Hoi hoi Mijn dochtertje is bijna 7 maanden en eet goed daar niet van maar soms vraag ik me af of ze niet gewoon eet omdat het moet zeg maar ze zeurt namelijk nooit dat ze echt honger heeft. Haar schema Fles 180+6 Fruithapje Fles 150+5 Fles 150+5 Groentenhapje Fles 180+6 gisteren heeft me vriend 150+5 gegeven Ze is 69cm en 7,4 kilo
Hier ook, tot ik tegenover hem zit met een bordje eten en hij zijn slabbetje om krijgt.. Als ik dan moet blazen, omdat het nog heet is, heeft meneer opeens erge trek en geen tijd meer
Hier zei ik toevallig tegen de kinderopvang waar mijn dochter vandaag ging wennen precies hetzelfde. Ze heeft echt nog nooit gehuild van honger. Ligt altijd heel rustig te wachten tot het flesje klaar is. Ze eet ook verder wel prima.
Als ze niet willen gaan de kaken op elkaar, flessen worden weggeduwd met de hand of tong of ze draaien hun hoofd weg. Een kind eet echt niet omdat jij het zo belangrijk vindt, ze eten wanneer ze willen. Lekker blijven volgen. Gillen van de honger heeft ze nog niet gedaan. Wel als t madame te langzaam gaat, dan wordt t even goed duidelijk gemaakt dat je je lepel tempo op moet voeren. Tot voor kort voerden we haar stukjes boterham, inmiddels geven we ze maar aan en met wat oefening mag ze t straks zelf proberen (niet op een lege maag).
Ik had ook altijd het idee dat ze eet omdat het moet. Nu nog steeds, heb nooit het idee dat ze honger heeft. Geef haar maar netjes alles wat ze moet en zie wel of het op komt