Flauwvallen.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xxYasmina, 11 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxYasmina

xxYasmina Actief lid

4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames..daar is ze weer :D

(Ik weet trouwens dat er wel vaker topics hierover zijn geopend, maar de meest recente die ik heb kunnen vinden was inmiddels weer gesloten).

Ik heb last van een, niet zo heel leuk, zwangerschapskwaaltje: flauwvallen. Gelukkig is het in het openbaar tot nu toe nog steeds gebeurd in bijzijn van m'n partner, en hielpen omstanders ook goed. Maar blijft natuurlijk niet echt gezellig om als een zoutzak op bijvoorbeeld centraal station te moeten worden geholpen.

Hebben andere dames hier ook last van? Ik heb dit bij de intake wel met de verloskundige besproken, maar die reageerde er niet heel erg op. Ook is mijn bloeddruk altijd gewoon in orde, aldus mijn verloskundige. Moet ik me hier verder zorgen om maken? Mijn moeder had zelf altijd last van bloedarmoede tijdens haar zwangerschappen, maar mijn ijzerwaarden waren in orde bij de intake.

Hebben jullie verder nog tips of trics? Tot nu toe is het dus altijd goed afgelopen maar ik ben er nou niet echt gerust op om alleen op pad te gaan, maar om steeds iemand mee te vragen is niet te doen. Het wegzakken/flauwvallen duurt vaak ook echt lang en het lukt mij niet om bijvoorbeeld middels bewust ademhalen er weer bovenop te komen.

Ik hoor graag van jullie!

2. Daphne1990

Daphne1990 Actief lid

25 apr 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voel je t flauwvallen aan komen of gebeurt t gewoon ineens?

3. xxYasmina

xxYasmina Actief lid

4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voel het aankomen, maar kan het dan niet meer stoppen. Ik heb wel vaak hetzelfde gevoel maar dan in mindere mate. Dan kan ik het wel stoppen door even rustig te ademen, stil te gaan staan of juist even te gaan zitten. Vaak zijn er dan al een paar minuten verstreken als mijn partner opeens hoort "ik moet flauwvallen, honey"

4. Daphne1990

Daphne1990 Actief lid

25 apr 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oké. Ik kreeg namelijk zwarte vlekken voor m'n ogen en werd extreem duizelig en t zweet brak me uit. Ik kon door gelijk gaan zitten wel voorkomen dat ik flauwviel...
    Probeer iig niet te lang achter elkaar te staan want dan zakt t bloed naar je benen en krijgt je hoofd zeg maar te weinig kan erg uitlokkend werken ;)

5. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Heb er ook last van, zo irritant! Wordt er heel onzeker van.
    Idd, daphne, als ik lang stilsta voel ik het bloed uit me kruipen.

Hoop dat iemand tips heeft!

Heb nu een rolletje topdrop bij me, zodat ik altijd ff eentje kan nemen. Ik vind dat wel ff werken.
    Had neiging om een opvouwbaar stoeltje te kopen :D kan ik altijd ff zitten:p

6. Lady Flower

Lady Flower Fanatiek lid

2 nov 2011
    1.055
    0
    0
    Mijn collega viel vorige week zo neer...heel eng vond ik het!! Ze was toen 15 weken zwanger en de vk zei dat het veel voorkomt tussen 14-18 weken....ze had een onderdruk 55... Moet veel drop eten en bouillon....succes!

7. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Misschien dat het inderdaad door een lage bloeddruk komt. Dat is op zich heel erg gewenst tijdens een zwangerschap natuurlijk (het is heel erg goed voor de placenta) maar je kan er wel van onderuit gaan. Daarom kan het goed helpen om een dropje te nemen. Ik zou gewoon even bij de vk informeren wat je bloeddruk is, want als die niet te laag is zou ik niet aan de dubbelzoute drop gaan.

8. xxYasmina

xxYasmina Actief lid

4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties dames! Ik heb volgende week weer controle dus vraag het dan meteen even goed na. Mijn studiegenoten schrikken er altijd van (ik ben nog nooit bij hun flauwgevallen, maar meer het even moeten zitten en dat ik er last van heb) en zeggen er ook nooit van te hebben gehoord, ook niet in hun families. Ik ga even goed doorvragen want ik vind het geen onschuldige kwaal, en zo werd het door de verloskundige wel een beetje beantwoord vorige keer, vond ik.

Wat ik hoor zal ik in het topic plaatsen, hopelijk hebben jullie er dan ook wat aan! Veel succes

9. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik kan het gelukkig ook voorkomen, maar voel het dan dus ook aankomen.
    Wat kan helpen is direct gaan zitten en je hoofd omlaag (tussen je knieen), en evt. iemand in je nek duwen en jij dan proberen je hoofd omhoog te krijgen. Door die kracht stroomt het bloed weer omhoog.

Ik voel het ook vaak door dat het klamme zweet me uitbreekt en ik zwarte vlekjes krijg. Maar soms ga ik alleen zweten en voel ik me heel naar. Ga dan ook zo snel mogelijk zitten.

Maar snap het wel, ben ook zo bang dat ik ineens in het openbaar neer val, dat is me gelukkig nog niet gebeurd. ;)

Idd even dropjes meenemen en iets van koekjes en drinken.
    Sterkte er mee!

Deel Deze Pagina