goochelen met flessen, spenen etc...

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Wokkel, 18 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wokkel

Wokkel Bekend lid

18 aug 2009
    659
    1
    0
    #1 Wokkel, 18 aug 2009
    Laatst bewerkt: 18 aug 2009
    Sinds twee weken ben ik van borst- op flesvoeding overgestapt. Mijn dochtertje heeft vanaf dag twee regelmatig afgekolfde melk uit een fles gedronken, gelukkig was ze dus al gewend aan de fles.
    De eerste week volledige flesvoeding ging prima, ze dronk meestal 120/4. Soms ging de fles leeg, soms liet ze wat staan, maar gemiddeld deed ze 20 minuten over de fles en nam er ongeveer 7 per dag, waarvan 1 a 2 per nacht.
    Langzaamaan lust ze wat meer en ben ik flessen van 150/5 aan gaan bieden. De laatste week gaat het drinken ineens moeizaam, ze doet ineens een uur over de fles!! De eerste 5 minuten drinkt ze goed door, daarna stagneert het en houdt ze steeds pauze. Als ik de fles uit haar mond haal, is ze even rustig maar al snel wil ze verder met drinken. Ze drinkt nog maar 100 ml per keer, en dus erg moeizaam. Omdat ik Nutriton gebruik tegen de reflux, dacht ik dat ze misschien teveel moeite moet doen om de melk uit de fles te krijgen (Difrax met S speen) en heb dit weekend een M speen gekocht. Ja hoor, de fles gaat sinds die tijd leeg, ze drinkt 165 ml per keer en is terug gegaan naar 5 voedingen én slaapt door!!!!
    Prima, zal je denken... maarrrr.. ze drinkt de fles (incl boer) in 5 minuten leeg!!!!! Dat gaat wel erg snel, en ik heb het idee dat haar maagje het goed aankan, alleen dat het mentaal wat te snel gaat. Het drinken is natuurlijk een fijn moment voor een baby, en eerst lag ze altijd een uurtje te tutten aan de borst, daarna is ze dat ook met de fles gaan doen..en nu heeft ze ineens de melk zo binnen! Ze is nu weer een beetje drammerig na het drinken... En dat was ze ook tijdens en na het uur drinken aan de S speen.... Nu heb ik sinds gisteren geprobeerd een middenweg te vinden en de eerste 3 minuten de M speen te gebruiken, ze heeft dan nog 50 ml over en daar gebruik ik de S speen voor. Helaas valt ze nu in slaap bij het gedeelte met de S speen, drinkt ze nog maar 125 ml, vraagt ze weer 6 voedingen en ook weer een nachtvoeding.....
    Wat zouden jullie doen? De spenen af blijven wisselen of haar alleen nog maar de M speen aanbieden in de hoop dat ze aan de grotere speen zal wennen en over een tijdje wat langer over de fles doet???
    Ze heeft overigens een flinke zuigbehoefte, waarvoor ze de hele dag al een speentje gebruikt... hierin merk ik een verschil tussen de snelheid van drinken. De zuigbehoefte aan de speen is met alle manieren van drinken even groot!!

ps: ze groeit enorm hard, is ruim verdubbeld in gewicht sinds geboorte..(weegt momenteel ongeveer 5,5 kilo en is 2740 bij de geboorte) ik ben dus niet bang dat ze te weinig krijgt!
    en de 165 drinkt ze me de M speen standaard leeg..volgens mij zou ik haar zelfs nog wel meer kunnen geven en drinkt ze hem ook leeg.

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik zou haar de M speen aanbieden met 2 schepjes nutriton (johannesbroodpitmeel) erdoor om de voeding heel iets dikker te maken ;)

3. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Lijkt me idd het beste en tussendoor laten boeren.

4. Wokkel

Wokkel Bekend lid

18 aug 2009
    659
    1
    0
    bedankt voor de reacties, maar de 2 schepjes Nutriton gaan er al doorheen...... en dan dus binnen 5 minuten leeg.....;)

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    schepje extra?

6. Wokkel

Wokkel Bekend lid

18 aug 2009
    659
    1
    0
    ik ga het straks proberen.... wie weet helpt het!

7. Wokkel

Wokkel Bekend lid

18 aug 2009
    659
    1
    0
    Met 3 scheppen met een kop erop ging de fles zojuist in 7 a 8 minuten op, incl boer tussendoor. Ze zette het daarna op een huilen en zelfs tijdens het sabbelen op mijn pink een aantal keer flink huilen.... Ook kokhalste ze ongeveer 5 minuten nadat ze de fles op had (en daar schrik ik altijd zo van..wat een rotgezicht..) Inmiddels zijn we een half uur verder en lijkt ze tevreden, zit enorm te hiken en harde scheten te laten... ik kijk het even aan op deze manier. Hoop zo dat ze binnenkort een keer rust vindt in het voeden!!

8. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Thijs heeft zijn flessen ook altijd snel leeg. Gisteravond compleet drama na de fles. Krijsen en huilen. Vandaag iets nieuws geprobeerd. Na 1/3 van de fles, de fles eruit en een boertje laten. Tijdens drinken, zijn buik masseren (hij poept moeilijk), hij drinkt dan langzamer. Proberen hem een beetje tijdens drinken af te leiden. Na 2/3 even de fles eruit en opnieuw boeren en vervolgens de rest geven. Ja hij deed 14 minuten over de fles! En was vervolgens tevreden, hopelijk werkt dit bij volgende flessen net zo.
    Vorige week deed hij een half uur over zijn fles. Hij zag de fles voor het eerst en sloeg hem steeds zijn mond uit. Dan huilen dat hij niet kon drinken. De week daarvoor praten lachen en drinken tegelijk en steeds afgeleid waardoor het lang duurde. Nu weer snel drinken.Het wisselt dus steeds. En dan zeggen ze dat vrouwen wispelturig zijn:D!

9. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    O ja en na de fles geef ik altijd zijn speentje, omdat zijn zuigbehoefte nog niet bevredigd is!

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hebben wel een poosje gewisseld met de spenen, maar dan andersom: Eerste stuk met een kleine speen, en dan als dat niet meer zo wilde een grotere speen.

Deel Deze Pagina