Vraagje... Heb op n site een super leuk dekentje voor t wiegje en reiswieg van de kinderwagen gezien. Super schattig en mooi prijsje. De dekentjes zijn van 1 kant katoenen lakentje en de andere kan fleece deken. (dus als t ware zoals dekentje en laken maar dan aan elkaar vast). Nu heb ik gelezen dat gebruik van fleece wordt afgeraden, maar op andere sites lees ik weer dat t best kan. En hier zit dus aan de kant van de baby gewoon katoen. Dus wat denken jullie, kan t of gewoon los dekentje en laken kopen???
Je hebt fleece en iets wat op fleece lijkt maar dat is gewoon katoen. Kijk eens goed op het label van de deken dan zie je waarschijnlijk dat deze deken helemaal van katoen gemaakt is (maar anders bewerkt). Echt fleece wordt voor jongen kinderen afgeraden omdat het nauwelijks ademt.
Voor in een bedje/wiegje is ons ook aangeraden om alleen een katoenen dekentje te gebruiken en geen fleece.
Ik heb zo'n katoenen fleece deken , en hij bevalt super goed. Ik had er een voor in de wieg, en nu voor het ledikantje...
Je hebt idd katoen wat erg op fleece lijkt, dat kan prima, echter gewoon fleece wordt ten zeerste afgeraden. Idd omdat het niet ademend genoeg is.
t moeilijke is dat t n internet winkel, dus kan t niet eerst bekijken. Heb ze gemaild en ze zeggen dat t niet puur katoen is, maar dat ze t veel verkopen en dat niemand ooit meld dat t niet kan voor n pasgeboren baby. Maja toch me twijfels omdat je zoveel andere dingen hoort. En vraag me af hoe t zit omdat er wel n katoenen laken tussen zit. Of dat uberhaubt uitmaakt of dat dat echt geen verschil maakt.
jaah die site had ik zelf ook al gevonden. wordt er niet zoveel wijs uit. Wat ik daaruit opmaak is dat fleece best zou kunnen en het niet standaard wordt afgeraden. Maar ondanks dat, blijft de twijfel haha... Is moeilijk want je wilt altijd t beste voor je kindje Maar aangezien t de eerste is, weet je dat niet bij voorbaat.
Ik heb in de wandelwagen wel een fleecedekentje gehad...die zat erbij...nou hebben we hem niet vaak gebruikt omdat Finn echt in de zomer is geboren en nu alweer even in de kinderwagen zit, maar als je kindje in de kou geboren wordt zou ik zelf een katoenen dekentje halen hoor! ik heb Finn er echt een keer helemaal nat van het zweet onderuit gehaald en toen was het niet eens warm! Bij een volgende hier dus een katoenen!