wat is handig, van bv naar kv?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door bunchy, 22 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Wat is handig om aan te schaffen..
    ik ga binnenkort afbouwen en stap dan over op KV..
    Nu drinkt onze zoon van bijna 8 mnd 5/6 keer per dag. Maar ik zie op verpakking KV dat hij op deze leeftijd maar 4 voedingen maximaal mag.. hoe ga ik dit oplossen?
    En wat is handig om aan te schaffen?
    Hoe doen jullie het met melk en kdv? ik hoor mensen over een torentje?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Met KV gaan ze vanzelf minder drinken.

Julian is nu 9 maanden en drinkt vanaf 8 maanden nog 3 keer. Maar daarbij zit een hele grote fles van 300 cc in de ochtend.

Ik hanteer eigenlijk de eetmomenten van ons.

Dus ontbijt, lunch en avondeten krijgt hij een fles ( die van de lunch kan eigenlijk bijna weg)

Torentje heb ik van de hema en voldoet erg goed.
    Dan kun je de melk dus meegeven.

Maar je kunt ook vragen of ze daar niet al standaard hebben en welke ze hebben,

Toen Isabella op het KDV zat hadden ze daar Friso en kon ze dat dus gewoon daar krijgen.

3. Bri

Bri Niet meer actief

Ik ben ook rond die leeftijd begonnen met de combi BV/KV.
    Zo tegen die tijd gingen ze minder vaak melk drinken en meer andere dingen eten, dus met het aantal voedingen ging het al vrij snel goed. Maar je zou ook meer, kleinere voedingen kunnen aanbieden. Het is niet zo dat hij maar 4x KV zou mogen, maar wel dat hij niet meer dan 800 cc per dag krijgt (en dan nog is dat een gemiddelde - het hangt er maar van af hoeveel andere dingen hij al eet). Hoe je dat over de dag verdeelt, mag je zelf bepalen.

Voeding naar het kdv: als ze daar een voeding hebben die jij ook oké vindt, hoef je niets mee te geven. Wel zo makkelijk. Ik heb nog een tijdlang HA gegeven, dat deed ik in afgepaste hoeveelheden in de Avent bakjes en Medela-kolfflesjes die ik toch nog had. Heb niet voor eventjes nog een poedertoren aangeschaft, terwijl ik al die andere spullen ook nog had liggen.
    Overigens deed ik het bij m'n zoontje nog anders; daar hadden ze een heel ruime keuken op het kdv. Ik had daar gewoon een hele verpakking van zijn voeding staan.

Ik heb dus niets speciaals aangeschaft (behalve de poedermelk dan..). Flesjes hadden we al van de gekolfde melk. Er stond één fles op het kdv, die wasten en steriliseerden zij. En ik had thuis een paar flesjes.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou de borstvoedingen afbouwen door meer vast voedsel te geven. Dan heb je geen eens kunstvoeding nodig, zolang je kind 3 voedingen per dag aan de borst krijgt.

5. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hier een baby van 7 maanden die nog 5 voedingen (Flesvoeding) per dag krijgt. Geen grote drinker haalt de 700cc vaak niet eens met 5 voedingen, dus je mag best 5 momenten voeden, maar mag idd niet boven de 800cc komen. Als je 5 flessen van 150cc water + poeder maakt, zit je altijd goed. Is dat niet genoeg kun je altijd nog ophogen een flesje laten vallen, of zoals Dirksmama zegt bv bij blijven geven.

6. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Ik ben sinds een paar weken gedeeltelijk over gegaan op kunstvoeding.

Ik gaf 6 keer per dag bv en nachtvoedingen.
    De nachtvoedingen, ochtend- en avondvoeding ben ik blijven geven.
    De voeding die ik af ging bouwen verving ik met 150 ml water met 5 scheppen kunstvoeding of de tijd dat ik normaal bv zou geven, zodat ze na 3 uur weer bv zou krijgen.
    Ik heb wel snel afgebouwd en was na iets meer dan een week 3 borstvoedingen armer. Toen ben ik de fles van 10.00 gaan verhogen naar 180 ml + 6 scheppen kunstvoeding. Ze hield het daar gelijk 4 uur op uit, dus kwamen we vanzelf op 4 voedingen per dag.

Het was nog wel even puzzelen, want ik wilde het liefst ook dat ze het op de ochtendborstvoeding 4 uur zou uithouden. De tip van iemand van het forum was om eten te geven op het moment dat ze normaal zou drinken en dat werk perfect:)!

Ik geef een torentje met 2 voedingen mee naar het kdv. Ze heeft een pakje reservemelk in haar mandje.

Succes!

7. fafje

fafje Niet meer actief

zodra de bijvoeding beter gaat, ga je ook naar minder flessne...kv valt echt heel anders dan bv...
    Je kan de momenten dat je normala bv geeft vervangen....en op den duur zul je merken dat je kleintje het langer uithoudt op een fles...du vanzelf gaat schuiven...en qua hoeveelheden ook....

het lijtk allemaal heel ingewikkeld...maar als je gewoon met je kindje mee gaat...kotm het vanzelf goed...
    ik bood eerst 90 ml aan...en wilde hij meer makate ik bijv nog flesje van 60 bij, of 30 enz enz...
    anders moet je zoveel weggooien in het begin, zonde

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    inderdaad kleinere flessen aanbieden, de KV valt ook een stuk zwaarder als BV.

Hier op KDV hebben ze gewoon voeding (Nutrilon en Friso standaard)dus die hoef ik niet mee te geven. Ik geef alleen een bakje met JBPM mee, ik heb gewoon poedertorentje van de Hema..

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Ik zou ook gewoon meerdere kleine flessen kv geven, ik heb me nooit aan het aantal flessen gehouden wat op het pak staat, alleen gezorgd dat ik niet over de max. kwam. Afbouwen heb ik heel rustig gedaan, over een aantal weken verspreid.
    Met 8 maanden kun je ook gewoon naast de kv wat bekers met ander drinken geven, zoals water, thee, diksap o.i.d. Hoe meer vast voedsel ze eten, hoe minder ze behoefte hebben aan flessen kv.

Deel Deze Pagina