grote baby rede om te strippen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Corry, 15 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Hallo,
    We zijn al verschillende keren op controle geweest en we hebben verschillende echo's gehad.. elke keer wezen deze uit dat we een mini olifantje krijgen. gisteren kwamen de metingen uit dat onze baby nu al 4100 gram weegt (dit was in het ziekenhuis nadat we doorgestuurd waren door VK). Een thuisbevalling mogen we vergeten en waarschijnlijk laten ze me niet lopen tot 40 weken... Maar bij de volgende controle zou het dan een stomme vraag zijn om mij te laten strippen? Of wat zijn daar de regels voor?

2. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Tegen mij is gezegd dat strippen pas echt zin heeft na 41 weken. Daarvoor doen ze het wel eens, maar meestal heeft dit geen effect. Ik denk dat ze het niet zullen doen daarom. Maar vragen kan altijd!

Wel fijn dat je niet langer dan 40 weken hoeft! Ik heb ook 2 grote kinderen gehad, eentje van 4730 gr en eentje van 4100 gr. Beide wel een week over tijd en ingeleid.

3. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    misschien een domme vraag, maar wat is strippen?

4. Jojo1984

Jojo1984 Bekend lid

18 mrt 2012
    978
    0
    16
    Vrouw
    Dat wil ik ook weten! :)

5. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    De vliezen loswoelen van de baarmoedermond. Dit doet de vk of gyn met haar vingers. Zo wordt de baarmoedermond geprikkeld en soms heeft dit ontsluiting en weeen tot gevolg. Het kan net het extra zetje zijn dat je lichaam nodig heeft om de bevalling te starten
    :D

6. martientje2905

5 sep 2011
    43
    0
    0
    dat is geen stomme vraag hoor, vriendin van mij gaan ze t ook doen bij 39 weken omdat baby groot is. en als dat niet werkt door naar t ziekenhuis. Ik ben zelf ook gestript bij 39 weken en de bevalling kwam goed op gang toen. had wel al veel voorweeen ed gehad en 2 cm ontsluiting. was er dus wel aardig klaar voor;)

7. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Heeft geen zin om te strippen als je lichaam er niet klaar voor is.
    Hier 2 groterds van 4550 en 4400 gram en niet gestript. Wel bij nr. 1 ingeleid vanwege oplopende bloeddruk. Dus niet vanwege grote baby. Bij beide geboortes krap 5 minuutjes geperst en nauwelijks uitgescheurd geweest, bij beide haarscheurtje. Maak je niet teveel zorgen, een grotere baby betekent niet per defenitie een moeilijke bevalling.

8. Yaraa

Yaraa Actief lid

3 mei 2013
    289
    1
    16
    Vrouw
    Zoetermeer
    Ik ben zelf ook gestript met 40+2 dagen. De volgende dag is mijn kleine meisje geboren :)

9. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Hier ook een grote baby, echo 36 weken al 4 kg, zou met 38 weken ook met die reden worden ingeleid, maar met controle 37.2 bleek ik al wat ontsluiting te hebben, gestript en jawel de weeën kwamen op gang. Dus het kan wel voor de 40 weken, alleen lukt het niet als de baarmoedermond nog helemaal gesloten is.
    Je kunt het altijd vragen, veel succes.

10. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Ik ben gestript op op 39.3 weken (had namelijk al 3cm ontsluiting). Gestript omdat ons zoontje ook zwaar werd + ik had ondertussen een dochter van net 13 maand oud.
    Volgende dag ben ik bevallen, hier heeft het dus wel geholpen.

11. bijoux

bijoux Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    hmmmz ik ben gewoon bevallen van een kindje van ruim 4800gram.

ben er juist voor dat je lijf het zelf moet kunnen en de tijd moet krijgen.

na 3 dagen weeen was onze vent er uiteindelijk zonder pijnstilling en met maar 2 hechtingen.....

ook deze baby is weer zo groot...

12. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Fijn om alles te lezen.
    Ik loop al met ontsluiting rond sinds week 32 en baarmoedermond is dus ook verweekt. Ik ben toen namelijk een week in het ziekenhuis opgenomen omdat de bevalling op gang kwam... Dus of mijn lijf er klaar voor is? Toen in ieder geval wel ;) Of dat nu ook zo is weet ik niet maar emotioneel gezien mag de baby er nu echt uit, en inleiden probeer ik de voorkomen omdat dit altijd heftiger is als dat het zo op gang komt. En met strippen zet je alles op een natuurlijke manier op gang en krijg je geen hormonen toegediend end. Maar zoals ik jullie begrijp kan ik het altijd vragen toch?

13. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Je kunt het altijd vragen. Meestal kijken ze of je (nog steeds) wat ontsluiting hebt, want als je helemaal geen ontsluiting hebt dan heeft strippen geen zin.

Mijn zoontjes waren 4465 en 4405 gram bij de geboorte. De eerste is thuis geboren, wel 2 uur moeten persen, maar dat heeft vaak meer te maken met de grootte van het hoofdje. De 2e is in het ziekenhuis geboren. Thuis begonnen, maar hij bleek een sterrenkijker en is dus met de vacuüm gehaald. Bij beide geen scheuren oid!

Bij de 2e hebben ze de groei wel meer in de gaten gehouden met echo's. Ik mocht met 37 weken kiezen om te laten inleiden, ik heb toen gezegd dat ik af wilde wachten tot 40 weken (mn oudste was met 39w3d geboren). In week 39 zou de verloskundige gaan strippen, maar op de ochtend dat ze dat zou doen is mn zoontje geboren :)

14. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Zoooooo wat een grote kindjes :D.. haha, ik ben met onze dochter bij 40.6 weken gestript en precies met 41 weken geboren. En bij mij is er een dikke knip gezet en ze was maar 3400 gram. :p Hihi hoeft dus echt niks te zeggen hoe groot of klein ze zijn !

Deel Deze Pagina