Even kort het verhaal: Ik ben inmiddels bijna 32 weken zwanger van mijn tweede zoon. De oudste is alweer 16 en is destijds geboren met 36 weken nadat ik 10 weken aan de weeënremmers heb gelegen. Toen nog aan een infuus in het ziekenhuis. Bij deze zwangerschap ging alles prima tot 26 weken. Toen zijn ook nu weer veel te vroeg de weeën begonnen. Via ons streekziekenhuis in het AMC terecht gekomen, na 10 dagen weer naar huis. Een week later weer via streekziekenhuis in het WKZ in Utrecht terecht gekomen (geen plek in de regio). Na drie dagen weer naar huis. Nu sinds 12 dagen in mijn 'eigen' ziekenhuis. Drie x daags weeeënremmers en regelmatig heftige weeën (om de minuut, veel pijn en zelfs drukpijn onderin), maar buiten de 1cm ontsluiting die er al een tijdje is geen verandering. De enige manier om de heftige weeën momenteel te onderdrukken is het toedienen van veel pijnstilling, waarna na een paar uur de boel weer rustiger wordt. Ieder CTG vertoond harde buiken die ik goed kan voelen, zolang ik ze niet weg hoef te puffen gaat het redelijk. Het vooruitzicht is dat ik hier moet blijven zolang het niet rustig is en ik nog pijnstilling nodig heb. De artsen verwachten overigens niet dat het nog rustig wordt. Als het doorgaat zoals het nu gaat en de ontsluiting veranderd niet zullen ze de kleine met 37 weken halen. Als het toch doorzet mag hij hier geboren worden. Na enkele gesprekken weten we nu dat er geen enkele aanwijzing is waarom dit nu ook bij de tweede zwangerschap is ontstaan. Uiteraard wil je graag een verklaring maar het lijkt erop dat we ons er bij moeten neerleggen en zullen moeten accepteren. Ik mag alleen van bed af om te douchen en naar het toilet te gaan, dus moet me vanaf bed zien te vermaken. Gelukkig is er internet! Wie heeft zoiets meegemaakt en/of wel eens van gehoord? Pien
tsjee niet zoiets meegemaakt maar ik wil je wel even veel sterkte wensen! En dat voor een tweede maal, dat zal best zwaar zijn. Hoop dat het allemaal nog even op zich laat wachten en dat de weeenremmers goed der werk doen!
Kijk anders bij dit topic even: http://www.zwangerschapspagina.nl/gezondheid/230141-meiden-verplichte-bedrust.html sterkte!
pien ja kijk inderdaad even in dat topic.. ook ziekenhuis liggende en thuis liggende meiden. Ik mag weer wat meer omdat ondanks de weeen de bmm mooi lang blijft.. maar voor hoelang? Bij de eerste ook vanaf week 30 in ziekenhuis aan de remming, met 34 weken naar huis (dan remmen ze ook niet meer) en uiteindelijk is hij gekomen met 38 +1 .. anders hadden ze me 2 dagen laer ingeleid. Nu met 25 weken ingekomen met weeen, maar bmm reageert niet dus ik mag rustig mijn dingetje doen.