Romy heeft vanaf dat ze geboren is al dat als ze zich druk maakt (zie: heel erg overstuur) dat ze flauw valt... Het is nogal een pittige baby dus het gebeurde nogal in het begin als ik haar niet stil kreeg. Volgens het CB is dit niet schadelijk en komt het vaker voor maar je moet gewoon haar niet overstuur laten worden. Nou dat lukt wel want ze is goed te doen na mate ze ouder werd, maar ik vraag me af of meer kinderen dat hier hebben? En waar ik dan wel bang voor ben, zometeen als ze iets ouder wordt en ze krijgt haar zin niet, dan gaat ze misschien ook door het lint... Want nu is ze nog wel een baby maar zometeen als ze ouder is geef ik haar alleen haar zin omdat ik bang ben dat ze flauw valt... Iemand enig idee of ze daarover heen groeien en op welke leeftijd ongeveer?
het kindje is bijna 5 mnd lijkt inbakeren me geen goed idee levensgevaarlijk eigenlijk als ze omrolt ofzo no uwil het nie weten
dit heeft niets met inbakeren te maken, ze slaapt prima. even goed lezen. dit gaat over flauwvallen. hoelang het doorgaat en of er meer zijn waarvan het kind dit heeft/had. wil graag weten of ze hierover heen groeien, en op welke leeftijd dat is...
vrouwpoohbeer, ik heb hier eigenlijk nooit eerder van gehoord, dat zo´n jong kindje regelmatig flauw valt... Misschien kun je er iets meer over vertellen? Raakt ze buiten bewustzijn? of is het meer iets van ´zo overstuur dat ze haar adem in gaat houden´? Het klinkt in ieder geval niet echt goed en ik kan me je zorgen wel voorstellen
Dat vroeg ik me dus ook af. Blijf ze in haar huiltje steken, dat je even moet blazen ofzo, of valt ze echt weg. Als dat laatste zo is, dan zou ik even de ha hierover opbellen.
Ja ik ken iemand van een ander forum haar kind heeft het ook, het is dus wel "normaal" het bestaat dus echt. Ik zal even vragen voor je hoe het ook al weer heet
Mijn zus had het ook,zelfs op later leeftijd,dan zette mijn moeder haar zelfs een keer onder de douche om te voorkomen dat ze het weer deed ze kwam altijd vanzelf weer bij,beangstigend was het wel,..ze is er overheen gegroeid hoor
ik heb er ook vaker van gehoord, het blijkt inderdaad niet schadelijk te zijn. maar leuk is anders... op latere leeftijd heet dat vaak BHS breath holding spells wat je eraan zou kunnen doen weet ik niet helaas... veel sterkte en succes ermee
normaal is het niet maar schadelijk ook niet. Ze maakt zichzelf zo druk dat ze de bloedtoevoer naar haar hoofd afkneld en flauw valt. (zo is het mij uitgelegd) Dan hoor je haar heel hard huilen en is ze vreselijk overstuur en dan ineens valt ze weg, lijkt net alsof ze in slaap is gevallen maar dan word ze ineens weer wakker en gaat ze verder. soms is ze zo overstuur dat ik haar niet kan troosten, ik vond het ook heel eng in het begin maar het is gewoon iets wat sommige kinderen hebben en zolang het niet schadelijk is kan ik er wel mee omgaan. plus dat ze het nu nog amper heeft, ze is goed te troosten en niet meer zo vaak overstuur. Toch hoop ik dat ze er snel overheen groeit, ik wil haar namelijk niet verwennen en ik weet zo niet goed hoe ik dat tegen moet houden. Zometeen is ze 4 en krijgt ze alles wat ze wil omdat ik anders bang ben dat ze midden in de winkel een scene maakt en flauw valt... leuke moeder lijk je dan! Maarja als je haar haar zin geeft ben je nog verder van huis want dan blijft ze doordrammen... zijn er meer mensen die dit kennen? en waarvan de kinderen erover heen zijn gegroeid? en op welke leeftijd is dat?
Mijn zusje had dit! En volgens mij is het pas over gegaan toen ze een jaar of 4 was... Ze huilde zich helemaal overstuur, raakte benauwd en viel dus uiteindelijk weg. Ze dachten aan een lichte vorm van epilepsie maar dat is nooit aangetoond. Uiteindelijk is ze er dus overheen gegroeid.
oh gelukkig! dus er is nog hoop! Heel erg bedankt MerleQ! Hoop echt dat Romy erover heen groeit. zo snel mogenlijk, het is niet leuk als moeder zijnde... je voelt je een beetje machteloos dan.
goh, vrouwpoohbeer, nu snap ik opeens een stuk beter waarom je je zo ´druk´ maakte over of je haar niet ´verwende´ of teveel haar zin gaf.