Hallo dames, Ik vroeg me af, het nieuw aangeschafte beddegoed (lakentjes etc) moet natuurlijk gewassen worden. Maar wassen jullie nieuwe fleece dekentjes ook? Of kan ik die gewoon laten, omdat er toch een lakentje tussen zit? Groetjes!!
hier wel gewassen, deed er namelijk met omslaan geen lakentje tussen. De dekentjes van het bedje (katoen) heb ik ook met de hand uitgewassen (dan worden ze niet zo pillig)..
wat voorn fleece heb je want mij staat bij dat je de echte fleece niet mag gebruiken. alleen die van katoen
In mijn kraamtijd van de 1e was het totaal geen probleem dat er op het lakentje een (synthetische) fleecedeken lag.. Maar als antwoord op je vraag: hier wel gewassen.
Als ze de dekentjes bij een babywinkel heeft gekocht is het katoenfleece. iets anders mogen we niet verkopen. Als je er een lakentje tussen gebruikt hoef je het niet persee eerst te wassen omdat het niet direct in aanraking met de huid komt. Als je hem toch gaat wassen voor het eerste gebruik. Dan eerst in een emmer met koud water vol laten zuigen en dan nat het wasmachine in. Dekens worden behandeld met een soort papje en als je de deken dan gelijk gaat wassen gaan de vezels open staan waardoor de deken lelijk wordt.
Ik heb de dekentjes niet gewassen.. Toevallig vandaag het fleecedekentje wat bij de kinderwagen zat wel gewassen omdat de hond er mee was gaan slepen..
Okee, dank jullie wel Ik was ze wel gewoon, kan geen kwaad verder in principe. Ze komen inderdaad gewoon bij een baby winkel vandaan, ik weet niet of de 'regels' in elk land hetzelfde zijn verder, maar ik neem aan dat als een grote baby zaak, onze versie van prenatal e.d. ze verkoopt als beddegoed setjes, het gewoon goed zal zijn.
Je zou idd denken dat dat in ieder land zo zou zijn, maar kom hier (spanje) toch geregeld fleecedekens van polyester tegen in babywinkels en matrassen met plasitic afgewerkt, dekbedjes voor in de wieg etc..