Alcohol in brood

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Karagoz, 28 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Selaam

Ik maak me nu een beetje zorgen.

Ik heb net boodschappen gedaan en wilde die crossiantjes kopen die je moet oprollen en in de oven moet doen. De turks kaasavrouw zei dat er alcohol in zat en iderdaad zat er alcohol in en dat wist ik niet.

Maar ik heb deze maand en vorige maand al 2 x die broodjes gegeten. Ik proefde helemaal geen alcohol en mijn man ook niet. Wij proeven het altijd als we wat eten maar dit keer niet.

Maar heeft dit veel effect op de baby. Ben nu wel bang daar voor.

2. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Volgens mij moest je ze toch nog in de oven doen, dus dan vliegt de alcohol eruit. Volgens mij kan het kwaad hoor! Ik eet ook wel eens van die crossointjes, die van danerol, die zijn lekkrrrrrrrrrrrrrr. :rolleyes:

3. Niet meer actief

kan denk ik geen kaad want alcohol verdamt boven een bapaalde temperatuur

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    layla moslim en dan mag je geen alcohol.
    Ik snap je onrust, maar ik denk dat het miniem is. En jullie hebben het toch niet bewust gegeten?

Ik wist helemaal niet dat er alcohol in zat trouwens!

groetjes

5. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Selaam

Inderdaad moslims mogen geen alcohol. En ik heb nog nooit bewust alcohol gegeten of gedronken. En ik verwachtte helemaal niet dat er in dit soort broodjes alcohol in zat. Want je denkt daar toch helemaal niet aan? of wel?

Gelukkig maar dat het geen effect heeft want ik ben al zo'n stress kip en zeker tijdens de zwangerschap.

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Nee ik ook niet, had er echt nog nooit van gehoord!

Ik wist niet goed waar je op doelde of je voor de baby bang was of dat jullie dan alcohol hadden binnen gekregen :oops:

Ik heb begrepen dat het als je het niet bewust binnen krijgt het dan ook niet erg is, of heb ik dat verkeerd? (ben altijd zeer nieuwsgierig naar andere culturen en geloven :oops: )

7. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    het natasja..

je hebt gelijk, als je het niet bewust doet, is het niet erg, want dan was het jouw schuld niet, maar dan de volgende keer niet meer doen ...

ik heb net van de danerole gekocht.. :( kan ik ze niet eens eten !! verdorie !!! en ze zijn zo lekker !!!

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?act ... 2#topic290

Als je alcohol gebruikt in gerechten, verdampt dan alle alcohol bij het koken?

Nee. Alcohol verdampt nooit helemaal als je het verhit. Zelfs na een uur koken blijft er nog 25% van de alcohol over. Het maakt hierbij niet uit of je sterke drank, bier of wijn gebruikt.

Manier van koken Verdamppercentage
    Even laten koken 15%
    Flamberen 25%
    15 minuten laten pruttelen 60%
    1 uur laten koken Verdamppercentage 75%

Dit vond ik op internet. Maar volgens mij zit er zo weinig alcohol in de broodjes dat dat nooit schadelijk kan zijn voor je kindje.
    Wel belachelijk trouwens dat er alcohol in de broodjes zit. Wie had dat nu gedacht :(:

9. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    waarschijnlijk een belangrijk ingredient voor het produkt.. dat het zo'n succes maakt...

bummer voor mij !!!

10. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Selaam

Ik ben bang dat het slecht was voor de baby en niet omdat ik moslim ben. In ons geloof is het zo dat als je iets doet waarvan je het niet weet (dus onbewust) dan is het niet erg.

Ik was dus toch bang vanwege de kleine. Want alcohol is alcohol, toch? Maar goed. Er zit volgens mij zo weinig in dat het niet schadelijk is want ik proefde echt helemaal niets en ik merk het meestal wel.

En inderdaad wie dacht nou dat er in de broodjes alcohol in zat? Ik vind ze zo lekker maar ja, mag het nooit meer eten. :(

11. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Balen he?
    vind het echt iets heel raars, heb gister nog eens gekeken in de winkel.

groetjes

12. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    voor de hoeveelheid alcohol in zo'n broodje zou ik me niet druk maken zeker niet als er ook nog 75% ervan verdampt tijdens het bakken

ik drink nooit en als ik alcohol toegediend krijg ligt deze dame zo onder tafel hihi en met die broodjes heb ik nergens last van ;)

ik vermoed dat ze het erin stoppen voor het gistproces van de broodjes
    maar zeker weten doe ik het niet :)

maar ik zou me niet druk maken over de kleine hoor

13. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Wel raar dat ze alcohol in die broodjes stoppen. Dat had ik helemaal niet verwacht. En het rare is je proeft niet eens dat er alcohol in zit. Denken jullie dat het kwaad kan als je ze af en toe eet?

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Gewoon even een vraagje van mij.

Staat er op dat er alcohol in zit of hebben we het over gist.
    Volgens mij hebben we het dan over twee iets verschillende dingen want gist zit in bijna al het brood want anders wil het niet rijsen (schrijf ik dat zo goed?)
    Gist zit ook in rottend fruit en zet zich daarna om in alcohol dat is ook de reden waarom je soms dronken wilde dieren ziet (op tv dan :) )

Ik lust dus geen alcohol, vind het echt goor en bitter smaken. Het is zelfs zo erg dat ik het nog kan proeven in eten terwijl men zegt dat de alcohol vervliegt, dat kan dan misschien wel zo zijn maar de smaakt blijft.
    Maar van de croissants heb ik het nog nooit geproeft.

Groetjes

15. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Selaam

Er zit alcohol in. Inieder geval zo staat het er op.

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Vreemd toch, wie verwacht er nou alcohol in crossants, ik in iedergeval niet.
    en dan vraag ik me meteen af waarom, misschien voor de houdbaarheid of zo???

Groetjes

Deel Deze Pagina