Hoi ff een vraagje, Als je een fles van 200ml maakt, doe je dan alsnog 200 water en 6 scheppen? Want dan wordt het toch 210/7 of mag dat alleen met 4 flessen? omdat ze anders teveel voeding krijgen 5x7 = 35 scheppen voeding en ze mogen maar max 30. Mijn dochter geef ik nu 5 flessen van 190/6 en ze gaat steeds meer drinken tussen de 800-900, dus heel goed. 6.30/7.00 10.30/11.00/11.30 14.30/15.00/15.30 18.30/19.00 en dan de laatste om 22.00 Gr Desi
Gisteren heeft ze alle flessen leeggedronken van 190/6. Dus vandaag doe ik ze 210/7 Vanmorgen om 6.30 heeft ze 40 laten staan. om 10.30 leeg. Maar als ik 5 flessen ga doen,dan kom ik toch uit op teveel scheppen voeding, dus hoe moet ik dat dan doen. Want als ik ze op 4 hou dan heeft ze misschien teweinig. Of moet ik de laatste fles minder vullen, en zoja hoeveel dan? Ik hoop dat jullie vandaag nog antwoord geven want dan weet ik hoe of wat. Dank jullie wel. Gr Desi
Hoi Desi, Je mag je dochtertje per dag maximaal 30 schepjes voeding geven. Natuurlijk met de benodigde hoeveelheid water, 180 ml bij 6 schepjes voeding. Je mag in de fles wel iets meer water doen, zonder extra schepjes voeding. Het is niet de bedoeling dat je boven de 30 schepjes voeding per dag uit komt. Ik zou je aanraden om het nog even bij 5 voedingen per dag te houden. Groetjes Linda
Dank je wel voor je antwoord, dan geef ik gewoon 190/6 en wat ze eventueel laat staan is prima. Maar ik vraag me af waarom jullie zeggen om het voorlopig even op 5 flessen te houden,waaruit wordt dat bepaald? Ik haal haar voor de laatste fles om 22.00 slapend uit bed en dan drinkt ze deze slapend op. Het is voor mij zeker geen probleem hoor om haar te halen want ik doe het met alle liefde. En vanmorgen heb ik haar een paar hapjes fruit gegeven en dat spuugde ze niet uit, maar dat mocht ik voor tussendoor geven van het CB. Maar mag je dat eenmaal per dag doen, en zoja kan ik dan einde van de middag een keer een paar groentenhapjes proberen of niet? Gr Desi
Hoi Desi, Meestal krijgen kindjes onder de 5-6 maanden nog 5 voedingen per dag. 4 is vaak iets te weinig. Dan zou je de hoeveelheid per fles moeten ophogen en vaak kunnen kindjes van 4 maanden dit nog niet drinken en is 4 keer drinken op een dag vaak nog te weinig. Als de fruithap goed gaat dan mag je beginnen met een groentehapje. Je kan 1x per dag fruit aanbieden en 1x per dag groente. Groetjes Linda
Bedankt voor de reactie, maar 1x fruit is dat dan een heel potje?? want ze is nu eerst een paar hapjes aan het nemen. En toch nog even een vraag, Demi drinkt nu echt al een aantal dagen al haar flessen leeg(5x 190/6) maar daarna heeft ze nog wel wat trek,ze krijgt standaard voeding van Friso nummer 1. Dan sabbeld en smakt ze nog heel erg, maar als ik dan 20 erbij zou geven dan komt ze uiteindelijk per voeding over die 30 en dat mag niet, dus dan geef ik haar wat lauw water of haar speen. Het is niet zo dat ze erom gaat huilen hoor. En ja soms drinkt ze sneller dan de andere keer, maar 15 min lukt wel. Ik hou ook voorlopig nog die 5 flessen, maar wanneer merk je dan dat je kindje die laatste niet meer wilt? Groetjes Desi
Hoi Desi, Er zijn geen echte minimale/maximale hoeveelheden die je kindje mag/moet hebben. Je kan kijken waar je kindje behoefte aan heeft. Tussen de 4-6 maanden gaat het vaak nog niet om grote hoeveelheden. Het is meer bedoeld om je kindje aan een andere smaak/structuur te laten wennen. Een potje zou je voor nu wel als maximaal aan kunnen houden. Wanneer ze de laatste fles neit meer wilt merk je dat vanzelf. Dan laat ze wat staan/ slaapt ze door. Groetjes Angélique
Hoi, Ze laat nu sinds een aantal dagen in de flessen van overdag al steeds meer hoeveelheden staan, en gisteren zelfs bij twee flessen dronk ze maar de helft en wilde daarna niet meer. Is dit nou een teken ? Want waar ik aan zit te denken, als ik haar nou 4 flessen ga geven van 210/7 en die drinkt ze niet allemaal leeg bv komt ze dan tekort of niet? Ik geef haar ook tussen de flessen door wat fruit en dat vind ze wel lekker, dus ik zou ook met een paar hapjes groenten kunnen gaan proberen. Ik moet je zeggen dat ik het soms wel lastig vind hoor,dan ga je toch twijfelen( maar genieten doe ik zeker, maar ik wil het wel goed doen). En ik lees ook dat mensen rijstebloem in een fles doen, maar is dit echt nodig of hoeft dat niet perse, en wat is de reden daarvan? Dank je wel, Gr Desi werkse
Hoi Desi, Je dochtertje komt niet snel iets tekort hoor, de ene dag kan ze meer trek hebben dan de andere dag. Dat hebben wij immers ook. Niet teveel twijfelen hoor, vertrouw op je eigen gevoel en op Demi's vermogen om zelf aan te geven wanneer ze genoeg gedronken heeft. Wanneer het blijft dat ze niet alle flessen helemaal leeg drinkt kan je eens proberen hoe het gaat op 210 ml en 4 flessen per dag. Rijstebloem is niet perse nodig hoor. Dat is ook oefenen met vaste voeding. Het kan fijn zijn om de laatste fles wat zwaarder te maken. Groetjes Linda
Hallo Linda, Ja dat is zo, de ene dag hebben wij ook meer trek als de andere dag. Maar als ik nou volgende week(weekend,want als ze dan snachts komt heb ik er de volgende geen last van dat ik moet werken) 4 flessen ga proberen van 210/7 en ze drinkt daar ook niet alles van op, dan zou dat ook geen probleem moeten zijn dat ze dan die laatste fles niet meer krijgt van 22.00. En moet ik dan die van 22.00 nu langzaam gaan minderen? of kan je die dan ineens laten vervallen? En dan straks in de laatste fles rijstebloem doen? Maar hoe wordt deze dan 210/7 en hoeveel rijstebloem? Hihi wat een vragen steeds he, maar jullie hebben er ervaring mee. Bedankt alvast. Gr desi
Hoi Desi, Als je 4 flessen gaat geven kan je dat van de één op andere dag eens proberen, je hoeft daarmee dus niet af te bouwen. Wanneer ze dan niet alles opdrinkt is er ook geen probleem. Mocht ze dan 's nachts nog een keer komen dan kan je de hoeveelheid die ze heeft laten staan eventueel nog een keer aanbieden. Als je rijstebloem in de laatste fles doet dan maak je deze wat zwaarder. Je kunt dan het beste op het pak rijstebloem kijken voor de dosering en hier in het begin de laagste dosering voor aanhouden. Zo kan Demi hier aan wennen. Succes! Groetjes Linda
Ok dank je wel, ik zal het volgend weekend eens gaat proberen. Dank je wel weer. Fijne avond. Gr Desi
Hoi Desi, Het is niet zo erg wanneer niet alle flessen helemaal leeg gaan. Je mag aan de laatste fles van 210 ml water met 7 schepjes voeding ook rijstebloem toevoegen, je kunt dan het beste eerst even proberen of deze hoeveelheid geen probleem is voor je dochtertje. groetjes eveline