Plotseling groentehapjes weigeren

Discussie in 'Voeding' gestart door Devero, 24 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devero

Devero Actief lid

5 dec 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    Onze kleine meid gaat de laatste 2-3 weken steeds slechter eten 's avonds. Vanaf 6 maanden geven we haar fruit- en groentehapjes. Dit is altijd goed gegaan, met voorkeur voor bepaalde smaken maar das normaal natuurlijk. De laatste weken gaat ze echter steeds minder eten en sinds een paar dagen weigert ze eigenlijk alle groentehapjes. Na 1-2 happen gaat haar mond op slot, vangt ze met haar hand de lepel op om hem weg te duwen of gaat huilen.

Het probleem is ontstaan sinds ze over is gegaan op de 8 maanden hap, ze lijkt moeite te hebben met de stukjes in haar eten. Ze spuugt de stukjes meestal uit en/of gaat kokhalzen. Fijnere hapjes eet ze echter ook niet meer, zelfs niet de groentehapjes die ze voorheen wel lustte. Olvarit of vers maakt geen verschil.
    Fruit is weer geen probleem, ook niet als er stukjes in zitten.
    Brood proberen we en gaat nog niet heel makkelijk, maar ze neemt wel hapjes...duurt lang en de helft belandt op de grond, maar ze doet het wel.

Iemand hier ervaring mee? En tips hoe we onze dochter toch een beetje aan het eten krijgen? Ik wil niet teveel dwingen, maar me er ook niet bij neerleggen....gewoon maar blijven proberen tot de dag dat ze het wel weer pakt?

(Vandaag overigens bij het CB geweest en de groei is goed dus daar maak ik me verder geen zorgen om)

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    J heeft ook periodes gehad (van soms wel weken) dat hij slecht of niet wou eten. Letterlijk 2 happen groente en 2 happen pap en meer niet op een avond. Ik had niets gewijzigd.
    Ik heb maar geaccepteerd dat het er bij hoorde en gekeken naar de poep en plasluiers.

Ineens was het over en at hij bijna 2x zoveel als de periode ervoor. Een paar dagen later at hij weer normaal.

Hou de luiers en het gedrag in de gaten, lijft dat normaal is er (denk ik) niets aan de hand.

3. adi

adi Niet meer actief

8mnd potjes zijn heel onlogisch en verwarrend voor kinderen. Het is vloeibare boel met her en der een verdwaald stukje erin. Kindje weet dan niet of die moet hap-slikken of ook kauwen.

Gezier haar leeftijd zou ik proberen of ze gewoon normale eten wil, al dan niet een beetje geprakt met een vork. Dat smaakt ook veel lekkerder.
    Geef haar een stuk gekookte aardappel of brocolli en kijk wat ze doet.
    Overigens hoeft een baby niet veel te eten! Het is nog maar BIJvoeding. Paar happen zijn ook prima. Voor de groei moet ze het nog bijna alleen maar van melk hebben.

Deel Deze Pagina