20x het bed uit.......zucht!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Moeder van Rick, 17 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moeder van Rick

Moeder van Rick Actief lid

23 jan 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van 2,5 komt, als we hem naar bed gebracht hebben nog 20 keer zijn bed uit.
    ook roept hij als hij weer bij de woonkamerdeur staat: verassinggggg en als hij dan zijn kamer in rent roept hij: ook leukk, heel enthausiast laat hij zien dat hij al zijn lade's van zijn kast open heeft gedaan.

We leggen hem er dan gewoon weer in geven hem een kus en zeggen slaap lekker.
    als we dan weer in de woonkamer komen moeten we heel hard lachen, ti's ook zo lachwekkend allemaal maja is natuurlijk allemaal niet de bedoeling.

Wat zouden jullie in zulke gevallen doen?

Groetjes

2. Storm

Storm Niet meer actief

De nanny methode.
    Ik zou hem nog 1 keer terug in bed leggen en zeggen dat het tijd is om te slapen. De keren erna zou ik hem zonder wat te zeggen weer in bed leggen. Net zolang tot hij blijft liggen.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Zorgen dat hij zelf zijn kamer niet meer uit kan (deurklink omhoog). Denk dat de grootste lol (jullie verrassen) er dan wel snel af is.

4. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
    En vooral niet lachen want dat denkt hij dat het een spel is en dat het wel mag.
    En duidelijk zeggen dat het niet mag bijv omdat het al heel laat is en alle kindjes al slapen.
    Werkte hier heel goed

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Dit..

Dit werkt bij ons ook heel erg goed.

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.971
    3.976
    113
    Eh tja.. As je hem rustig en vriendelijk terug in bed gaat brengen en ook nog lacht om zijn acties... Tja dan zou ik als ik hem was dat ook zeker nog 20x doen, het heeft toch succes en verder geen consequenties? Dat je de eerste keer er om moet lachen oke, ze mogen ook best eens een grapje uithalen, maar daarna zou ik hem toch echt even op een strenge toon vertellen dat het niet de bedoeling is dat hij nog uit bed komt. Doet hij het weer, dan zonder pardon en zonder commentaar terug brengen (idd nanny methode).

7. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    helemaal mee eens.

8. Moeder van Rick

23 jan 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor alle reactie's! Helaas hebben we alle ideeen die door jullie zijn voorgesteld al gedaan.
    Ps we lachen er alleen om altijd in zijn bed ligt waar hij niet bij is!

Het is een grote grapjas de hele dag door.
    Ik geloof dat we dit ritueel dus maar gewoon voort blijven zetten.

In zijn bed leggen en alleen welterusten wensen en de deur dicht, en na 10x niets meer zeggen.

9. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Slaapt hij nog tussen de middag?
    Ons zoontje deed dit heel erg, totdat ik zijn middagslaap ben gaan minderen/weglaten.
    Als hij smiddags moe is mag hij slapen maar ik maak hem na een uur wakker, langer als een uur mag hij niet meer slapen. Dan gaat het savonds goed (nog steeds niet iedere avond maar het is al stukken minder)

10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.971
    3.976
    113
    Wel gezellig zo'n lolbroek :D

Ik zou alleen na 2x al niks meer zeggen... Ja met lichaamstaal en mimiek..

11. Fransa

Fransa Niet meer actief

Hoe lang ligt hij al niet meer in zijn ledikant? Onze jongste is 2,5 en net 2 weken over op een peuterbed. Dit gedrag zou voor ons reden zijn geweest hem nog weer in z'n ledikant te leggen. Tenzij hij daar uit zou klimmen, weet niet hoe het bij hem zit? Gelukkig heeft hij het nog niet in z'n hoofd gehaald om er zelf uit te komen, hij roept ons nog net als eerder..

En tips... Pfff... lastig hoor. Zou het eerlijk gezegd niet weten. Die 'supernanny'methode moet je wel echt een poosje volhouden. Dus niet na 1 of 2 avonden al opgeven. Maar als het zelfs dan niet lukt...

12. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Misschien kun je met hem afspreken dat hij bijv 2 keer keer het verrassing-grapje mag doen (en lekker er om lachen) en dat het daarna echt niet meer mag en je hem dan zonder iets te zeggen weer in bed gaat leggen.

Mijn dochter had ook zo'n lollige periode waarin ze iedere keer weer net iets te ver ging en een afspraak met haar maken werkte bij ons...

13. Moeder van Rick

23 jan 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pffff nou ik geloof dat hij het grapje wel weer heeft gezien?
    De laatste twee dagen blijft hij gewoon weer in zijn bed liggen. (na de nanny methode).

Het werkt. Dus echt!

Hij ligt nu al een maand of 5 in zijn peuterbed, een tijdje heeft hij ons ook geroepen of hij er uit mocht en nu komt hij eruit en komt smorgens bij ons liggen. (uurtje of 8:00 komt hij eruit).

Bedankt!

Deel Deze Pagina