Hallo, Mijn meisje is nu 8 maandjes oud, maar wil niets van groente/fruit hebben.. Is dit normaal? Wat kan ik hieraan doen? Moet ik het toch blijven aanbieden? Ze drinkt nu nog steeds ongeveer 5/6 flessen in 24 uur. Daar heeft ze ook echt behoefte aan, aangezien ze niets anders binnenkrijgt. Groetjes
Goedenavond, Dankjewel voor je bericht op het forum. Wat vervelend om te horen dat je dochtertje nog niet zo open staan voor de vaste voeding. De vaste voeding gaat op deze leeftijd wel een belangrijk onderdeel spelen van haar dagmenu. Je hebt nu nog vrij veel melkmomenten op een dag, dus belangrijk om hier iets in te gaan minderen. Probeer de vaste voeding echt dagelijks aan te bieden, zodat dit onderdeel gaat worden van haar dagmenu. Ik hoop dat mijn tips je gaan helpen. Fijne avond! Groetjes, Anne-Lotte- Nutricia voor jo
Ik bied het elke dag ook aan, s ochtends een fruitje, en s avonds groente, en tussendoor een broodkorst, dat sabbelt ze trouwens wel op. Maar ze gaat nu rond 7 uur slapen,dan krijgt ze de fles, maar vaak wordt ze rond 2/3 weer wakker, en dan geef ik de fles, omdat ik zoiets heb, verder eet ze niets anders? Dus ze zal wel echt honger hebben. Is dat oké? Of kan ik s'nachts beter niets geven? Groetjes
Hoi Jackieliv, Goed om te lezen dat je haar groenten en fruit wel iedere dag aanbiedt, zo leert je dochter vanzelf dat het een vast onderdeel van haar dagmenu is, en zal ze het hopelijk snel weer beter gaan eten. Wel is het belangrijk de hoeveelheid flesvoeding te gaan minderen. Je kunt je voorstellen dat melk voor een kindje best een vuller kan zijn: als je dochter dagelijks 5-6 flessen van 200ml drinkt, zal ze te vol zitten van de melk om haar andere hapjes nog goed te kunnen eten. Je kunt je dochter het best overdag iedere 4 uur een fles aanbieden. Na haar 4e fles gaat ze de nacht in. Als ze 's nachts wakker wordt, is het het best haar op dat moment geen fles aan te bieden. Troost haar met je stem of een speentje, of eventueel een fles met alleen wat water. Zo ontwent ze haar nachtfles zo snel mogelijk, en zal ze de nacht weer lekkerder kunnen doorslapen. Succes! Groetjes Leonie Nutricia voor jou