Hi, Wij hadden een paar jaar terug een rolgordijn gekocht voor op de logeerkamer, maar nooit opgehangen . Nu is de logeerkamer dus babykamer geworden en ik vind het zonde om het rolgordijn nu niet te gebruiken. Ik zou 'm dus willen opleuken, maar hoe? Ik zat aan stickers te denken, maar wat voor stickers zou je erop kunnen plakken? Of andere ideeën? groetjes, Snoopy
Een kennis van ons heeft met sjablonen en plakaatverf en sierrand gemaakt die bij een muursticker pastte! Was echt heel erg leuk! Misschien zoiets proberen....het lijkt me dat een sticker er misschien af zou gaan... Weet het eigenlijk niet...
Wij hebben stickers erop geplakt, het rolgordijn is zwart en dan hebben we er allerlei kleurige kinderstickers op geplakt, van die speciale interieurstickers gekocht bij de Action en Wibra voor 2 euro. We hebben ze ook gezien bij de Praxis, daar zijn ze wel wat duurder maar nog steeds leuk van prijs. En van Disney enzo, echt superleuk! Op internet zijn ze ook te koop maar daar zijn ze vaak wel erg duur vind ik. Er waren er 1 of 2 die een beetje loslieten, waarschijnlijk door de warmte van de radiator eronder, maar toen heb ik er wat lijm achter gedaan en sindsdien blijven ze wel gewoon goed zitten. Je moet de stickers natuurlijk niet op het gedeelte plakken wat opgerold wordt, dan zullen ze wel eerder los gaan. Wij hebben ze gewoon op de onderste 50 cm geplakt ofzo.
Mijn man heeft er met spuitbus een tekening opgemaakt. (Foto staat in mijn album) en die met die skyline vind ik ook helemaal geweldig! Wel een hoop werk hoor!
Ik ben zelf helemaal niet creatief en mijn vriend ook niet.. dus iets zelf verven gaat 'm niet worden denk ik. Dan kan ik het rolgordijn beter meteen maar weggooien geloof ik . Aan de andere kant, hij is heel lang en we hebben minder dan de helft nodig, dus ik kan het natuurlijk wel gaan proberen... Die interieurstickers klinken wel erg leuk! Alleen moet het gordijn wel helemaal opgerold kunnen worden. Misschien gewoon maar proberen.
Wat je ook zou kunnen doen is applicaties van dunne stof maken/kopen en die er met de hand op naaien of lijmen.
als je een textiel rolgordijn hebt kan je ook van die strijkplaatjes gebruiken. ik zit er zelf ook aan te denken om het rolgordijn voor de babykamer op te leuken. wij hebben een verduisterend rolgordijn en daar kunnen dus geen strijkplaatjes op. ik zat zelf te denken om iets met sjablonen te doen. liefs doris