VK zei dat ie 120/85 een goeie bloedruk is

4. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Ik heb zelf aan het begin van mijn zwangerschap een bloeddruk gehad van 90/60 en dat was net het randje,zeg maar. Toen vroeg ik wat dan een goede bloeddruk was en toen werd er gezegd: alles wat tussen de 120/90 en 90/60 zit is prima, maar het laatste getalletje was het belangrijkste, als die onder de 60 zou komen was er sprake van een te lage bloeddruk. Wat raar dat er zulke uiteenlopende dingen worden gezegd bij een VK, vind je ook niet?

5. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Goh...ik had bij de huisarts een bloeddruk van 110/ 65. Dat was volgens hem een prima bloeddruk. Nu weet ik wel dat een goede bloeddruk bij iedereen verschillend kan zijn. Dat heeft te maken met je lengte en gewicht als ik het goed had. Als je een lage bloeddruk hebt, mag je wat meer zout tot je nemen. Blijf vooral ook heel veel drinken met dit weer meiden. Ook daar kun je van onderuit gaan! (lijk je moeder wel... :) )

6. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Heel goed mogelijk dat een bloeddruk van 110/75 voor jouw doen aan de lage kant is, die vermoeidheid kan daar ook zeker mee te maken hebben.

Toen ik zwanger was van Lotte had ik op een gegeven moment een bloeddruk van 85/45 en kreeg toen het advies van mijn huisarts om regelmatig een cup-a-soup te nemen en dat heeft geholpen!

7. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

Dec 19, 2005
    1,827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Dat is perfect hoor!
    Veel drinken, op tijd rust nemen, goed eten en als je het toch niet vertrouwd de verloskundige weer bellen.

8. Niet meer actief

Ik heb dus precies hetzelfde gehad van de week...
    Ik heb dus ijzer en staaltabletten gekregen en moest weer foliumzuur slikken omdat daar veel vitaminen in zitten...
    Het hb gehalte in mijn bloed was ook veel te laag en is iets wat bij veel zwangeren kan voorkomen...
    Hebben ze geen bloed geprikt bij je...?? daar kunnen ze veel uit halen hoor...anders zou ik er toch eens naar vragen..

liefs sas

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Ik heb 2 weken geleden bloed laten prikken en alles was in orde ze had zelf de uitslagen pas aan het begin van de week gehad.
    Ze hebben wel vanalles geprikt en alles was nog steeds goed. Gelukkig.
    Wel zei ze dat ik nu weer thuis mag bevallen omdat ik nu 95 weeg en aan het begin van mijn zwangeschap 107.
    Misschien speelt dat ook een hoop mee

10. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik heb 100/60 ofzo en dat was prima.

11. Niet meer actief

Ja dat zou ook kunnen....
    Als je bloed goed is ja dan weet ik het ook niet misschien wel door de warmte want wie heeft daar nu geen last van...
    Maar als het te lang duurt en je vertrouwt het niet zal ik gewoon je vk nog eens bellen ofzo...
    Ik weet ook niet wat voor advies ik je anders moet geven....vind dit kl*te voor je....
    Bij mij gaat het net zo maar daar wordt gelukkig wat aan gedaan...

liefs sas

12. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Is je ijzergehalte ook goed?
    Daardoor viel ik in het begin van mijn zwangerschap altijd flauw.

Ik had ook altijd een lage bloeddruk, altijd onder de 90/60, zout hielp bij mij niet. Nu is ie ietsjes hoger, maar de gyn zegt altijd liever veel te laag dan een beetje te hoog. Te laag is rot voor jezelf, maar te hoog is ook gevaarlijk voor de baby.

Ik heb trouwens ook in het midden een periode gehad dat de bloeddruk opeens daalde, waardoor ik flauwviel en als ik bijkwam was ie alweer 'aan de lage kant' maar niet meer 'te laag'... Het heeft toen heel lang geduurd voordat ze erachter waren wat er aan de hand was.

De hitte zal inderdaad ook wel meespelen, want daar heeft iedereen last van!!

13. Ayla

Ayla Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    1,049
    0
    0
    De warmte speelt natuurlijk nu ook een rol, blijf zo rustig mogelijk en in de schaduw.
    Maar ik ben denk ik net zo verbaasd over jouw "te lage" bloeddruk als andere reacties. Mijn bloeddruk is standaard tijdens een zwangerschap 100/60 en duikt er soms flink onder tot een laagtepunt van 80/55, dát was te laag maar 100/60 is perfect. Kan het door je gewicht komen dat je bloeddruk hoger dient te zijn? Dat kan het verschil mss zijn, ik weeg aan het eind van mijn zwangerschap tussen de 65 en 70.

Share This Page