rare menstruatie na bevalling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door debby34, 14 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby34

    debby34 Nieuw lid

    14 mrt 2006
    3
    0
    0
    hallo verloskundige,
    ik ben hier voor t eerst maar ik had dit echt eerder moeten weten.
    onwijs leerzaam ondanks drie kids hahahaha
    Mijn vraag is ik ben nu 6mnd 3 dg moeder van de derde en ben al bij de dokter geweest maar mijn menstuatie loopt niet zoals t hoor elke eerste van de mnd wordt ik t en rond de 13de weer.Ik wordt er lijp van maar wil niet meer de pil slikken.(partner is geholpen dus hoeft ook niet meer).
    Is er iets wat ik kan doen laten nakijken of bloedprikken of gaat t vanzelf over?
    Je wordt er zo moe van.
    graag wil ik uw mening hebben.
    met vriendelijke groetjes debby
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Debby,

    we zien wel vaak dat het een poosje duurt voordat je menstruatie weer normaal is na een bevalling. Maar als je twee keer per maand ongesteld wordt, vind ik dat wel veel. Hier wordt je letterlijk moe van, omdat je dus ook veel meer bloed, en dus ijzer, verliest. Als je huisarts niets wil doen kun je vragen of je een afspraak mag maken bij de gynaecoloog(wel een verwijzing nodig). Wat vaak gebeurt is dat je toch weer een poosje aan de pil wordt gezet, dit helpt meestal om je cyclus weer in het normale gareel te krijgen. Verlies je bij elke ongesteldheid veel bloed? Dan zou het raadzaam zijn om je bloed na te laten kijken op bloedarmoede. deze dingen kunnen ook door de huisarts geregeld worden hoor. Ik zou dus gewoon nog een keer gaan.

    Mirjam
     
  3. debby34

    debby34 Nieuw lid

    14 mrt 2006
    3
    0
    0
    Hallo mirjam,
    ik zal je advies zeker meenemen om naar de arts te gaan en me bloed na te laten kijken want ik ben idd ontzettend moe en geen etenslust dus ja.
    Misschien is t wel bloedarmoede dan zal ik aan t ijzer moeten hahahha.
    heel erg bedankt en jullie horen nog van me hoe dat afloopt
    groetjes debby
     

Deel Deze Pagina