Hoi dames, Het is nu 2 nachten achter elkaar dat mijn dochter wel erg lang slaapt. Eergisteren heb ik haar om 22.00 gevoed en wilde ik haar 01.00 de laatste voeding geven (24.00 maar we liepen wat achter) maar ik kreeg haar echt niet wakker. Verschonen, aanleggen, maar mevrouw bleef gewoon snurken. Ik heb haar lekker laten slapen en ging er vanuit dat ze dan midden in de nacht zou komen, maar ze heeft doorgeslapen tot 05.00. Gisteren was haar laatse voeding om 21.00 en daarna kreeg ik haar niet meer wakker. Vanmorgen heb ik haar om 05.30 zelf wakker gemaakt omdat ik het echt te gek vond worden. Ze dronk wel, maar was niet echt super hongerig. 'normaal' geef ik dus 24.00 haar laatste voeding en word ze wakker rond 05.00. Hoelang mag een baby van bijna 6 weken achter elkaar slapen? Ik ben bang dat ze te weinig drinkt als ze zo lang slaapt
Ik zou haar niet wakker maken. Als ze honger hebben komen ze vanzelf wel. Als ze gewoon goed groeit zou ik me niet druk maken en lekker genieten van de rustige nachten
Volgens mij kan je haar gewoon laten slapen. Het is blijkbaar een vroege doorslaper. Anders even je vraag nog stellen bij voeding, dan krijg je misschien nog wat meer antwoorden.
ik zou wat schuiven met de tijden van de voedingen zodat ze toch "haar" flessen krijgt, anders eventueel als ze die leeg krijgt de andere voedingen wat verhogen (zo heb ik het gedaan) zodat ze die laatste die ze niet meer wil verdeeld over de andere flessen krijgt... ik liet zoë ook niet langer liggen in het begin hoor, ik pakte haar zelf om half 6 als de wekker ging...ze sliep dan ook van pakweg half 9 - 9 uur...nu laat ik haar wel liggen tot half 8 ,dan pak ik haar zelf uit bed, behalve in het weekend, dan laten we haar liggen tot ze begint te "roepen" gr.smoekie
op het cb zullen ze trouwens denk ik vertellen dat ze "door" mag slapen vanaf 3 mdn, of vanaf 6 kilo als je het ze vraagt....ik vroeg het ze ook, en kreeg bovenstaand als antwoord... maar als ze zelf gewoon slapen, zou ik ze laten slapen maar zoals ik al zei de tijden verschuiven of de voedingen verhogen... gr.smoekie
Ik ben het eens met Smoekie. Onze kleine man sliep vanaf week 2 al door (dwz van 23:30 tot 7:00) en dat hebben we zo gelaten. Hij kreeg wel 6 flessen per dag, alleen dan dus allemaal overdag (7:00 - 10:30 - 13:30 - 16:30 - 19:30 - 23:00). Hij groeit als kool en heeft nergens last van. Heerlijk toch, geen gebroken nachten?
Whitney heeft vanaf de eerste dag om 22;00uur (als ik haar om 23;00 geeft wil ze het niet en komt ze ook pas om 5;00) haar laatste fles en dan komt ze om 5 uur en daarna om 11 uur (als het aan haar licht) Ze krijgt intotaal 5 voedingen (5;00 10;00 14;00 18;00 22;00)
Als ze goed drinkt en groeit, mooi laten slapen. Ik ben me afgelopen nacht ook een beetje zorgen gaan maken, want ons meisje had 's avonds om 19:30 haar laatste voeding gehad en werd maar steeds niet wakker. Haar doorslapen begint een beetje vroeg op de avond. Ze heeft 10 uur geslapen! Heeft dus vanmorgen om half 6 pas weer gedronken! Ben wel een paar x naar haar toe gegaan en heb haar een poosje over haar hoofdje geaaid, maar ze had echt geen zin om wakker te worden en lag er zo tevreden bij.....
bij kleintjes moet je gewoon opletten dat wanneer ze lang doorslapen gewoon "helder" zijn, zodra hun bloedsuikerspiegel begint te dalen hoor je ze vaak al wat "murmelen" in de slaap en maken ze vaak van die "smak" of "sabbel" geluiden e.d......dat is eigenlijk het teken dat ze de volgende fles moeten hebben... maar gewoon in het begin goed in de gaten houden of dat ze "normaal" wakker wordt en niet suffig e.d. is..... gr.smoekie
De regel die ik ken is: het gewicht in ponden, zoveel uur mogen ze doorslapen. Dus is de kleine 10 pond, dan mogen ze 10 uur slapen. (bij 6 kilo dus 12 uur). Zolang ze in ieder geval overdag nog vaak genoeg komt, en goede plasluiers houdt, dan valt het wel mee met uitdrogen..
t heeft niet zo zeer met het uitdrogen te maken, maar met het krijgen van een te lage bloedsuikerspiegel als ze te lang geen voeding krijgen... hoeveel of hoelang ze door mocht slapen heeft ze eigenlijk niet verteld, heb ik haar ook niet gevraagd, ze vertelde enkel dat ze vanaf 6 kl of 3 mnd "door" mocht slapen.... Zoë zou dus volgens jou "gegevens" 12 uur door mogen slapen, en misschien ook wel van het cb weet niet precies hoe dat "werkt" maar vindt het zelf nog veel te lang...hier gaat ze rond 21.00 naar bed na de fles van half 9 en ik pak haar dan zelf om half 8 als de kids naar school gaan, enkel zoals vanochtend "hoorde" ik haar eerder pakte ik haar om half 7 voor de fles... gr.smoekie
Ik zou d'r lekker laten slapen. Ik ben er van overtuigd dat een kindje het wel aangeeft als ze een voeding nodig heeft. Kennelijk is ze tevreden. Pim
Ik was daar ook van overtuigt, maar toen ze daadwerkelijk door ging slapen ging ik toch weer twijfelen... maar ze is idd tevreden en ze drinkt goed overdag dus ik laat het lekker zo heerlijk!
Ik ben er toch niet zo'n voorstander van met die ukkies Vooral niet bij de wat "lichtere" kindjes, zoals in mijn geval... Heb zelf de eerste 2 maanden overdag maximaal 4 uur en 's nachts maximaal 6 uur tussen de voedingen gelaten. (dat was ook het advies van de kraam) Soms was het ook veel korter want ik voedde toen op verzoek. Maar ieder moet natuurlijk doen waar hij/zij zich prettig bij voelt! Groetjes Six
Hier nog zo'n onzekere mama. Met ons meisje gaat het nu sinds twee dagen ook veeeeeel beter. Ze slaapt 's nachts en overdag langer. Afgelopen nacht heeft ze zo lang geslapen dat er 10 uur tussen de voedingen zat! Helaas is de ene voeding dan om 20:00 uur en de volgende om 06:00 uur. Had dat allebei liever een uurtje verplaatst. Voordat ze 'kwam' ben ik zelf al een paar keer bij haar gaan kijken. Ik kwam nu nog maar op 5 voedingen per dag (als ze vanavond niet meer 'komt' tenminste). Ik was al bang dat dat te weinig was, maar ik las dat dat het minimum is voor baby's van 1 of 2 maanden. Er is altijd wel iets om onzeker over te zijn!