Fles 210/7 om door te slapen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Druif, 16 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Hoi,

uk (ruim zeven maanden) wil maar niet doorslapen. Ondanks vier keer een fles van 180/6, waarvan een met pap, fruithap, groentehap en boterham.

Zijn laatste fles is rond 23.00 uur. Nutrix maakt niet uit. Hij meldt zich altijd rond half vier en krijgt dan een 90/3 flesje waarmee hij het tot de ochtend redt.

Ik snak naar een normaal nachtje. Die heb ik sinds zijn geboorte nog niet gehad. Zou een 210/7 fles helpen rond 23.00 uur?

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Waarom probeer je geen pap in de laatste fles?

3. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Pap in de ochtend is eigenlijk al geen succes. Hij laat het grotendeels staan.

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Is het dan niet te dik?
    Want in het begin is het nog dun maar hoelanger in de melk hoe dikker het word.
    Wij deden ook maar 3 schepjes (voedingsschepjes) in de fles

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Ik zou ook eerst pap proberen 's avonds (haal desnoods om te proberen eens een pyamapapje) kijken of het daarmee lukt.

Groetjes Anita

6. lucky

lucky Actief lid

22 jun 2006
    494
    0
    0
    Wij hebben ook alles geprobeerd en ons knulletje wilde ook maar niet doorslapen. Pas na 8 maanden sliep hij door :p Ook wij snakten naar een nachtje slapen. Dus er is nog hoop, veel succes. Groetjes lucky.

7. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    probeer anders pyjama papje, dat is gewoon vloeibaar en met een smaakje , Esmee sliep er perfect op

8. Mistra

Mistra Actief lid

22 apr 2008
    165
    0
    16
    Wordt hij om 23 uur zelf wakker? Als je m wakker maakt, verstoor je wellicht z'n diepe nachtslaap. Ik zou hoe dan ook proberen de flessen wat naar voren te schuiven zodat je de laatste uiterlijk om 20 uur geeft. Kun je zelf in ieder geval ook eens vroeg naar bed. En wie weet werkt dat nieuwe ritme wel voor de kleine. En ik zou op die leeftijd 's nachts proberen om m tevreden te stellen met wat water. En natuurlijk kun je ook 210+7 geven. Succes!

9. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jeetje zeg, da's een hele leeftijd om nog niet echt vlot door te slapen... kan me voorstellen dat je daar van baalt.
    Ik geloof dat ik die nachtvoeding eens een paar keer niet zou geven. Dan moettie maar even huilen. Op deze leeftijd moet hij het echt kunnen hoor. Zal wel even een paar nachten huilen worden, maar hij moet het toch eens leren! :oops:

Wat een verschil is dat toch:
    Jesse is ook 7 maand en krijgt 's ochtends 9 uur fles met 6 schepjes en een lepeltje rijstebloem, tussendoor fruit, 13.00 uur half sneetje brood en 3 schepjes melk, 17.00 uur groentehap en avondflesje van 20.00 uur met 5 schepjes. Dus een volle fles minder dan jouw zoontje.
    En evenzo goed slaapt Jesse tot 8 of 9 uur 's ochtends, dus jouw zoontje moet het qua leeftijd al makkelijk kunnen.
    Succes ermee!

10. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Die van mij is ook zo'n lichte slaapster, om af en toe radeloos van te worden. Overdag slaapt ze ook amper al vanaf dag 1. Sinds een weekje of wat geef ik haar een Pyjamapapje, en eindelijk, mevrouw slaapt aardig door! Ik geef het haar zodra ik zelf ga slapen, dus niet op een vast tijdstip.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Ik zou je kindje ook niet om 23.00 uur wakker maken hoor, wij dachten ook altijd dat dat nodig zou zijn, maar wij sloegen de fles gewoon over en hij sliep evenlang als voorheen. Kun je er zelf ook eens vroeg in.

12. valhalla

valhalla Niet meer actief

Wij hebben dat pasgeleden ook gehad, eerst sliep Lena door van 23:00 tot 7:00 en opeens was dit 5:00. Net zo'n rottijd ook...

Ze werd ook bijna altijd zelf wakker op 23:00 en een paar keer hebben we gewoon geen fles gegeven, waarna ze van 19:00 tot 5:00 ging slapen, nu slaapt ze al bijna een week van 19:30 (ongeveer dan) tot 8:00.

Misschien zou je kunnen proberen om die fles eraf te halen als ie wakker wordt en echt wil eten, hem gewoon in zijn bed laten liggen en flesje geven? Valt ie misschien zo weer in slaap (das hier wel zo als het eens voorkomt)....

Veel sterkte in elk geval ermee, kan me voorstellen dat je heeeeel erg graag weer eens een echte nachtrust wilt hebben!

13. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Hoi,

dank voor de tips. We geven hem nu voor het naar bed gaan pyamapapje en maken hem niet meer wakker om 23.00 uur.

Het resultaat is dat hij nu om een uur of 3 wakker wordt voor een fles. Hij heeft dan echt wel honger. Hij drinkt met gemak een 180 fles leeg.

Ik begin het gevoel te krijgen dat het gewoon niet anders is. Ik hoop er maar op dat hij uit zich zelf een keer besluit dat die nachtfles niet meer nodig is. Zou dat?

14. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hoi druif,

ja zeker komt dat, maar de vraag is wanneer?

ik ben gezegend met een dochter die al vrij snel doorsliep, moet wel zeggen dat ze overdag wat meer voeding kreeg als de gemiddelde baby van haar leeftijd, maar ze was bij de geboorte ook meer als gemiddeld.

Nu krijgt ze het volgende :

7.00 fles 210 / 7 en dan 220 ml. voeding
    10.00 fruit (groot potje)
    11.30 fles 210 / 7 en dan 220 ml. voeding
    16.30 groente (klein potje) + danoontje
    18.30 fles 210 / 7 en dan 220 ml. voeding

en soms als ze s'middags vroeg uit bed komt een klein beetje bambix.

zo heeft ze overdag genoeg reserve opgebouwd voor de nacht en slaapt ze van 19.00 tot 7.30.

Henriette

Deel Deze Pagina