Afgelopen zaterdag, ben ik bijna flauwgevallen Het is dat ik me ergens aan vast kon houden, anders was ik gevallen Ik voelde me licht in me hoofd, en knipperde een keer met me ogen, maar zag allemaal vlekken voor me. En ik voelde me helemaal weg trekken, slap worden enzo. Dat kwam in een keer opzetten, terwijl ik niks deed. Herkend iemand dit? En wat kan je doen om het te voorkomen? Ik vond het erg eng, en weet niet hoe het komt.
Ben je zwanger op het moment? Of denk je dat je zwanger bent? Ik herken het wel, heb het deze zwangerschap ook 1 keer gehad heel in het begin. Daarna niet meer. Denk dat mijn lichaam ook even moest wennen aan de hormonen. Ik hoor het wel van meer zwangeren hoor, dat ze erg duizelig zijn en dreigen flauw te vallen. Bij degenen die ik ken is het echt in de eerste prille weken zo, en daarna niet meer. Maar goed, da's geen harde regel natuurlijk.
Hoi Meiden. Ik herken dit heel erg. Sinds gisterenavond ben ik ook enorm duizelig en kon me vanmorgen ook net optijd vast houden anders lag ik ook op de grond. Daarnaast ben ik echt enorm moe en kon ik gisteren om helemaal niets al huilen. Ook heb ik de laatste dagen enorm onrustige benen en rare kriebels in mijn onderbuik (links). Normaal moet ik aankomende maandag ongesteld wordne, maar ik hoop dat het wegblijft natuurlijk.
Duizelig worden komt meestal door een lage bloeddruk als je zwanger bent. Gebeurt vaak bij dingen als opstaan, of als je een tijd niet gegeten of gedronken hebt. Door de hormonen gaan je vaten wijder open staan (daardoor oa die zichtbare aders op je borsten), dit zorgt voor een bloeddruk-daling. Bovendien moet je lichaam heel hard werken om de komende weken anderhalve liter bloed extra aan te maken voor je kind en placenta. Ook dit zorgt voor een bloeddrukdaling. In principe is het niets ernstigs, maar als je echt flauwvalt kun je je wel bezeren natuurlijk. Je kindje komt er in ieder geval niets te kort door.