Wassen, alles?

Discussion in 'De babyuitzet' started by BlaBlaBla, May 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

Jun 25, 2007
    996
    0
    0
    Over 7 dagen heb ik verlof en wou dan de kleertjes gaan wassen :D

Nu vroeg ik me af of ik andere dingen ook moet wassen, dus hydrofielluiers, spuurdoekjes, lakentjes...dat soort dingen

en hebben jullie alleen de kleinste maatjes gewassen of alle kleertjes die jullie hadden?

en alles met neutral gewassen of hebben jullie gewoon je eigen wasmiddel gebruikt en alleen de wasverzachter weggelaten?

xBla

2. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

Feb 21, 2008
    590
    0
    0
    Ik heb echt alles gewassen. Wel in de Neutral inderdaad. Ik dacht laatst dat het wel met gewoon wasmiddel kon, maar ze zat binnen no-time onder de schilvers. Ik ben dus weer terug op de Neutral en dat gaat goed. Ik heb ook wasverzachter van Neutral.

3. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

May 21, 2007
    2,779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik heb ook alles gewassen, maar niet alleen de kleertjes lakentjes enzo maar ook knuffelberen tutlapjes en dat soort dingen. Ik heb alles met een sensetive wasmiddel van volgens mij ariel gewassen.

4. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

Jun 25, 2007
    996
    0
    0
    Oke bedankt voor jullie antwoord :)

heb nog een vraagje, de hydrofielluiers..moet je die na het wassen steriel verpakken? Heb daar laatst ergens iets over gehoord dacht ik.

5. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    ik heb alles gewasen. met gewoon wasmidel. en alles ligt nu gewoon in de kast. heb niks steriel verpakt.

vraagje van mijnn. hebben jullie ook alle sokjes gewasen.

6. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

Apr 8, 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Ook hier alles gewassen.

Op de lijst bij wat je nodig hebt voor een thuisbevalling staat inderdaad; 'twee hydrofielluiers, gewassen, heet gestreken en stofvrij verpakt'.
    Maar die van mij liggen gewoon in de lade van de commode.

7. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,824
    3,348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    gewassen: kleertjes mt 50, 56, 62 . Groter nog niet.
    lakentjes en hoeslakentjes
    mutsjes
    hydrofiel luiers (net als handdoeken: ongewassen nemen ze niet voldoende vocht op heb ik begrepen)
    tutteldoekjes (gaan toch in de mond enzo)

niet gewassen:
    dekentjes (alleen gelucht)
    sokjes
    jasje

en ik heb de kleertjes gewoon met m'n eigen spullen (zonder wasverzachter) mee gewassen.

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Hier ook alle kleding gewassen. En ook hydrofielluiers en spuuglapjes en beddegoed (muv deken). Met Ariel Sensitive. Ruikt heerlijk!

9. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    Ik heb alles gewassen.Kleertjes, lakens, hydroluiers... Ook de dekentjes en de knuffeltjes. Alles met neutral en de wasverzachter van neutral.
    En alles apart van mijn eigen was.
    Ik heb alles gestreken, maar niets apart verpakt.

Misschien had ik sommige dingen ook niet kunnen doen, maar ik heb pas heel laat de babykamer gekregen, en had echt de behoefte om vast wat te "babytutten".

10. lolly

lolly Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    3,475
    0
    0
    Ik heb echt alles eerst gewassen. Ook de tut lappen. Als je het daarna in de commode legt of in de kast is het goed. Als het maar stof vrij ligt.

O ja ik heb alles gewassen met ons eigen wasmiddel + wasverzachter (wist niet dat het beter was om de wasverzachter weg te laten) Maar het ging prima. Dus dat gebruik ik nu ook gewoon.

11. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    2,362
    0
    36
    Female
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ik heb ook alles gewassen. Al het textiel, knuffels, speelgoed, potjes, meubels. hahahaha egt alles :D

12. bwtje

bwtje VIP lid

Oct 8, 2007
    7,331
    0
    0
    Eindhoven
    Hier krijgen we nog een meisje, dus alles van de eerste word nu nog gewassen zijn nogal wat zakken haha :oops:
    Dit gaat na het wassen allemaal in afgesloten kratten dus geen omkijken meer naar wel fijn! :D

De eerste maatjes liggen al in de commode en buikkast klaar!
    Afgedekt met een hydrofiel, maar that's it!

Alles gewassen met neutral, Sem dr huidje had ook exceem en is dus zeker gevoelig! Vooral geen wasverzachter gebruiken! ik zie dat neutral er nu wel een heeft, maar ook die niet gekocht...gewoon zonder!

Verder word gewoon alles wat gewassen kan worden gewassen, alleen knuffels boxkleden en wandelwagen spullen als laatste en van het bedje nogmaals luchten, omdat dit anders maar ligt te verstoffen al die tijd..

Zo blijven we bezig he :)

13. katie25

katie25 Actief lid

Jul 20, 2007
    101
    0
    0
    Ik heb ook alles gewassen (behalve het dekentje) met gewone waspoeder. Hydrofielluiers gebruik ik alleen voor het afdrogen en in bedje onder zijn hoofdje, die kun je beter niet strijken want dan nemen ze minder vocht op.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,416
    36,281
    113
    Ik heb alles gewassen met neutral. De hydrofiel luiers wel daarna gewoon in een kast gelegd.

Later gewone wasmiddel geprobeerd ,maar Jesper zat direct onder de eczeem, dus wij houden het bij neutral.

15. Linka76

Linka76 VIP lid

Dec 14, 2007
    9,703
    0
    0
    Lakens, dekens, hydrofielsluiers en washandjes enzovoort hier al gewassen met gewone wasmiddel zonder wasverzachter. Kleertjes doe ik pas als ik ong 30 weken in verwachting ben, dan is alles klaar.

16. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Wij hebben alle kleertjes gewassen, ook die we na de bevalling kregen. Ben dat blijven doen tot 4 maand. Daarna kreeg C de kleertjes zo aan.
    Al het beddegoed en hydrofiele luiers heb ik ook gewassen. En een gedeelte in een plastic zak bij de bevallingsspullen gedaan.

Ik heb het gewassen met ons eigen wasmiddel. Geen idee welk merk, redelijk goedkopie. Ik krijg zelf vaak jeuk van wasmiddelen. Vooral van die duurdere merken, die hebben vaak meer parfum in het poeder zitten.

17. valhalla

valhalla Niet meer actief

Heb ook alles gewassen, tot aan dingen in maat 62 toe geloof ik. Wel jammer dat heel veel er dan meteen toch niet meer zo mooi & nieuw uit ziet maar ja.

Heb ook gewoon Neutral gebruikt, pasgeleden had ik wat kleertjes van 'r met de gewone was meegewassen en ze heeft nu een beetje onrustig huidje... niet meer doen dus...

18. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

hier alles gewassen behalve het boxkleed en dekentje

19. Suzanne24

Suzanne24 Lid

Apr 2, 2008
    71
    0
    0
    Ik heb nog niet alles gewassen, beetje laat i know :oops:

Hydrofieleluiers en kleertjes voor de eerste week wel de rest moet nog... k kon ook niet anders want de buren hebben met t mooie weer elke dag staan bbq in de tuin, leek me niet zo fris om de lakens etc dan buiten te laten drogen...

20. moesje83

moesje83 Bekend lid

Apr 18, 2008
    911
    0
    0
    ik ben net klaar met wassen, en ik heb echt alles gewassen

Share This Page