fles 180+6 in 10 min leeg

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Citroen80, 11 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Citroen80

Citroen80 Niet meer actief

Ik wil het toch eens even hier vragen.
    Mijn zoontje is hongerig, we gebruiken al de Forte Nutrilon. Hij drinkt in principe 180+6, maar komt dan soms om de 3 3/3,5 uur. Dat is sowieso al stoeien met maximum hoeveelheid voeding. Hij blijft wel onder de 30 schepjes.

Maar nu heb ik vanmorgen gemerkt dat hij zijn fles (180+6)binnen 10 minuten leegdrinkt. Is dit erg? Hij heeft er verder geen last van als alleen dan hij snel komt.
    En kan dit verband staan met zijn dat hij honger heeft en te vaak voor de fles komt?
    Heeft iemand ervaring hiermee? We gebruiken Difrax S.
    Welke fles of speen zou beter zijn?

2. Prinsesje2014

Prinsesje2014 Actief lid

12 dec 2013
    411
    1
    18
    Misschien een dr Brown fles? Of een ander type speen? Dental speentjes hebben wij in het begin gebruikt bij de difrax omdat onze dochter ook te snel dronk. Maar inmiddels zijn wij overgestapt op de dr Brown flessen

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Is het erg? Erg vind ik een 'groot woord', is het goed? Nee absoluut niet. Een baby heeft circa 20 minuten nodig om verzadigd te raken. Je geeft de max per dag en forte, wat misschien dus absoluut onnodig is.

Dus ja het staat in verband.

Een goede flesvoeding hoort dus minimaal 20 minuten te duren. Ik ben fan van de dr brownsfles (heb zelf de smalle variant). Deze zorgt voor rustig drinken, zonder vacuum en zonder lucht meezuigen.
    Als je deze koopt zit hier standaard level 1 bij, mocht deze te snel gaan kun je de speen 'prematuur' gebruiken.

Daarnaast kun je je afvragen of de grote hoeveelheid wel goed is. Een baby heeft een heel klein maagje die je dmv grote flessen oprekt en zorgt voor druk op het maagklepje wat weer voor ongemak kan zorgen.
    Zeker op vrij jonge leeftijd.
    Je kunt beter 6x 150/5 geven dan 5x 180/6, terwijl de totale hoeveelheid gelijk is.

4. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik zou de Dr Brown fles proberen, die is hier speciaal voor.

5. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Wij hebben een Born-Free fles, echt een aanrader, ze doet hier 25 minuten over een fles van 180+6. Haar krampjes werden ook aanzienlijk minder.

6. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Hier drBrown fles maar dan kan ze ook snel de fles leeg hebben, dat wisselt. Ze komt er niet eerder door, gewoon 4 uur. 4e fles vaak weglaat eerder omdat ze moe is.
    Dus of het snel drinken nou echt uitmaakt weet ik niet.

7. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Mijn zoontje heeft ook nooit langer dan tien tot twintig minuten over zijn flessen gedaan. Zou niet weten wat hier slecht aan is, ken ook kinderen die er een uur over doen, nou geef mij maar 10 minuten dan :) Oja en ik had gewoon difrax met na een tijdje de 123 speen, daarvoor een gewone kersspeen.

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Verzadigd gevoel komt bij ongeveer 20 minuten. In 10 minuten kun je er heel veel in 'gooien' zonder dat de hersenen het signaal geven 'ik zit vol'.

Door te snel drinken ga je (onnodig) grotere flessen geven, waardoor je (onnodig) te veel voeding geeft. Op die manier loop je sneller tegen de max van flesvoeding aan.

Uiteraard zijn er kindjes die wat sneller verzadigd zijn dan een ander kindje. Maar kom op, wat is nu erg aan 10 minuten extra tijd voor een flesje?

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    En als een kind zo snel drinkt zijn er nog wat dingen waar je naar kunt kijken.
    1. De speen...als een kind zo snel drinkt moet je niet groter dan een newbornspeen nemen
    2. De hoeveelheid. Probeer eens 5 scheppen i.p.v. 6 scheppen per fles. En voeg per aangemaakte fles 15-20 cc extra water toe.
    3. De drinkhouding. Als een kind horizontaal ligt en de fles staat bijna verticaal, dan giet je de melk als het ware naar binnen. Als je je kind meer rechtop laat zitten en de fles horizontaler houdt moet je kind wat meer werken.
    4. De pauze halverwege. Van nature hebben de meeste kinderen ongeveer halverwege een voeding behoefte aan een pauze om te boeren en van houding te wisselen. Aan de borst gaat dan vanzelf omdat je van borst wisselt. Met een fles moet je een nadenken. Je maakt het jezelf gemakkelijker als je de melk in twee flessen klaarmaakt.
    5. En het raarste...sommige kinderen willen van hongerlapjesvoeding juist meer drinken!

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat is er nou erg aan gewoon de tijd nemen voor een kind? 10 min. per fles is minder gezond...

11. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Ik denk dat ze bedoelt dat als ze mag kiezen tussen een uur per fles of 10 min dat ze voor dat laatste kiest;) en daar ben ik het wel mee eens.. het mag ook niet té lang duren, anders heeft de kleine te weinig tijd om te rusten tussen de flessen door.. een flesje drinken is erg vermoeiend..

10 min is inderdaad wel wat rap, maar het is ook geen ramp. Je kunt inderdaad proberen om de dr browns fles met prematuurspeen te gebruiken.. dat hielp hier wel. Het heeft hier overigens nooit ervoor gezorgd dat ze 20 min over de fles deed, max was en is hier nog steeds 15 min. Houdt er wel rekening mee dat je uk na die 10 min misschien nog hongerig lijkt.. het verzadigde gevoel is er dan nog niet vanwege het snelle drinken

je geeft aan dat hij snel weer honger heeft. Weet je zeker dat dit honger is en niet iets anders?

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Tussen 10 minuten en 1 uur, zitten 50 minuten. Bij een uur kun je je inderdaad afvragen of het niet verstandiger is om over te stappen op een andere fles/speen etc.
    10 minuten is het andere uiterste. Dirksmama en ik hebben al uitleg gegeven waarom dit niet goed is. En een 'ramp'? Nee, maar goed is het niet.

Vaak geeft te snel drinken overigens ook krampen of reflux klachten....

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    ;)Volgens mij hoor je je bij 50 minuten EN bij 10 minuten af te vragen of de fles en de speen die je gebruikt wel geschikt zijn...;)

14. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    :D
    Ik dacht dat de 10 minuten ondertussen duidelijk waren, maar bedoelde het wel zo ;)

15. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Sorry ik lees het nu pas, maar ik bedoelde inderdaad wat Lynn88 zei. Beetje lullig om er vanuit te gaan dat ik geen tijd in mn kind wil steken. Maar goed, om te antwoorden mijn zoontje heeft er nooit last van gehad, was verzadigd, kreeg geen buikkrampen en met slapen was er de eerste vier maanden ook niks aan de hand. Ik heb ook nooit de max. voeding hoeven geven. Hij is wel wat "eerder" aan vast voedsel begonnen maar daar was hij ook aan toe (en deze redenering is niet alleen vanuit ons oogpunt).

16. uhuumau

uhuumau Actief lid

28 apr 2014
    152
    0
    0
    Hoi,
    Mijn zoontje is nu ook 8 weken, drinkt ook snel (+/- 10min) en komt soms ook eerder. Is het een half uurtje? Geef ik hem gewoon de fles. Ik las ook pauzes in tussendoor maar dat is hij absoluut geen fan van, duurt 't hem te lang dan begint hij te huilen. Ook gebruik ik de difrax-s. Eerst die newborn met het kleine gaatje gebruikt, nu de 3 standen kers speen. (Snap alleen niets vd standen) Verwisseld omdat hij hele harde zuig geluiden maakt tijdens het drinken, wat ook darmkrampjes moest veroorzaken. (niet gebeurd) Zelfs de avent fles geprobeerd maar maakt geen verschil. Waar het op neer komt is dat mijn zoontje er niet veel last van heeft, alleen 's avonds een huilmomentje maar ach, dat mag! Als hij last zou hebben van het snelle drinken zou dat de hele dag door zo zijn.

17. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    Hier drinkt ze ook 10min, difrax fles. Met bv was ze ook al een snelle drinker, 5min. per borst en groeide als kool. Geen krampen, reflux en komt gewoon om de 4 uur. Gaat gewoon goed dus :).

18. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Hier ook een hongerlap. Hij kreeg alleen de laatste fles forte. Ik gebruikte ook nutriton. Heb difrax geprobeerd kers en dental, dr brown, medela, avent niks hielp. Toen hij nog klein was gaf ik hem tussendoor zijn fopspeen.

Deel Deze Pagina