Hallo lieve Dames, Mijn zoontje is nu ruim 8.5 maanden. Ik hoorde van een kennis van mij waarvan haar baby 6.5 maand is dat ze het CB te horen had gekregen dat ze de fles van 19u moest gaan afbouwen. Ze vroeg of ik hier niet al mee begonnen was. Maar mijn zoontje drinkt om 19u nog tussen de 200 en 240cc melk. Moet ik deze fles idd gaan afbouwen? Bij mij op t cb hebben ze nog niks hierover gezegt namelijk. Persoonlijk denk ik ook dat mijn zoontje het nog nodig heeft anders zou die het niet opdrinken toch? Groetjes Jeanny
Nee gewoon blijven geven hoor! Mijn dochter kreeg tot ze ruim 2 was nog een bekertje warme melk voordat ze naar bed ging. Al vind ik 240 wel een ontzettend veel in een keer.
Die van 19:00 afbouwen met 6,5maand?! 😳 Mijn kleintje is ook zo oud en krijgt gewoon vier flessen op een dag. De laatste om 19:00 uur. Om 15:00 krijgt hij soms 150/5 als hij thee heeft gedronken. Wat een vreemd advies
Dat ligt er aan hoeveel je de rest van de dag geeft. Onze dochter drinkt vanaf 9 maanden 100cc 's avonds. 240 in een keer vind ik echt mega veel. Dat zou ze overigens gewoon wegtanken hoor als ik het zou geven.
240 cc is echt te veel in 1 keer. Dat kan een maagje amper verwerken. Verder hoeft die fles er nog niet per se af. Hier kreeg de oudste hem tot 1 jaar, toen niet meer gegeven. De jongste stopte er zelf met 10 maanden mee. Maar het ligt er een beetje aan hoeveel melk je verder nog geeft.
Nee hoor, als hij 'm nog graag drinkt kan je 'm prima blijven geven. Hier heeft hij tot 14 maanden 's avonds een fles melk gedronken, maar geen 240cc, volgens mij was 't met 8 maanden nog 150cc en dat is het ook gebleven tot we ermee stopte. Hier dronk hij overdag heel slecht melk, maar 's avonds als hij moe was dronk hij wel goed de fles leeg dus dat hebben we er zo lang mogelijk ingehouden. Advies met 8 maanden is rond de 600cc melk. Hoe je dat verdeeld is aan jezelf en daar heeft 't CB niet zoveel mee te maken. Gewoon doen wat bij jullie past.
@grasspriet, Ja serieus met 6.5 maand, leek mij ook erg vroeg. mijn zoontje dronk sowieso al flesjes 210+7. Maar ik snap dat jullie het teveel vinden,want dat is her ook. maar zoals vanavond drinkt ie het in 10minuten helemaal leeg. Als hij het niet nodig heeft zou die het toch ook niet opdrinken lijkt mij? Verder krijgt hij s ochtends 150 tot 180cc pap met 6 schepjes bambix fruit, s middags 1broodje en fles 160 tot 200 cc(vandaag fles leeg) tussendoortjes krijgt hij niet vaak want meestal slaapt hij tot 16u dus geef ik hem alleen wat water.. s avonds krijgt hij groente en yoghurt en dan dus om 19uur die grote fles nog.... Ik zou ook niet weten hoe ik die moet minderen. tips zijn welkom. groetjes
Dat is wel de laatste fles waar ik aan zou denken met afbouwen. Raar advies, die heb ik nog niet gehoord.
Tja, ik weet het ook niet daarom heb ik mijn vraag hier neer gezet, maar ik zie dat meerdere baby's op latere leeftijd dus nog een fles/warme melk krijgen voor het naar bed gaan.
Als hij hetin 10 minuten leegdrinkt, drinkt hij te snel. Een flesvoeding moet 20 minuten duren. Eerder dan 20 minuten krijgen de hersenen niet het signaal dat hij vol zit. Kleinere speen proberen waar hij meer moeite voor moet doen proberen?
Mijn jongste heeft tot 15 maanden nog elke avond voor hij naar bed ging een fles pap gekregen. Hij dronk verder niks de hele dag, weigerde, dus die fles vond ik wel prima. En het was ook zo gezellig knus, even in de schommelstoel naast zijn bedje die fles geven
Onze oudste heeft tot 14 maanden melk gedronken om 19.00 daarna vervangen door thee. Ik zou de fles nu echt niet weglaten, maar persoonlijk wel gaan minderen. 240ml is echt veel te veel voor zo'n kleintje
Wat de rest al aangeeft: afbouwen hoeft echt nog niet. Ik heb eerst alle andere flessen gedurende de dag laten vallen. De avondfles is nu de enige die mijn zoontje nog krijgt. Hij krijgt: 7.00u bordje pap 180+6 9.00u fruit 12.00u 2 boterhammen 15.00u tussendoortje (tomaat, komkommer, rijstwafel) 17.00u avondeten 18.00u fles 180+6 Gedurende dag laten we hem slappe thee drinken, dat gaat steeds beter. Omdat hij dit eerst niet goed dronk, heeft hij best lang nog een fles 90+3 gekregen bij de lunch (vooral vocht aanvullen). Maar gaat nu prima zonder. Als hij aan gewone melk gewend is, zullen we hem dat gaan geven ipv flesvoeding. Heb gelezen dat dreumesmelk geen toegevoegde waarde heeft, al zijn de meningen daar vast over verdeeld. Ik wil hem wel iets geven als afsluiter voor hij naar bed gaat. Nu is het een heel duidelijk en prettig ritueel (na de melk naar bed), daar zou ik graag aan vast willen houden
Jaa dat is wel een goede tip, maar het is niet elke avond zo.. dus dat is lastig. Soms doet hij er wel 20minuten over. Het ligt er ook aan hoe vermoeid hij is.
Jou schema ziet er top uit! En ik denk dat ik de fles maar zolaat dan. de ene keer drinkt ie 240 en de andere keer 180... Ik begreep ook altijd dat melk in het eerste levensjaar het belangrijkste voedingsproduct is voor baby's. De middagfles kan ik nog niet laten vallen denk ik want daar drinkt hij ook nog 160cc van. Overdag krijgt Daley ook slappe thee en water aangeboden. Ik denk dat hij gemiddeld 100cc in totaal per dag opdrinkt. Ik wilde ook naar 2 boterhammetjes gaan in de middag, maar brood gaat nog niet supergoed. Hij kokhalst nog erg vaak..... Grote of kleine stukjes maakt niet uit. Dus daar doe ik voorzichtig mee. Heb je nog tips??? Mijn mening over dreumesmelk is hetzelfde als die van jou. Ik ga daar niet aan beginnen. vanaf 1 jaar mogen ze gewoon halfvolle melk. Dreumesmelk vind ik zo'n onzin. Groetjes x
Je merkt het vanzelf als het tijd is om een fles te laten vallen. Zoals gezegd, de middagfles is er bij ons echt pas net vanaf (eerst hoeveelheid verminderd en toen helemaal weg gelaten). En als ik hem toch zou geven weet ik zeker dat hij helemaal op gaat, ons zoontje is wat dat betreft soms een beetje een bodemloze put Voor brood heb ik niet veel tips behalve geduld hebben! Blijft oefenen voor hem, hij gaat vanzelf wat handiger worden zodat hij minder moet kokhalzen. Mijn zoontje heb ik vaker een korstje gegeven, kon hij zelf afhappen wat hij wilde (en ook kokhalzen, vond het soms een beetje eng maar is altijd goed gegaan). Nu merk ik dat hij begint te klagen als hij stukjes niet zelf in zijn mond kan doen, hij wordt steeds actiever hierin. Maar ruim 2 maanden geleden was dat allemaal nog anders.
Okee! Dankjewel. Alles heeft inderdaad tijd nodig. Het gaat al een stuk beter dan een maand geleden dus wat dat betreft zit dat wel goed. Een hele korst heb ik nooit gegeven want hij propt het zo in een keer in ze mond haha.