Ons meisje is onlangs 1 jaar geworden en sinds een paar dagen merken wij op dat zij tijdens haar flesje (ze krijgt nog twee flesjes op een dag die we aan het afbouwen zijn) en wanneer ze heel moe is, ineens heel erg scheel gaat kijken. En dan hebben we het niet over een beetje loensen, maar echt gewoon alsof haar ogen alle kanten op gaan (met beide ogen dus). Het scheelzien zelf duurt enkele seconden. Het ziet er ook gewoon hartstikke eng uit. En ze heeft dit nooit eerder gehad, slechts sinds een paar dagen dat ze dit doet, daarom zijn we hier zo verbaasd over. Herkent iemand dit? Ik ga maandag sowieso de huisarts bellen, maar ik vroeg me af of meerdere moeders dit herkenden. Ben er toch wel bezorgd over.
Ik heb nog nooit gehoord dat ik het letterlijk doe, maar als ik extreem moe ben vraag ik altijd aan mn partner of ik scheel kijk. Zo voelt het voor mijzelf namelijk zo. Denk dat het opzich een logische reactie is; je oogspieren raken vermoeid, maar je wilt/kunt er nog niet aan toegeven omdat je nog niet naar bed kunt. De oogspieren verslappen dan, waardoor je ogen ineens kunnen gaan loenzen/scheel kijken. Ik verwacht niet dat je HA wat anders gaat zeggen, maar vind het wel goed dat je aan de bel trekt, want bij echt hevig scheelzien zou het ook voor mij als moeder niet heel prettig aanvoelen en zou ik het zekere voor het onzekere nemen.