Voedingsdrama

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Isis26, Feb 19, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Mijn zoontje heeft vanaf de geboorte niet veel gedronken. We zitten nu ook nog met het probleem dat hij krijst bij de flessen. We lopen hiervoor nu bij de kinderarts, waarschijnlijk heeft hij pijn in zijn keel. Hij krijgt nexium en nutramigen.

Zoals ik al zei is het geen grote drinker. Sinds hij doorslaapt krijgt hij 5 flessen, meer lukt echt niet. Dit is nu zijn schema

08:00
    12:00
    15:00
    18:00
    21:00

Sporadisch drinkt hij 165 cc leeg. Hij weegt nu ongeveer 5300 gram en heb eens een goede week bijgehouden hoeveel en hoe hij drinkt. Gemiddeld krijgt hij 620 cc binnen. Is dit wel genoeg? Hij doet het er verder goed op maar het lijkt me toch dat hij straks meer moet krijgen. Meer flessen aanbieden heeft ook geen zin bij hem.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Wanneer je kindje tevreden is en goed groeit volgens het consultatie bureau dan kan het zijn dat hij voldoende krijgt. Met 620 ml krijgt hij wel alle vitamines en mineralen binnen. Je kindje mag met dit gewicht zeker meer drinken, maximaal 1 liter.

Groetjes Eveline

3. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Ik krijg er gewoon niet meer in. Gister toevallig 800 cc maar toen kwam hij in de nacht weer. Ik ga hem wel geregeld wegen bij het cb om te kijken of hij goed groeit. In de nacht kan hij soms gewoon 11 uur zonder voeding en dan gaat de ochtend fles nog op een rustig tempo en hoeft hij niet altijd alles

4. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Misschien ga ik zelf wel een weegschaal huren. Op het moment dat het inloopspreekuur is, slaapt mijn oudste en heb niet altijd een oppas. Is dit raadzaam?

5. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi Isis,

Hoe doet je kindje het met het groeien bij de controles bij het consultatiebureau? Als hij goed groeit en de curve niet afbuigt hoef je je geen zorgen te maken en krijgt hij genoeg voeding. Wanneer moet je weer naar het consultatiebureau voor de controle? Misschien kan je het daar dan even aankaarten over de weegschaal.

Groetjes Linda

Share This Page